Hoi, ik ben echt compleet nieuw op dit gebied, maar ik zou graag een forum willen maken op mijn homepage. Is dit zo wie zo mogelijk? Zo ja, hoe of waar moet ik beginnen?
Is mogelijk als je server aan bepaalde eisen voldoet en jijzelf een beetje kunt programmeren en wat kunt opzoeken.
Dit: [search=forum] moet kunnen helpen (zie de P&W topics, er zijn wel 's eerder mensen die dit gedaan hebben)
Als het klaar is kun je je hier: [topic=173548/1/100] melden
Dit: [search=forum] moet kunnen helpen (zie de P&W topics, er zijn wel 's eerder mensen die dit gedaan hebben)
Als het klaar is kun je je hier: [topic=173548/1/100] melden
Tja... ik heb dus geen eigen server....en kan niet programeren... ja.. beetje html gekloot... dus.... Is er dan geen hoop meer voor mij?
1: hier zijn al heel (lees --> heeeeel heeeeeeeeeel veeeeel topics over) --> dus gebruik de search
2: eerst moet je weten wat je precies wilt met je forum
3: dan zou ik een datamodelletje maken
4: je hebt een scripttaal nodig (meest waarschijnlijk iets als) asp/php (wat ondersteund je host?), maar zoals je zegt ben je geheel nieuw op het gebied.
mijn conclusie: begin met iets simpels als
ASP:
PHP:
en niet met een wild idee om een forum te gaan bouwen, want daar komt meer bij kijken dan je denkt, als je het goed wilt doen.
2: eerst moet je weten wat je precies wilt met je forum
3: dan zou ik een datamodelletje maken
4: je hebt een scripttaal nodig (meest waarschijnlijk iets als) asp/php (wat ondersteund je host?), maar zoals je zegt ben je geheel nieuw op het gebied.
mijn conclusie: begin met iets simpels als
ASP:
code:
1
2
3
| <% response.write "Hello World" %> |
PHP:
code:
1
2
3
| <? echo "Hello World"; ?> |
en niet met een wild idee om een forum te gaan bouwen, want daar komt meer bij kijken dan je denkt, als je het goed wilt doen.
misschien leuk om eerst eens heel basic/simpel te beginnen met een HTML forum? dus alles opslaan in een txt filetjeOp woensdag 10 oktober 2001 15:53 schreef _Trinity_ het volgende:
Tja... ik heb dus geen eigen server....en kan niet programeren... ja.. beetje html gekloot... dus.... Is er dan geen hoop meer voor mij?
Een HTML forum?Op woensdag 10 oktober 2001 16:02 schreef Mister_X het volgende:
[..]
misschien leuk om eerst eens heel basic/simpel te beginnen met een HTML forum? dus alles opslaan in een txt filetje
* Nielsz lacht meeOp woensdag 10 oktober 2001 16:04 schreef Phantom_ het volgende:
[..]
Een HTML forum?
En dan voor gevorderden:Op woensdag 10 oktober 2001 15:54 schreef Yoda het volgende:
ASP:
code:
1 2 3 <% response.write "Hello World" %>
PHP:
code:
1 2 3 <? echo "Hello World"; ?>
ASP:
code:
1
| <%="Hello World"%> |
PHP:
code:
1
| <?="Hello World"?> |
werkt dat ookOp woensdag 10 oktober 2001 16:14 schreef [eNeRGy] het volgende:
[..]
En dan voor gevorderden:
ASP:
code:
1 <%="Hello World"%>
PHP:
code:
1 <?="Hello World"?>
Verwijderd
Als mister-x het heeft over opslaan in txt, dat word voor newbie piet nog een stuk lastiger. Als je nog geen while loop kan makenOp woensdag 10 oktober 2001 16:05 schreef Nielsz het volgende:
[..]
* Nielsz lacht mee
/me gaat ook maar lachen
Nou, als je nieuw bent op /14 gebied, dan is er inderdaad de eerstkomende tijd geen hoop.
Je kan het beste een ander forum gebruiken.
Als je wilt leren programmeren, kan je beter makkelijk beginnen.
nah, ik heb zo weleens een chat scripy gemaakt hoor
inHTML, met een form, slaat het op in lege regel in een txt filetje... je hebt wel een frame nodig, 1tje om de tekst te laten zien die om de 5sec refresth de andere om woordjes te versturen,
ach het was maar een idee.
maareh _trinity_ check www.w3school.com (ofzo) maar effe
ach het was maar een idee.
maareh _trinity_ check www.w3school.com (ofzo) maar effe
Euh een forum is vrij makkelijk om mee te beginnen hoor ( begin anders met een gasten- en gozersboek ) .Op woensdag 10 oktober 2001 16:27 schreef eamelink het volgende:
Nou, als je nieuw bent op /14 gebied, dan is er inderdaad de eerstkomende tijd geen hoop.
Zoek maar naar een tutorial oid .
(btw over HTML forum -> basszje lacht ook maar ff
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
ehm, ik heb ASP niet geleerd door in andere forums te bekijken hoor.Op woensdag 10 oktober 2001 16:27 schreef eamelink het volgende:
ik leerde de basics van www.cnet.com ofzo dacht ik, het inserten in een acces dbase dmv een <form> en daarna het opvragen van die gegevens, dmv do while objrec.EOF loops enzo, later leerde ik dat ik met SQL meer kon, zoals speciefiekere info ophalen... dat ASP breide zich steeds beter uit met dank aan www.w3school.com en GoT search maar eens op mijn naam in het /14 topic, kan je lachen soms
Zijn er nog meer services als www.f2s.net ??? Want F2S vol!
Ik denk dat een forum helemaal niet zo makkelijk is om te beginnen. Alleen al de Database ontwerpen is heel lastig.Op woensdag 10 oktober 2001 16:35 schreef BaSSzje het volgende:
Euh een forum is vrij makkelijk om mee te beginnen hoor ( begin anders met een gasten- en gozersboek ) .
Een gastenboek is veel makkelijker. Daar begin je met een basis dingetje, die je heel makkelijk uit kunt breiden. Maar een goed forum is toch weer wat levels hoger.
haha ik zat net even te searchen op mister_x in het /14 forum, LACHE man, in het begin stelde ik vette vragen! zoals of mysql met asp kon enzo, en hoe je een pagina dynamisch maakt (met varable gegevens) toen vond iedereen me nog aardig hiero!
en chem + acm hebbe vet veel van me topics geclosed, vet lache, maarja al met al (terwijl iedereen het had over boeken en tutorials lezen
) heb ik er vet veel van geleerd!!
ik bouw nu complete ASP+MySQL sites zoals ik ze wil, met alles erop en er dikkie aan.
maar als je even op mijn naam zoekt en dit forum selecteer in het zoek opdrach en je zet de resultaten even op volgerde van de datum kan je binne no-time compleet GOT nabouwen
en chem + acm hebbe vet veel van me topics geclosed, vet lache, maarja al met al (terwijl iedereen het had over boeken en tutorials lezen
ik bouw nu complete ASP+MySQL sites zoals ik ze wil, met alles erop en er dikkie aan.
maar als je even op mijn naam zoekt en dit forum selecteer in het zoek opdrach en je zet de resultaten even op volgerde van de datum kan je binne no-time compleet GOT nabouwen
Misschien is dit iets voor je, hier krijg je een gratis en kant en klaar forum & guestbook. Kun je zo op je homepage zetten (heb je nog smilies in je guestbook/forum ookOp woensdag 10 oktober 2001 16:37 schreef _Trinity_ het volgende:
N.B. Hier hoef je dus alleen maar een klein stukje HTML in je homepage in te voegen en klaar!
De enige echte :-)
Nope, maar als je wat verstand hebt van webservers, kun je het beste gewoon localhost je forum maken.Op woensdag 10 oktober 2001 16:37 schreef _Trinity_ het volgende:
btw, als je nog niet verder bent gekomen dan html, dan kun je het beste met iets simpelers beginnen.
Een gastenboek in php, werkend op mysql, en daarna met 2 levels diep gaan werken en zo verder uitbreiden.
Een forum maken is echt niet het simpelste, ik werk nu 2 weken met 2 man aan een forum,
en het begint nu net een beetje op een forum te lijken
Als je dit allemaal te moeilijk gedoe vindt, kun je ook bij www.phpbb.com of www.ikonboard.com een kant en klaar forum halen
Ik had na 2 avonden een goede basis.Op woensdag 10 oktober 2001 16:48 schreef hdd het volgende:
[..]
Nope, maar als je wat verstand hebt van webservers, kun je het beste gewoon localhost je forum maken.
btw, als je nog niet verder bent gekomen dan html, dan kun je het beste met iets simpelers beginnen.
Een gastenboek in php, werkend op mysql, en daarna met 2 levels diep gaan werken en zo verder uitbreiden.
Een forum maken is echt niet het simpelste, ik werk nu 2 weken met 2 man aan een forum,
en het begint nu net een beetje op een forum te lijken
dus reageren, topics aanmaken, forabeheer, slotjes, moven noem maar op.
Moet ik wel bij zeggen dat het inloggedeelte al gemaakt was.
Had je ook al user levels enzo? Dat is toch wel het moeilijkste van een forumOp woensdag 10 oktober 2001 16:51 schreef Nielsz het volgende:
[..]
Ik had na 2 avonden een goede basis.
De enige echte :-)
Rechten per user in te stellen (ok, nog geen layout voor, alleen via phpmyadmin)Op woensdag 10 oktober 2001 16:56 schreef hdd het volgende:
[..]
Had je ook al user levels enzo? Dat is toch wel het moeilijkste van een forum
crewforum, en normale.
Crewforum kom je alleen in als ik dat in heb gesteld.
en verder een hele vette controlezooi op fora enzo...
zijn gewoon 2 functies meer en veel tikgepoep, klinkt alsnog niet echt moeilijk.....Op woensdag 10 oktober 2001 16:59 schreef Nielsz het volgende:
[..]
Rechten per user in te stellen (ok, nog geen layout voor, alleen via phpmyadmin)
crewforum, en normale.
Crewforum kom je alleen in als ik dat in heb gesteld.
en verder een hele vette controlezooi op fora enzo...
mja he, je mot toch wat doen
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Jaja, en allemaal in HTML heOp woensdag 10 oktober 2001 16:16 schreef M4TR1X het volgende:
[..]
Als mister-x het heeft over opslaan in txt, dat word voor newbie piet nog een stuk lastiger. Als je nog geen while loop kan maken
Tsja, probeer het es?Op woensdag 10 oktober 2001 16:14 schreef Yoda het volgende:
werkt dat ook![]()
![]()
Je kan zelfs instellen dat voor php:
code:
1
| <%="tekst"%> |
werkt
en goed ook totdat jij weer zonodig anders moestOp woensdag 10 oktober 2001 16:51 schreef Nielsz het volgende:
[..]
Ik had na 2 avonden een goede basis.
* D2k had het inloggen perfect gemaakt
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
het maken van een forum is iets waar je snel mee begint en snel opgezet hebt... het afmaken en perfectioneren vreet tijd.
Zelf ben ik (ook al) bezig met een forum - of beter gezegd: een systeem om op forum-achtige wijze data te representeren.
dus; alle 'standaard' ubb-ellende maar ook een uitgebreid rechtensysteem (groepen en gebruikers met inheriting), templates (per board, categorie, forum, topic, bericht) en een class-based engine die (ha nielsz!) ook nog eens snel is...
ik hoop hem maandag op een testsite online te gooien...
Zelf ben ik (ook al) bezig met een forum - of beter gezegd: een systeem om op forum-achtige wijze data te representeren.
dus; alle 'standaard' ubb-ellende maar ook een uitgebreid rechtensysteem (groepen en gebruikers met inheriting), templates (per board, categorie, forum, topic, bericht) en een class-based engine die (ha nielsz!) ook nog eens snel is...
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Hoelang al bezigOp woensdag 10 oktober 2001 18:11 schreef chem het volgende:
het maken van een forum is iets waar je snel mee begint en snel opgezet hebt... het afmaken en perfectioneren vreet tijd.
Defunctus Deo Juvente
Chem zegt het mooi, het opzetten is zo gebeurd, perfectioneren en afronden (en dan zakt de motivatie een beetje) vreet tijd.
* Dennis is nu 3 maanden bezig
* Dennis is nu 3 maanden bezig
Nog steeds niet af ?Op woensdag 10 oktober 2001 18:24 schreef dennisdotcom het volgende:
Chem zegt het mooi, het opzetten is zo gebeurd, perfectioneren en afronden (en dan zakt de motivatie een beetje) vreet tijd.
* razor-x is nu 3 maanden bezig
veel te lang, bezig met de 4e (hopelijk laatste php) rewrite...Op woensdag 10 oktober 2001 18:22 schreef HappyFun het volgende:
[..]
Hoelang al bezig
Op woensdag 10 oktober 2001 18:34 schreef razor-x het volgende:
Nog steeds niet af ?
Is dat weer een latere versie dan de versie die afgelopen zomer op internet stond?Op woensdag 10 oktober 2001 18:11 schreef chem het volgende:
Yep, je hebt gelijk, ik ben nu ook al zo'n drie maanden bezig, nog een weekje, dan kan ik aan de admin-interface beginnen. Ik had de eerste basis ook in een week af. Ik kende trouwens ook nog geen XML/XSL, waar het wel op gebaseerd is, dus dat leren kostte ook nog wel wat tijd.Op woensdag 10 oktober 2001 18:24 schreef dennisdotcom het volgende:
* Johannes is nu 3 maanden bezig
PS: In die drie maanden zat ook nog wel een tijd vakantie, en ik werk er ook niet altijd aan.
Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet
Veel succes dit weekend...Op woensdag 10 oktober 2001 18:11 schreef chem het volgende:
ik verwacht mijn forum (java
Ik heb met mijn stomme kop verteld dat ik volgende week voor een groot deel klaar zou zijn...Op donderdag 11 oktober 2001 13:06 schreef wasigh het volgende:
[..]
Veel succes dit weekend...
ik verwacht mijn forum (java) januari af te hebben
Maarja, vrouwtje,dym sigs, weekend, noem maar op...
Eigenlijk moet je gewoon altijd een maand te ver zeggen, dan komt het wel uit normaliter denk ik
Je bent niet de enigeOp donderdag 11 oktober 2001 14:00 schreef Nielsz het volgende:
Ik heb met mijn stomme kop verteld dat ik volgende week voor een groot deel klaar zou zijn...
Verwijderd
wanneer komt deel twee !?!? ik zit te wachten zo lukt het nooit om een forum te bouwen[b]Op woensdag 10 oktober 2001 15:54 schreef Yoda
ASP:
code:
1 2 3 <% response.write "Hello World" %>
PHP:
code:
1 2 3 <? echo "Hello World"; ?>
dat is nogal een understatement.Op donderdag 11 oktober 2001 08:44 schreef Nielsz het volgende:
[..]
Is dat weer een latere versie dan de versie die afgelopen zomer op internet stond?
De versie die (nog steeds) op een aantal sites draait gaat vervangen worden door de release van maandag. De nieuwe versie is 'abstracter', in de zin dat het een forum KAN zijn, maar ook een tijdschrift; of eigenlijk ALLES waar je users input wilt laten geven...
De backend wordt maandag afgerond, morgen ga ik het rechtensysteem uitstrijken...
Pagina: 1