Toon posts:

Hoe doe ik dit met PaintPro ofzo?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wie kan mij vertellen hoe ik met PaintPro het effect bereik welke is toepast op de plaats op http://www.nedstat.com/nl/ (rechterklant, drie plaatjes)

Verwijderd

Op woensdag 10 oktober 2001 16:04 schreef SuperFreak het volgende:
Hallo,

Wie kan mij vertellen hoe ik met PaintPro het effect bereik welke is toepast op de plaats op http://www.nedstat.com/nl/ (rechterklant, drie plaatjes)
Niet moeilijk (met PSP7):

Je opent de plaatjes die je wilt bewerken, vervolgens kun je ze met Colorize een kleurtje geven zoals op die site gedaan was (SHIFT-L).

Dan maak je een nieuw plaatje aan van 3 x 1 pixels, je zet bovenin een stipje (blauw, als je het plaatje van die site na wilt maken) en dan kies je de Fill-tool.

Vervolgens kies je bij 'styles' voor Pattern en dan klik je op het huidge patroon, je kiest als patroon het plaatje dat je net zelf gemaakt hebt (die van 3x1 pixels) en je maakt bij de foto's die je wilt bewerken een nieuwe layer aan.

Dan het plaatje fillen, en klaar.

(Je kan ook, als je een specifieke kleur voor de plaatjes wilt hebben, een layer maken onder de foto, deze geef je de kleur die je wilt en dan zet je de layer-style van de foto op Luminance).

HTH :).

edit:

Je kan ook nog wat rommelen met de opacity van de layer waar die lijntjes die je dan krijgt, zich in bevinden, want ik zie dus net dat de lijnen deels transparant zijn.

Verwijderd

En als je dan geen ps wil gebruiken en wel fan van flash bent, kun je het daar ook vrij eenvoudig mee maken.

(maar jah, flash is er niet specifiek voor gemaakt, en mist dan ook paar export instellingen) Maar het KAN wel :)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:14
Op woensdag 10 oktober 2001 16:12 schreef Kyori het volgende:
Niet moeilijk (met PSP7):

Je opent de plaatjes die je wilt bewerken, vervolgens kun je ze met Colorize een kleurtje geven zoals op die site gedaan was (SHIFT-L).

Dan maak je een nieuw plaatje aan van 3 x 1 pixels, je zet bovenin een stipje (blauw, als je het plaatje van die site na wilt maken) en dan kies je de Fill-tool.

Vervolgens kies je bij 'styles' voor Pattern en dan klik je op het huidge patroon, je kiest als patroon het plaatje dat je net zelf gemaakt hebt (die van 3x1 pixels) en je maakt bij de foto's die je wilt bewerken een nieuwe layer aan.

Dan het plaatje fillen, en klaar.

(Je kan ook, als je een specifieke kleur voor de plaatjes wilt hebben, een layer maken onder de foto, deze geef je de kleur die je wilt en dan zet je de layer-style van de foto op Luminance).

HTH :).

edit:

Je kan ook nog wat rommelen met de opacity van de layer waar die lijntjes die je dan krijgt, zich in bevinden, want ik zie dus net dat de lijnen deels transparant zijn.
Toch wel moeilijk, want het kan een stuk simpeler :D

Plaatje openen > Effects > Texture Effects > Blinds
Zet Width op 1 en tada :) *D

Verwijderd

Op woensdag 10 oktober 2001 18:14 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Toch wel moeilijk, want het kan een stuk simpeler :D

Plaatje openen > Effects > Texture Effects > Blinds
Zet Width op 1 en tada :) *D
Jaja, maar dan ben je een beetje een gfx-lamer, en als je het handmatig op die manier doet ben je echt de bink en dan wil iedereen bevriend met je zijn 8-).

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op woensdag 10 oktober 2001 18:11 schreef Necromancy het volgende:
En als je dan geen ps wil gebruiken en wel fan van flash bent, kun je het daar ook vrij eenvoudig mee maken.

(maar jah, flash is er niet specifiek voor gemaakt, en mist dan ook paar export instellingen) Maar het KAN wel :)
Het is idd (soms) handiger om iets te tekenen met flash. En bovendien kun je in Flash ook exporteren naar .dxf. En dát kun je weer importeren in bijv. 3D-Max :)

Zo heb ik een keer een logo overgetrokken voor een klasgenoot van me. Alleen maar omdat hij de rondingen van zŽn logo niet goedkreeg. :) En in Flash kun je dat makkelijk doen.

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09-2025

MrE

Sugardaddy take me home..

Op woensdag 10 oktober 2001 19:48 schreef Kyori het volgende:

[..]

Jaja, maar dan ben je een beetje een gfx-lamer, en als je het handmatig op die manier doet ben je echt de bink en dan wil iedereen bevriend met je zijn 8-).
:'( vandaar dat niemand mijn vriendje wil zijn. Een goed gebruik van plugins is ook een kunst ;)

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

Pagina: 1