flight planner fs2000

Pagina: 1
Acties:

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Topicstarter
kan iemand mij uitleggen hoe je een flight maakt met de flight planner van flight sim 2000 ??

ik kan wel een flight maken maar dan gaat die lijn gewoon naar de aiport toe en niet eerst netjes kaasrecht voor de runway. als ik dus in de buurt kom en op course lig dan moet ik het in de buurt van de airport zelf maar uitzoeken..

ook kun je de vlieglijn met "edit route" niet altijd verslepen voor een waypoint die toevallig net voor de runway is... dus hoe moet dit..

kan iemand mij stap voor stap ff uitleggen hoe je een goede vliegroute maakt met flight planner t/m de landing :)

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Move to -> spielerij? :)

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
^^^^^ ;).

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Topicstarter
sorry... maar weet iemand het al ??

• KIMBLE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:19
misschien fs navigator te dloaden op flightsim

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:58

Tourniquet

Hiya, fellas!

Tja, in het echt heb je bij vliegvelden te maken met standaard aanvliegpatronen (STAR's) en uitvliegpatronen (SID's), afhankelijk van de richting waar je vandaan komt en het baangebruik. De te volgen STAR krijg je in het echt op van de luchtverkeersleiding. In FS kan je natuurlijk zelf een STAR kiezen die je goed uitkomt en de route bewerken in de Flight Planner. Dit moet idd door de rode lijn over de juiste waypoints te laten gaan. Meestal heb je voor de landingsbaan die je gaat gebruiken wel een soort setup-point op zo'n 12 nm vanaf de baan, waar je de ILS koers kan oppikken en tijd hebt om een nette landing te kunnen maken.

SID's en STAR's zijn van veel vliegvelden op internet te vinden. ik weet zo 1-2-3 geen link maar met google moet het lukken. :)

Zie hier bijv. de SUGOL-nadering voor baan 06 van Schiphol. De bocht naar links om de ILS te pakken is zoals je ziet wat te laat ingezet, maar toch nog netjes geland :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejn/got/fs2000_28b.jpg

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Topicstarter
Op donderdag 11 oktober 2001 00:36 schreef Tourniquet het volgende:
Tja, in het echt heb je bij vliegvelden te maken met standaard aanvliegpatronen (STAR's) en uitvliegpatronen (SID's), afhankelijk van de richting waar je vandaan komt en het baangebruik. De te volgen STAR krijg je in het echt op van de luchtverkeersleiding. In FS kan je natuurlijk zelf een STAR kiezen die je goed uitkomt en de route bewerken in de Flight Planner. Dit moet idd door de rode lijn over de juiste waypoints te laten gaan. Meestal heb je voor de landingsbaan die je gaat gebruiken wel een soort setup-point op zo'n 12 nm vanaf de baan, waar je de ILS koers kan oppikken en tijd hebt om een nette landing te kunnen maken.

SID's en STAR's zijn van veel vliegvelden op internet te vinden. ik weet zo 1-2-3 geen link maar met google moet het lukken. :)

Zie hier bijv. de SUGOL-nadering voor baan 06 van Schiphol. De bocht naar links om de ILS te pakken is zoals je ziet wat te laat ingezet, maar toch nog netjes geland :)

[afbeelding]
hey bedankt ik zal het eens proberen... ook al heb ik nog steeds problemen met de ils

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Is het trouwens mogelijk om echt communicatie te voeren met de tower van de luchthaven, om bijvoorbeeld toestemming te vragen om te mogen landen :?

Dan bedoel ik dus niet online maar gewoon single.

• KIMBLE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:19
Op zondag 14 oktober 2001 12:20 schreef Pizzaman het volgende:
Is het trouwens mogelijk om echt communicatie te voeren met de tower van de luchthaven, om bijvoorbeeld toestemming te vragen om te mogen landen :?

Dan bedoel ik dus niet online maar gewoon single.
bij fs2002 is dat mogelijk
Pagina: 1