Hulp bij keuze nieuw (MP) mobo...

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-07 15:24
Ik ben van plan mijn Abit KT7A (266 met T-bird 1ghz) op niet al te lange termijn te gaan vervangen (door een nieuw AMD mobo).
Nu wil ik een config gaan aanschaffen met Athlon MP, geen RAID, geen on-board sound of video en geen NIC. Wel moet het board goed te klokken zijn en komt er (multiple) waterkoeling + TEC op. Ik heb me er de laatste tijd niet zoveel meer in verdiept en ben dus ook een beetje de weg kwijt (nieuwe standaarden, Athlon XP of 2xT-bird, DDR, PC2100 -is geloof ik voor Pentium 4?-, 64 bit PCI, mobo's met onafh instelbare dividers, etc). :? :? Het wordt iig een standalone apparaat waar ik ong 1jr mee vooruit wil en die ook nog een beetje up te graden is in de tussentijd.
Financieel maakt het me niet zoveel uit, hangt er vanaf of de performance en tweak-/oc- baarheidernaar is. Een dual XP lijkt me aan de andere kant wel wat overdreven.Zelf heb ik eerder goede ervaringen met Asus -borden gehad (in mijn Pentium-tijd) en Abit vind ik een prima overclocker.
Graag hoor ik julle aanbevelingen qua merk en config.

Verwijderd

Als je een dual XP overdreven vindt, waarom dan wel een single MP? Kun je beter een single XP pakken...

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-07 15:24
Op woensdag 10 oktober 2001 16:51 schreef lusch.com het volgende:
Als je een dual XP overdreven vindt, waarom dan wel een single MP? Kun je beter een single XP pakken...
Ik vind 2x800,- aan de hoge kant voor alleen een proc. Met een dual t-bird op een MP mobo kom ik er ook wel lijkt me.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-08 18:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
Wat er aan nu aan MP-borden op de markt is, is niet tweakbaar, simpelweg omdat die voor simpele (Tyan Tiger) tot redelijk nasty (Tyan Thunder) servers bedoeld zijn.

Binnenkort komen er echter ook borden op de markt van merken met wat meer overklokreputatie zoals Abit en MSI. Zolang die echter nog niet gereleased zijn kan niemand nog een zinnig woord zeggen over welk bord je dan zou moeten nemen.

Als processor zou ik voor twee Tbird of XP 1400's gaan (1400 echte MHz-en dus) Beiden moeten vrij eenvoudig naar 1600 MHz te tillen zijn.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:16

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Op woensdag 10 oktober 2001 16:58 schreef b-gone het volgende:

[..]

Ik vind 2x800,- aan de hoge kant voor alleen een proc. Met een dual t-bird op een MP mobo kom ik er ook wel lijkt me.
Een Dual XP hoeft niet veel duurder te zijn en het is waarschij nlijk sneller en betrouwbaarder. Thunderbird werken ook wel, maar er zijn stabiliteitsproblemen en je zit met een warmteprobleem. De Athlon XP 1600+ (1,4GHz) staat momenteel voor 427,- in de pricewatch. Dat is z'n geld wel waard tov een Tbird 1400.

Er is op dit moment maar één plank die interessant voor je is en dat is de Tyan Tiger MP. Zoals gezegd volstrekt ontweakbaar. Als je wel wilt oc'en kun je beter wachten op de 760MP mobo's van Asus, MSI, Gigabyte, Abit en Epox. Die komen in november op de markt.

• durkagain
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-04 16:38
Nah ja nu spreek je je een beetje tegen. XPs zijn net zoals de Tbirds niet gevalideerd voor MP gebruik.
Het blijkt dat met de huidige biossen voor de TYAN mobo's zelfs Tbirds goed lopen in MP.
Oke ik snap wel dat je een XP betrouwbaarder kan zijn omdat deze eigenlijk hetzelfde is als een Athlon MP.
Maar goed, zelf zou ik ook dual XP nemen ipv dual MP.
Pagina: 1