DivX met AC3 naar VCD hoe

Pagina: 1
Acties:

• Hirogen
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 24-05-2023
Ik heb de search al gebruikt maar kom er niet echt uit.
Ik heb DivX films met AC3 geluid die wil ik graag omzetten naar VCD zodat ik ze gewoon op de TV kan kijken met de standalone DVD speler maar nu komt mijn probleem als ik dat doe met TMPGEnc doet hij het geluid er niet bij, hoe kan ik het AC3 geluid omzetten naar een audio bestand dat TMPGEnc wel kent zodat ik ze later kan mergen en dus een normale VCD ervan kan maken.

Ik hoop dat dit mogelijk is en dat iemand mij verder kan helpen.

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:01

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Voor al uw video omzet vraagjes. ;)

[edit] Volgens mij kon je met nandub audio uit avi extracten.

• Pi-xie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-03 22:56

Pi-xie

I'm diggin' for fire

Je kunt VirtualDub gebruiken om de audio apart om te zetten naar .wav. Kijk hier even:
http://vcdhelp.com/virtualdubaudio.htm

• Hirogen
Hé bedankt ik was hier al wezen kijken maar heb het dus niet gezien, ik ga het gelijk proberen, bedankt voor de snelle reacties. :)

• Hirogen
Iemand misschien nog andere tips want wat ik ook probeer, ik blijf foutmeldingen krijgen bij VirtualDub en NanDub waarschijnlijk doe ik iets fout maar ik weet dus niet wat. :(

• Hirogen
Helemaal niemand?

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-02 23:30
Op woensdag 10 oktober 2001 21:50 schreef Hirogen het volgende:
Helemaal niemand?
Op www.doom9.net staan een paar hele goede guides om dit te doen...dus ik zou zeggen..take a look :)

edit: Dit: http://www.doom9.org/Soft21/Files/Audio/v2a.zip Programma kan dus een uitkomst bieden...

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:38
vcd met ac3 geluid? volgens mij word dat aso groot

• Arjan Scholl
Op woensdag 10 oktober 2001 21:53 schreef weareborg het volgende:
vcd met ac3 geluid? volgens mij word dat aso groot
Nou als je goed leest, bedoeld ie dat dus niet...hij wil een DVD met AC3 geluid..omzetten naar VCD...

• Hirogen
Nee de bedoeling is een reeds bestaande DivX die is gecodeerd met AC3 geluid om te zetten naar een VCD maar de TMPGEnc ziet dan de geluidstroom niet dus zoek ik een manier om van die geluidstroom een ondersteund formaat te maken zodat ik ze later weer kan samenvoegen en zodoende dus geluid heb op mijn VCD. Ik hoop dat ik nu duidelijker geweest ben, of moet ik TMPGEnc helemaal vergeten en een ander programma gebruiken om de DivX om te zetten naar mpeg VCD formaat?

• Arjan Scholl
Op woensdag 10 oktober 2001 22:46 schreef Hirogen het volgende:
Nee de bedoeling is een reeds bestaande DivX die is gecodeerd met AC3 geluid om te zetten naar een VCD maar de TMPGEnc ziet dan de geluidstroom niet dus zoek ik een manier om van die geluidstroom een ondersteund formaat te maken zodat ik ze later weer kan samenvoegen en zodoende dus geluid heb op mijn VCD. Ik hoop dat ik nu duidelijker geweest ben, of moet ik TMPGEnc helemaal vergeten en een ander programma gebruiken om de DivX om te zetten naar mpeg VCD formaat?
Ow..iets anders als ik zei dus... Kzou ook niet weten hoe je AC3 uit een DivXje kan rippen...ja met NanDub, maar dat werkte niet zei je...

• Hirogen
Op woensdag 10 oktober 2001 22:49 schreef arjanscholl het volgende:

[..]

Ow..iets anders als ik zei dus... Kzou ook niet weten hoe je AC3 uit een DivXje kan rippen...ja met NanDub, maar dat werkte niet zei je...
Ik zeg niet dat het niet kan maar het lukt me niet misschien doe ik iets verkeerds ik ben namelijk geen ster in Nandub dus als je tips hebt graag. :)
Pagina: 1