Toon posts:

Mandrake 8.1, Lilo op floppy ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta nu echt op het punt Mandrake 8.1 te installeren, maar vraag me af wat er met Lilo gebeurd..

Ik gebruik nu XP en zie Linux vooral als mijn experimentje waarmee ik huisgenoten niet wil opzadelen.. :) Het liefst zou ik Lilo op een floppy hebben zodat ik Linux alleen met deze flop kan opstarten.

Volgens mij (search gebruikt) moet dit kunnen of heb ik dat nou verkeerd begrepen?

Bedankt

Verwijderd

/sbin/lilo -b /dev/fd0
of
/sbin/mkbootdisk

:)

Tijdens de installatie kun je ook aangeven om lilo niet op de MBR te zetten als je (bij mdk) advanced setup doet. Ik geloof dat je bij redhat en debian sowieso die keuzemogelijkheid krijgt en dan moet je dus kiezen om lilo niet op de mbr te installeren maar om een bootflop te maken.

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

What he said, plus het volgende. Als je Mandrake / installeert op, laten we zeggen, /dev/hda6, kun je ook lilo daar neer laten zetten. Je kunt vervolgens met het commando
code:
1
dd if=/dev/hda6 of=/tmp/mandake.bin bs=512 count=1

een image van de bootsector van die partitie maken. Deze kun je van /tmp in c:\ zetten, waarna je in c:\boot.ini de regel
code:
1
c:\mandrake.bin=''Mandrake 8.1''

toevoegt (de '' moet je lezen als een dubbel aanhalingsteken...). Verder wil je misschien nog wat prutsen met timout-settings en zo. Op deze manier blijven je huisgenoten alleen NTloader zien (en als ze niets doen boot gewoon NT), en jij kunt Mandraak starten als je wilt.

[last-minute note]ik zie dat jij het over XP hebt. Kan alleen maar hopen dat dat het zelfde gaat[/lmn]

Zoef

Verwijderd

Topicstarter
Heb inmiddels geinstalleerd, maar geen optie gehad om lilo op flop te zetten (recommended install gebruikt |:( )

Staat Lilo nu op mijn windows partitie of op mijn Linux partitie? Hoe kom ik dit te weten?