Toon posts:

MP3 en linux?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezer,

Is het mogelijk om op een oude pc, lees 386/486, een versie van linux te draaien en een programma erop waarmee deze je cd leest waarop 100den mp3's staan en deze shuffle afspeelt? Hierbij wil ik alleen de pc-kast(dus zonder monitor, muis, toetsenbord) op kunnen starten en dat het meteen draait.
Heeft iemand hier ervaring mee? Tips? Info?

Thanx

• dennis_LU
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-08 09:34
Op woensdag 10 oktober 2001 15:34 schreef svdploeg het volgende:
Beste lezer,

Is het mogelijk om op een oude pc, lees 386/486, een versie van linux te draaien en een programma erop waarmee deze je cd leest waarop 100den mp3's staan en deze shuffle afspeelt? Hierbij wil ik alleen de pc-kast(dus zonder monitor, muis, toetsenbord) op kunnen starten en dat het meteen draait.
Heeft iemand hier ervaring mee? Tips? Info?

Thanx
Voor mp3s heb je op z'n minst een 486 dx266 nodig. dan kan je mp3s afspelen met monokwaliteit met een 486 dx4 100 lukt het aardig maar verwacht geen hoogstandjes. Tenzij je een Hardware decoder gaat gebruiken is het dus lastig met zo'n oud systeem.

Verwijderd

't is best mogelijk met de cmdline mp3player "mpg123". Je hebt wel wat ram nodig en vooral _zeer_ weinig dingen laden.
kijk is wat er allemaal loopt met "top"

Verwijderd

heb je een lan? dan kun je een pentium pc het rekenwerk laten doen, en de wave output over het netwerk naar je 486 met geluidskaart streamen (is ongeveer 200kb/s) dat gaat prima hier.

zoekterm: NAS (network audio system)

als je alleen de 486 wilt gebruiken heb je echt minimaal een DX4/100 nodig, en daar dan een single-user linux opzetten.. (geen bloated distro zoals RH dus)

that's my 2 cents

Verwijderd

Ik heb op een 486DX50 met 16MB ram onder win95 met winamp mp3's afgespeeld. Ik moest wel wat instellingen veranderen....

Verwijderd

heeft 't ook niet te maken met de snelheid van je mobo?
DX2/66 heeft intern 33?
DX4/100 heeft intern 25?
hoeveel heeft een DX/50???

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:49

Killjoy

Klingon lawn products

Op woensdag 10 oktober 2001 21:21 schreef compukid het volgende:
heeft 't ook niet te maken met de snelheid van je mobo?
DX2/66 heeft intern 33?
DX4/100 heeft intern 25?
hoeveel heeft een DX/50???
DX4/100 is eigenlijk DX3/100 (what's in a name). Loopt toch echt op 3x33 MHz. Vonden DX4 beter klinken bij intel volgens mij.

FF lijstje (niet compleet

SX/25 & SX2/50 & DX2/50 (op 25)
DX/33 & DX2/66 & DX4/100 & DX5/133 (op 33)
DX40 & DX2/80 en DX4/120 (op 40)
DX50 (op 50) Een DX2/50 had me wel lekker geleken

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Ik zou het niet eens proberen. Wat een wachten en wachten op die oude pc's om uberhaupt iets te installeren :(

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Als je dat wilt doen, zou ik Slackware nemen, das wel de meest simpele distributie en de meest geschikte voor zo'n bak. Alle overbodige onzin uitzetten (voor mijn part alles behalve getty en init). Dan start je mpg123 of mp3blaster. Die je dan wel net als je kernel echt ultraminimaal moet houden en geoptimaliseerd voor een 486 (jaja dat kan). Dan moet het wel te doen zijn denk ik. Wat ook een goede tip is, is om de mp3's van het netwerk te laten draaien vanaf een goede netwerkkaart (3com ofzo), want de IDE controller vreet toch alleenmaar CPU power ;)

[deze advertentieruimte is te koop]

Verwijderd

Kijk hier eens naar:
http://amacdys.sourceforge.net/

Een mp3 speler onder linux op 1 floppy :)

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 00:54
Neem een dosflop met daarop mpxplay, veel makkelijker en sneller.

Heb ik ook in de auto ;)

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

edit: GoT werkt hier dus echt voor geen meter

[deze advertentieruimte is te koop]

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 oktober 2001 22:38 schreef RG© het volgende:
edit: GoT werkt hier dus echt voor geen meter
?

• yeadder
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op woensdag 10 oktober 2001 21:29 schreef cREATiVe8500 het volgende:
Ik zou het niet eens proberen. Wat een wachten en wachten op die oude pc's om uberhaupt iets te installeren :(
valt wel mee ik heb hier op een 486 een aantal keren red hat gezet(installatie van ongeveer 600mb) en liep vrij snel in een uur klaar (kon ook nog sneller als ik de cdrom speller en hd op verschilden controlers had gehangen)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 oktober 2001 10:11 schreef yeadder het volgende:

[..]

valt wel mee ik heb hier op een 486 een aantal keren red hat gezet(installatie van ongeveer 600mb) en liep vrij snel in een uur klaar (kon ook nog sneller als ik de cdrom speller en hd op verschilden controlers had gehangen)
[onzin]Onzin was here![/onzin]
Pagina: 1