Problemen met de SBlive/Audigy (speakers,drivers)

Pagina: 1
Acties:
  • 529 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
Soundblasters leveren over het algemeen erg veel problemen op. Met name de nieuwe windows versie XP levert nogal veel problemen op met mensen die hun SBlive niet goed aan de praat krijgen. Nog steeds worden er veel topics geopend door mensen die problemen hebben met het installeren van een van de typen soundblaster.

Hoe meer topics er worden geopend over dit probleem, hoe moeilijker het wordt om een oplossing te vinden in de search. Om deze reden is besloten om alle simpele / zoekbare problemen met de sblive (ook in XP) te sluiten en te verwijzen naar een centraal topic over de SBlive (niet in de laatste plaats omdat de problemen meestal met wat zoekwerk op te lossen/te vinden zijn).

Het grote: Problemen met de SBlive/Audigy topic

Voor krakende audigy's eventjes in dit topic zijn:
Creative Audigy Player, geluid kraakt :((

Drivers voor de SBlive zijn op deze FTP te vinden:

ftp://ftp.europe.creative.com/pub/creative/drivers/

Creative heeft zijn policy over drivers gewijzigd, op hun website staan nu alleen nog maar updates voor drivers. Daar is vanuit de AV-mods over gemaild en de volgende reactie over ontvangen:
Het klopt inderdaad dat er geen originele drivers op de website zijn.
Alle klanten moeten het volledige softwarepakket ontvangen hebben bij
hun produkt. Zo niet kunnen ze gratis van ons de CD krijgen. Als ze de
CD bijv. kwijt zijn kunnen ze die bijna gratis (E1.82) bij onze Online
winkel kopen. (www.europe.creative.com)

Vanwege licenties is het niet mogelijk de software door uw Forum te
laten downloaden.
Hoewel je er op zondagavond, terwijl je voor ome Jan de pc aan het installeren bent, er niet zoveel aan hebt ( :P ), kan je dus met weinig moeite en voor een symbolisch bedrag een cd met de drivers aanschaffen. Hij is te vinden onder online winkel>producten>accessoires.

Volgens Creative staan de audigy-2 drivers gewoon op hun site:
De CD in de online winkel is alleen voor de SBlive en Audigy serie.

Voor de Audigy 2 zijn de meest recente drivers gewoon te downloaden.

Ik heb heel eventjes gezocht en hier staan een flink aantal links met daarin mogelijke oplossingen voor de vaakst voorkomende problemen:

:? "Waarom doen m'n surroundspeakers het niet?"
  • [TOPIC=225456/1/100/]sbLive! werkt nu met XP![/TOPIC] [TOPIC=235536/1/100/]XP en sblive[/TOPIC] [TOPIC=200843/1/100/]WinXP 2526 + Live Value +Achter Speakers[/TOPIC] [TOPIC=215626/1/100/][XP] Geluid maar door 2 boxen[/TOPIC] [TOPIC=199345/1/100/]SBlive 2 stereokanalen ?[/TOPIC] [TOPIC=285298/1/100/]Soundblaster Live! voor XP[/TOPIC] [TOPIC=189779/1/100/][Win2k] Sblive werkt niet samen met 2000[/TOPIC] [TOPIC=290433/1/100/]Probleem van sblive/WinXP met 4 of meer boxen: TIP[/TOPIC]
:? "Waarom doet het surround het niet als ik mijn geluidskaart digitaal aansluit?"
  • Uit de digitale uitgang komt alleen stereogeluid of AC3/DTS geluid (bij DVD's of sommige divx' dus). In alle andere gevallen komt er gewoon stereogeluid uit je kaart. [TOPIC=622041///]geen 5.1 geluid via digitale uitgang SB[/TOPIC] [TOPIC=618456///]meerkanaals geluid uit digitale uitgang van geluidskaart?[/TOPIC] Het werkt echt niet, ook al heb ik alles geprobeerd en deze faq gelezen: [TOPIC=682647///]
  • [rml][ Audigy]Geen AC3 over digi-link (FAQ gelezen)[/rml]
  • [/TOPIC]
:? "Waarom doet mijn center speaker het niet?"
  • [TOPIC=213717/1/100/]SB live 5.1 &dtt2200[/TOPIC] [TOPIC=298619/1/100/]Creative® Inspire 5.1_prob met center box»»[/TOPIC] [TOPIC=674857///]
  • inspire 5.1 5100 boxen werken niet goed
  • [/TOPIC] "Ik wil gewoon perse mijn stereo verdeeld over mijn 5.1". Lees dan dit topic eens: [TOPIC=682158///]
  • [rml][ FAQ + 5.1] Krijg het niet voor elkaar[/rml]
  • [/TOPIC]
:? "Waarom krijg ik bij de speakertest bij de Live!5.1 geluid door al m'n speakers tegelijk?"
  • [TOPIC=142711/1/100/]SOundblaster Live 5.1 met 4 speakers[/TOPIC]
:? "Geen Dolby digital met SB Live 5.1 plus DTT2500/DTT3500?"
  • [TOPIC=291157/1/100/]SBLive 5.1 + DTT2500 = Dolby Digital?[/TOPIC]
:? "Ik wil mijn minidisk speler optisch aansluiten op mijn Live, hoe doe ik dat?"
  • Dat kan op twee manieren, De ene manier (de goedkope en moeilijkere) is om een Digital-coac/electrisch naar optisch digitaal convertertje te kopen of te maken. Zo'n bouwpakketje kKopen kan je het bij [url="http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/index.cgi"]conrad[/url] onder bestelnummer [b]116726-24[/b]. En hier heb je ook nog wel een vrij nuttig topic: [TOPIC=45895/1/100/]Wie had ook al weer schema I/O Optical...[/TOPIC] verder kan je natuurlijk ook een break-out box gebruiken. Creative levert die bij de platinum versie van de live, maar hoontech maakt ze ook: [url="http://www.hoontech.nl/sbdbii.html"]SB DBII[/url] [url="http://www.hoontech.nl/sbdbiii.html"]SB DBIII[/url]

Ga nou niet deze topics omhoog schoppen, dit zijn slechts voorbeelden van topics die je kan vinden door simpel te zoeken

Voor het geval zoeken en bovenstaande topics echt niet geholpen hebben, heb ik nu één topic omgedoopt tot een centraal topic. tzt ga ik deze faq uitbreiden, en zal ik met Jag overleggen of we voor elk soort probleem een topic zullen openlaten (alhoewel 95% over center/achterspeakers gaat). Dit is dus een heel klein beginnetje van een nieuwe faq (naast de mooie technische documentatie van Jag) Ik weet niet wanneer ik deze helemaal ga afmaken maar dit vangt voorlopig al flink wat op. Suggesties zijn altijd meer dan welkom op JvS@tweakers.net of op ICQ: 4757765 (liever geen net messages sturen).

[ Voor 20% gewijzigd door Raymond op 27-03-2003 17:16 . Reden: creative drivers toegevoegd ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Dit topic is gesloten.