Celeron (boxed) installeren Hoe?

Pagina: 1
Acties:

• bigboss
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb hier een boxed Celeron FCPGA. Hoe installeer ik zo'n ding? Er zit door het koelblok een ijzeren clip met aan beide uiteinden een gat en aan 1 van de uiteinden een extra gat. Volgens de handleiding moet je deze aan de socket vastmaken, maar dat gaat gewoon niet! Als de ene kant van de clip (met maar 1 gat) vastzit is die andere met geen mogelijkheid vast te zetten. In de handleiding lijkt het zo simpel :( Je zou hem met een schroevendraaier vast moeten maken, maar ik ben al een keer uitgeschoten en dat is niet zo goed voor het mobo. :'( Heeft iemand tips?

"Bug? That's not a bug, that's a feature."

• vandenberg
  • Laatst online: 04-03-2016
Beetje schuiven met de clip, desnoods een beetje verbuigen (als hij te kort blijft), dan moet het lukken. Voorzichtig idd met die schroevendraaier!

Systeem

Verwijderd

Had hetzelfde meegemaakt; in ieder geval eerst de kant van de clip met 1 gat vasthaken, dan de andere kant van de clip goed neerduwen tot 'ie ook om de socket komt. Was verbaasd dat ik m'n core niet vermorzelde, maar na wat zweten zit 'ie blijkbaar goed. Schroevendraaier helpt voor de een of andere reden wel, ja.

• Cereal
  • Laatst online: 19-08 09:04
heb er nu 2 gemonteerd, en bij alle 2 moest ik de fan eraf halen en het clipje verbuigen..
en dan met veel kracht hem erop zetten, kijk als je klaar bent even vanaf de zijkant na je core, had hem er namelijk er een keer scheef op zitten |:(

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Die intel cores zijn sterk hoor. Bij mij de koeler 10 eraf en er weer op en ook een beetje schuiven etc. nog steeds heel.
Op woensdag 10 oktober 2001 16:58 schreef Urnie het volgende:
heb er nu 2 gemonteerd, en bij alle 2 moest ik de fan eraf halen en het clipje verbuigen..
en dan met veel kracht hem erop zetten, kijk als je klaar bent even vanaf de zijkant na je core, had hem er namelijk er een keer scheef op zitten |:(

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Psies, ik haak em ook altijd eerst vast aan de ene kant (de kant zonder het scharniertje zegmaar) en dan aan de andere kant. Je moet idd wel wat geweld gebruiken (gewoon flink hard drukken) maarjah....had ie maar geen CPU moeten worden!

I reject your reality, and substitute my own.

• bigboss
  • Niet online
Okay, thnx! Met wat grof fysiek + verbaal geweld heb ik hem toch vast gekregen. Nu maar hopen dat ie het nog doet :) Alleen dat witte warmtegeleidingsspul is niet helemaal netjes blijven zitten...

"Bug? That's not a bug, that's a feature."

• jahako
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-08 15:17
Aan een kant zitten er twee vierkante gaatjes, die moet je als laatste vastmaken, en wel door een maar net passende schroevendraaier in het bovenste gaatje te steken en zo de klip naar beneden te drukken.
Gebruik zelf zo'n schroevendraaiertje van een kwartje of minder met van die fel gekleurde handvatjes, formaat fitting schroevendraaier.
gaat dan echt vanzelf ook het er weer afhalen omdat je kunt drukken en de clip gelijk open buigen.
Gr j.

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:24
Idd ik vond die dingen ook nogal stroef gaan en heb het clipje een beetje verbogen, werkt nog steeds perfect.
Pagina: 1