HELP! Ik heb net mijn A7V geflashed met de nieuwe 1009beta bios. Ik heb 'm onder XP geflashed met dat asus update programma en de checksum klopte. Maar toen ie klaar was en ik ging resetten was mijn mainboard dood als een pier.
Geen waarschuwingsbiepjes bij opstarten geen geheugencheck, niks noppes nada! Zelfs als ik het geheugen en alle kaarten er uit ros begint hij niet eens te beepen. K*T!!! Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen????? En heeft iemand anders ervaring met deze bios??
heb je hiervoor de 1008 bios gehad?? zo ja dan heb ik geen oplossing, zo nee probeer dan eens een fan aan de cpu connector op je moederbord te hangen, had ik nl. ook pc gaat aan en meteen weer uit nadat ik er zon fan aangehangen had deed ie het weer en kon ik in de bios instelllen dat ie niet op die cpu fan moet letten
Ik had hiervoor 1008 dus ik denk niet dat dat het kan zijn.....Nou ja, ik heb al gebeld met asus nl in emmen en die wouden hem wel flashen voor mij. Ikke weer blij
Hee das goede info!
Kan je dat nummer posten om de draad even af te maken? Das handig voor mensen die in te toekomst gaan searchen met een dode a7v ..
Kan je dat nummer posten om de draad even af te maken? Das handig voor mensen die in te toekomst gaan searchen met een dode a7v ..
Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein
okee, het nummer is:
0591-666855 krijg je eerst een of andere miep aan de lijn, maar je moet gewoon zeggen dat je een technisch probleem hebt. Wordt je meteen doorgeschakeld.
0591-666855 krijg je eerst een of andere miep aan de lijn, maar je moet gewoon zeggen dat je een technisch probleem hebt. Wordt je meteen doorgeschakeld.
Verwijderd
je kan ook een ISA VGA kaart erin duwen . Dan de pc booten met een flop met BIOS + FLASHPROG en dan opnieuw flashen
tenminste als je een isa slot hebt op dat ding..weet ik uit mijn hoofd niet.Bij gigabyte werkt dit
grtz bd
tenminste als je een isa slot hebt op dat ding..weet ik uit mijn hoofd niet.Bij gigabyte werkt dit
grtz bd
Zit geen ISA op.Op woensdag 10 oktober 2001 19:04 schreef Bart Decker het volgende:
je kan ook een ISA VGA kaart erin duwen . Dan de pc booten met een flop met BIOS + FLASHPROG en dan opnieuw flashen
grtz bd
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
XPlosion.. ik had hetzelfde als jou, maar na een keer of 10 de pc aan en uitzetten deed ie het ineens weer.
Probeer het dus nog even.
Probeer het dus nog even.
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh
Heb je soms thuis niet eens een bios programmer staan ofzow

Nou jongens en meisjes laat maar. Ik heb mijn bios chip in een tweede a7v gedrukt en geflashed, maar dit resulteerde iedere keer in een checksum error aan het einde van de flashprocedure. De bios chip is gewoon kaputskie. Heb al een nieuwe chip via een kameraad van mij geregeld want die had nog een brak asus mainboard met een werkende bios chip (mozel v29c51002t-90p). Dit type wordt voor zo ver ik weet op de meeste asus mainboards van na 1997 gebruikt. Heb ook al ontdekt dat ik de bioschip in elk redelijk recent ASUS mainboard kan hot-flashen (booten met standaard bios chip op een willekeurig mainboard en de standaard chip met de te flashen bios chip verwisselen terwijl pc aan staat en writen maar).
Verwijderd
Ik ken een bedrijf dat leverd ook dat soort producten in pci
http://www.uxd.nl/index[1].html
http://www.uxd.nl/index[1].html
hmm dat spul maakt fout zoeken toch een stuk makkelijker. Tenzij je een msi met die mooie diagnostic led's hebt. Alleen wel jammer dat het spul wel aardig aan de prijs is.
Hmm nog even een laatste post om dit draadje af te sluiten. Heb vandaag via de mail mijn bios chip geflashed en al terug gekregen van asus-nederland, en het ding werkt ook nog. Dit alles heeft me alleen 5 piek aan postzegels gekost! En dan te bedenken dat ik bij de shop waar ik dat mb heb gekocht 50 piek moest betalen voor een flash. Mijn complimenten voor asus nl.!
wie flasht er nu zijn bios in windows ? 
gewoon het progie aflash van asus downen en in dos flashen.
PSN: bobsh .:. KZ2 Stats
Deed ik ook altijd, maar ik wou voor 1 keer 's die windows util van asus gebruiken. Bovendien kom je met xp niet meer zo snel in dos-modus (dus geen shell). En ik was weer eens te lui om een bootflop te maken. Misschien een beetje simpel gedacht, maar als die windows util van asus echt zo super slecht is dan zouden ze die toch ook niet meeleveren bij een asus mainboard??Op dinsdag 16 oktober 2001 15:46 schreef b00b13 het volgende:
wie flasht er nu zijn bios in windows ?
Dan weet iig waarom je aan Asus hebt :-)Op dinsdag 16 oktober 2001 15:00 schreef XPlosion het volgende:
Hmm nog even een laatste post om dit draadje af te sluiten. Heb vandaag via de mail mijn bios chip geflashed en al terug gekregen van asus-nederland, en het ding werkt ook nog. Dit alles heeft me alleen 5 piek aan postzegels gekost! En dan te bedenken dat ik bij de shop waar ik dat mb heb gekocht 50 piek moest betalen voor een flash. Mijn complimenten voor asus nl.!![]()
![]()
niets ten nadelen van de andere A-merken, maar van een B-merk krijg je zulke service (bijna) nooit...
Aah kijk een lotgenoot!
Ik heb meerder A7V's in mijn omgeving gelukkig. Dus toen ik van 1003 ofzo naar 1005 ging een tijd geleden, ging ik op exact dezelfde manier de mist in.
Flashen ok, rebooten en noppes nada niets. K.L.O.T.E.
No probs ik snel naar broerje gerend hem achter zijn pc vandaan gekegeld en de boel geflashed met 1003.
Ok dit ging dus nog goed.
Aantal maanden geleden wou ik van 1005 die ik er intussen op had gezet, naar 1007 of 1008 (memory fails me again). En jaaa hoor weer niet gelukt (hotflash in WIndows 2k pro).
Inmiddels dacht ik het klappen van de zweep te kennen en rende weer naar broerlief. Flashen *NIET KIJKEN NAAR RESULTAAT* en weer terug in mijn mobo.... Mooi niet dus, ding deed helemaal niets.
Toen heb ik de hele F*CKING avond lopen flashen: writing 0...100% done. Checking 0-99% failed. En nog eens en nog eens, ik moet dat ding meer dan 300 keer hebben geflashed en vrienden begonnen al te bellen met een mooie inrichting ergens in Zeist
Maar de aanhouder wint! Uiteindelijk deed ie het weer en had ik een bios 1007/8 A7V!!
(Niet dat ik daar ooit iets van heb gemerkt hoor, systeem is al meer dan een half jaar niet vastgelopen)
Nou wil het noodlot dat ik binnenkort van 1008 naar 1009 schijn te moeten als ik mijn duron 600@900 wul vervangen door een Tbird 1,4 Ghz(200 fsb) @ ???. Misschien dat iemand begrijpt dat ik daar eigenlijk geen zin in heb?
BERT DOE NIET!! TOCH WEL!!
DOH!
DOOOOH !
DOH!
Ik heb meerder A7V's in mijn omgeving gelukkig. Dus toen ik van 1003 ofzo naar 1005 ging een tijd geleden, ging ik op exact dezelfde manier de mist in.
Flashen ok, rebooten en noppes nada niets. K.L.O.T.E.
No probs ik snel naar broerje gerend hem achter zijn pc vandaan gekegeld en de boel geflashed met 1003.
Ok dit ging dus nog goed.
Aantal maanden geleden wou ik van 1005 die ik er intussen op had gezet, naar 1007 of 1008 (memory fails me again). En jaaa hoor weer niet gelukt (hotflash in WIndows 2k pro).
Inmiddels dacht ik het klappen van de zweep te kennen en rende weer naar broerlief. Flashen *NIET KIJKEN NAAR RESULTAAT* en weer terug in mijn mobo.... Mooi niet dus, ding deed helemaal niets.
Toen heb ik de hele F*CKING avond lopen flashen: writing 0...100% done. Checking 0-99% failed. En nog eens en nog eens, ik moet dat ding meer dan 300 keer hebben geflashed en vrienden begonnen al te bellen met een mooie inrichting ergens in Zeist
Maar de aanhouder wint! Uiteindelijk deed ie het weer en had ik een bios 1007/8 A7V!!
Nou wil het noodlot dat ik binnenkort van 1008 naar 1009 schijn te moeten als ik mijn duron 600@900 wul vervangen door een Tbird 1,4 Ghz(200 fsb) @ ???. Misschien dat iemand begrijpt dat ik daar eigenlijk geen zin in heb?
BERT DOE NIET!! TOCH WEL!!
DOH!
DOOOOH !
DOH!
flash dan ook gewoon in dos en niet in windos
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Ik heb een TB1400 (200fsb) draaiend gehad icm 1008 bios. Ik draai nu 1009 trouwens icm die 1400 cpu
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh
Verwijderd
Goed de oplossing
Bios 1009 zorgde bij mij ook voor een dood bord.
Wat ik heb gedaan is: omgeschakeld naar jumpermode
Toen was alles weer ok !!!!!!!
Succes
ps die 1009 bios zuigt trouwens en die ata 100 bios is ook kut (lange detectie tijden)
Bios 1009 zorgde bij mij ook voor een dood bord.
Wat ik heb gedaan is: omgeschakeld naar jumpermode
Toen was alles weer ok !!!!!!!
Succes
ps die 1009 bios zuigt trouwens en die ata 100 bios is ook kut (lange detectie tijden)
Nieuwsgroepen van ASUS staan vol met posts van mensen die via LiveUpdate naar bios1009 ineens een dood bord hebben. Ik blijf in DOS flashen lijkt me wel zo veilig.
Verwijderd
Shit, hier ook al een dood bord
het gekke is dat ik net als Mutant over ben geschakeld naar jumpermode. Toen werkte ie, maar toen ik alles weer had aangesloten ..... weer dood, en ditmaal niet op te lossen met jumpermode. Zwaar K*T dus. Iemand nog suggesties?
Verwijderd
Laat maar, werkt alweer na wat gefrummel met wat jumpertjes (om vervolgens meteen terug te flashen naar 1007).
Pagina: 1