Adsl verbinding delen

Pagina: 1
Acties:

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 16:28
Ok dames en heren,
Ik weet dat er al heel wat vragen over zijn geweest, maar bij deze nogmaals;
Ik heb een adsl lijn liggen, die deel ik met mijn buurman. Hij gebruikt de lijn alleen om zijn mail op te halen e.d.
Eigenlijk wil ik dus niet dat hij te veel van mijn bandbreedte steelt en gekke dingen gaat doen. Mijn vraag is dan ook of er een manier is om de bandbreedte die hij in beslag neemt in te dammen tot een minimum.
Ik heb in de search gekeken, daar kwam wel een antwoord uit dat gebruik maakt van win2k advanced server edition, maar ik draai gewoon xp prof edition. Alvast bedankt voor de reacties.
:)

Flickr PSN ID= cheironnl

• bonfie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:11

bonfie

Ja het kan.

Er is een proggie dat bijhoud hoeveel data er langs een verbinding gaat, kijk erop, en als hij te veel bandbreedte gebruikt, trek je de (netwerk)stekker er uit ;)

En als je wil dat hij alleen e-mail kan ophalen, dan kan je ook gewoon een e-mail server inzetten en internet zelf niet delen.(E-Mail server haalt email binnen van buur, en buur haalt e-mail binnen bij jou server.)

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Zoveel vebruikt dat toch niet. Beetje mail checken en of en toe surfen. Als je er ook gled voor krijg dan moet je niet zo veel zeuren.

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 16:28
Amdrulez, dat je die aanname maakt ok,(al is hij niet juist) maar beleefd blijven is geen zonde hoor!
Anyways, ik ben deze topic ook begonnen voor een vriend van me, ikzelf hoef mijn adsl lijn niet te delen.
Maar er is dus geen programma waarbij je bijvoorbeeld een schijfje kan verzetten om zo iemand minder snelheid te geven (denk aan send file in icq, daar kun je de snelheid verminderen)

Flickr PSN ID= cheironnl