DNS problemen server >client kan wel

Pagina: 1
Acties:

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Topicstarter
Hallo, deze pc heeft Windows XP en staat direct op het internet dmv een kabelmodem. Verder heeft hij een netwerkverbinding met een Win98SE machine.

Nu is het probleem dat de server soms een DNS probleem heeft en geen internetpagina's kan openen (IP adressen intypen werkt wel), maar de client heeft hier totaal geen last van.

Ik heb de 2 DNS adressen ingevoerd van Chello, en dan doet ie het. Soms na opnieuw opstarten doet ie het niet, en dan moet ik die DNS adressen weer weghalen, opnieuw opstarten en dan werkt het weer wel. Als het dan weer eens niet werkt, vul ik de DNS adressen weer in, start opnieuw op en het werkt weer. Dit komt zo'n 2 a 3 keer per week voor.

Wat kan ik hier aan doen?

PS. Het internet is gedeeld dmv internet delen in Windows XP.

Juist

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Topicstarter
Mag ie weer even de aandacht?

Juist

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Topicstarter
Even een update:

Mijn pc en mijn broer zijn pc staan allebei aan, en het internet werkt op allebei. Ik zet mijn pc uit dmv Hybernate(xp), en mijn broer dmv shutdown(98se).
Als de pc's de volgende ochtend weer aangaan, dan kan ik wel op internet, maar mijn broer niet.
Start ik echt opnieuw op, dan kan ik niet op internet, maar mijn broer wel.
Als ik dan de DNS adressen verander, en opnieuw opstart, kunnen we allebei weer op internet.

Hopelijk is het iets duidelijker nu.

Juist

Verwijderd

Heeft misschien iets met de DHCP van ICS te maken?

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Topicstarter
Het probleem is er nog steeds. Om het op te lossen moet ik de DNS adressen verwijderen, rebooten, DNS adressen invullen, rebooten en dan werkt het weer, totdat ik weer een keer opnieuw opstart. :(

Juist