bootable linux cd

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ziggyzaggy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-08-2022
Ik wilde een bootable linux cd (rh 7.1) maken. De bedoeling is dat iemand deze cd gebruikt om op een server te komen.
Wordt deze cd niet gebruikt, dan kan de persoon in z'n eigen omgeving werken. Wordt de cd gebruikt dan moet linux opstarten met een applicatie (RDP of Citrix) om op een win 2k server in te loggen.
Iemand suggesties??

BVD

ZigZag

Verwijderd

de gebruiksaanwijzing van je burnprog lezen?

• ziggyzaggy
/ignore

Iemand een goede suggestie. Ik zal dus Linux moeten installeren op een HD met bv. Citrix. Maar hoe krijg ik dat hele besturingsysteem incl. progs op een disc, die vervolgens bootable moet zijn.

Verwijderd

Met bijv. lilo wordt een bepaalde image gepakt.
Ik heb hier ook al eens over nagedacht, en ben tot de conclusie gekomen dat er waarschijnlijk een RAM-disk aangemaakt moet worden. Aangezien je bij Citrix met een thin client werkt/kan werken is dat dus in dit geval wel een (goeie) oplossing. Ik begrijp wat je bedoelt iig.
Worden 'brainstorm' sessies hier gesloten? :P

• ziggyzaggy
Lijkt me niet, een forum is er om elkaar te helpen. Als de oplossing komt via een brainstorm sessie is dat alleen maar mooi. Ga ff verder denken kom zsm met een reactie.

ZZ

Verwijderd

Wat een mogelijkheid is, is om de boot gegevens van de distributie die je gebruikt door te spitten, en ipv het starten van een evt. grafische install het X systeem te booten. om dan citrix op te laten starten.
Welke browser gebruik je trouwens voor citrix?

/me denkt dat ZZ dit doet om z'n baas te overtuigen *D

• ziggyzaggy
ZZ z'n baas heeft em dit gevraagd uit te zoeken en aangezien ZZ omkomt in het werk probeert ie hulp van anderen te krijgen :7 . ZZ verdenkt z'n baas er van dat HIJ het wel al weet. Zucht.

Verwijderd

hmm... :?
Waar werk je dan? Over het algemeen weten bazen niet zoveel van linux...in zekere zin mag je jezelf gelukkig prijzen, want veel bazen zweren bij de 'ondersteuning' van M$ (die hebben we bij linux niet nodig ;) )

• ziggyzaggy
Mijn 'baas' weet alles, of het nou windows/linux/unix is.
Dit is geen gelul. Dit is de reden waarom ie mij alles zelf laat uitzoeken, leer je meer van. En nou ligt mijn kennis toevallig bij MS en niet bij Linux (komt wel).
Ben nu bezig om in DOS citrix-dos te installeren en zo een bootable cd te maken. Kan het ook in windows doen, alleen betaal je je dan scheel aan licenties.

Luctor et emergo

ZZ

Verwijderd

Op donderdag 11 oktober 2001 10:59 schreef ziggyzaggy het volgende:
Luctor et emergo
Wat je zegt! ;)
Maar waar werk je nou? of bij wat voor bedrijf? (als je geen reclame wilt maken :P )
Maarreh...ik heb dezelfde interesse: bootable linux CD.
Ben een beetje *BOEL* ziek van M$ ;)

Verwijderd

Er bestaat een distro op een bootable cd; Demolinux dan heb je een kant en klare bootable cd met linux... je zou die kunnen tweaken zodat je toch al je proggels ken draaien
't is mar een idee hor

edit

ff url van demo linux dur bij
http://www.demolinux.org

Verwijderd

zo'n CD wordt momenteel gemaakt van Debian.
hij gaat Debian Live heten, en zal binnenkort te vinden zijn bij ik dacht nuon.net.

een huisgenoot heeft dit deze week "effe" in elkaar gedraaid.

inderdaad alles draait van een RAM-disk. maar het enige dat in de RAM-disk staat zijn de Sym-links naar de files op de CD-ROM.
de bootrom zelf heeft niet veel meer functies dan "ls, ln, en cd".

hij draait voor zover ik weet nog niet direct in graphische modus, maar ook dat is makkelijk te regelen.

dit hele project is begonnen met de wens een linux te draaien vanaf een bak met een 80 Meg HD. dat gaat dus niet goed.
dus toen bedacht er 1tje...... "huh? een CD? waarom gebruiken we die niet" :)

dus.. check nuon.net....

als dit niet goed is, dan kom ik er wel op terug, maar momenteel zit ik op mijn werk.

Malkav

Verwijderd

Op donderdag 11 oktober 2001 12:48 schreef Malkav het volgende:
dit hele project is begonnen met de wens een linux te draaien vanaf een bak met een 80 Meg HD. dat gaat dus niet goed.
ehm...mijn minimale (incl. web/dns en ftp-server) Debian installatie was 40Meg...geïnstalleerd met 4 flops en de debian ftpsite...je hebt kleine swap, maar goed.
Pagina: 1