Problemen met Viper 550 en win98

Pagina: 1
Acties:

• QyRoZ
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 08:17

QyRoZ

Just Q it!

Topicstarter
Ik heb dus een redelijk oude Viper V550 met Windows 98. Nu wilde ik wat nieuwe drivers (Detonator 21.81) installeren om TrainSim te kunnen spelen, maar daar hield mijn systeempje niet van en liep vast bij het booten, ook al deed ie het de 1e paar keren wel. Dus ik oude drivers (3.68 terugzetten, later nog 3.77 en 6.92 geprobeerd).

Maar bij apparaatbeheer is het video-gedeelte verdwenen, ik kan dus ook geen standaard VGA ofzo instellen. Als ik nieuwe drivers installeer en reboot zegt ie na het rebooten dat er een probleem is met de adapter.

Iemand enig idee wat ik eraan kan doen? Windows compleet opnieuwe herinstalleren is geen optie, omdat ik dan niet meer op tijd bij mijn Oracle database kan komen. En van Windows 2000 ben ik net weer afgestapt. Nieuwe videoplank kopen is ook geen optie, ik heb nog 50 gulden om de rest van de maand van te eten. En voor alle 15-jarigen hier: FORMAT C: is dus GEEN optie!

Verwijderd

huidige detonator uninstallen (moet kunnen) en dan een oudere detonator installeren. Zelf gebruik ik bij mn viper550 trouwens ook een oude driver. Met de huidige is de refreshrate niet meer hoger instelbaar dan 75hz namelijk. En Trainsim werkt er aardig mee.

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Waarom zou je eigenlijk een nieuwe driver installeren ik heb namelijk dezelfde Videokaart.

Dus.

Je zou hem kunnen overclocken.
Heb ik wel gedaan en hij loopt nu veel beter.
De PC loopt niet een keer vast hier en hij loopt op een P2 467Mhz.

Hie kan je eventueel het programmatje downloaden.

http://members1.chello.nl/~pk.dejong/fabian/Overklokkenvideokaart.zip

Dit is bijna het maximum.
Engine Clock:113 MHz
Memory Clock:127 MHz

Maar het is wel je eigen risico dus als die straks naar de kloten is is het niet mijn schuld.

Veel succes.

• QyRoZ

QyRoZ

Just Q it!

Topicstarter
Op woensdag 10 oktober 2001 16:44 schreef Dutch3men het volgende:
Waarom zou je eigenlijk een nieuwe driver installeren ik heb namelijk dezelfde Videokaart.
Omdat mijn favoriete speeltje Train Simulator het niet doet met mijn huidige drivers.

Maar het probleem was zooooooo simpel op te lossen; via het control panel de drivers verwijderen. Waarom heb ik daar nooit aan gedacht? Daar ben ik nu de hele dag mee bezig geweest... Pfew.

• FabiandJ
  • Niet online
Maar waarom zou je hem dan ook niet meteen de Videokaart overclocken dan loopt de zooi nog sneller.

Want een bepaald spel liep hier voor geen meter maar nu als een trein doordat ik hem heb geoverclockt

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Wellicht kan je in veilige modus nog iets aan je videodriver doen. Als hij erbij staat verander je 'm weer in "Standard PCI Graphics Adapter (VGA)", misschien krijg je 'm dan weer te zien...

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Op woensdag 10 oktober 2001 16:47 schreef QyRoZ het volgende:
Maar het probleem was zooooooo simpel op te lossen; via het control panel de drivers verwijderen. Waarom heb ik daar nooit aan gedacht? Daar ben ik nu de hele dag mee bezig geweest... Pfew.
:+

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
jeez het is al weer opgelost had het niet eens gezien :z

Concrete Loop Watercooling

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

probeer de detonator 6.50 eens :)
deze schijnt nog het beste te werken met oudere video plankjes :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• QyRoZ

QyRoZ

Just Q it!

Topicstarter
Op woensdag 10 oktober 2001 18:19 schreef chucky666 het volgende:
probeer de detonator 6.50 eens :)
deze schijnt nog het beste te werken met oudere video plankjes :)
Heb ik nu ook, werken (tot nu toe) iig prima. Kan TrainSimmen EN UT spelen met dezelfde drivers... wauw :)

Verwijderd

Precies 6.50 die heb ik ook :)
Op woensdag 10 oktober 2001 18:30 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Heb ik nu ook, werken (tot nu toe) iig prima. Kan TrainSimmen EN UT spelen met dezelfde drivers... wauw :)

• FabiandJ
  • Niet online
waar kan je die downloaden dat 6.5 geval

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op woensdag 10 oktober 2001 19:53 schreef Dutch3men het volgende:
waar kan je die downloaden dat 6.5 geval
http://www.guru3d.com/files/