Lite-On 16/10/40 en Audio CD's

Pagina: 1
Acties:

• tijn.online
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-04 19:56

tijn.online

hier had uw tekst kunnen staan

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een probleempje met mijn pasgekochte Lite-On CD-brander. Het is namelijk zo dat hij vertikt om Audio CD's te branden. Data CD's zijn geen enkel probleem, die brandt 'ie keurig op 16X. Maar elke keer als ik een Audio CD (van WAV-files van m'n HD) wil branden begint Nero heel netjes met het schrijven van de Lead In, maar op een gegeven moment gebeurt er nauwelijks meer iets (de drive zelf geeft een constant oranje lampje) en na ongeveer 2.5 minuut geeft Nero de foutmelding "Reset Occured". Ook het installen van de nieuwste firmware (OS0B) hielp niet. Aan de CD-R's ligt het niet, want dat zijn TDK's (en die gebruik ik ook voor de Data CD's). Ik heb alle snelheden geprobeerd, maar er lukte er geen één. Zijn er meer mensen met hetzelfde probleem, en (zou nog beter zijn) heeft er iemand een oplossing?

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Raar, dat geef ik toe. Maar probeer toch eens een andere CD. Ik heb zwaar problemen gehad met mijn lite-on en TDK. (vooral bij audio, de cd ruiste (nee,niet kraken) heel erg).

En data cdŽs las hij wel gewoon in, maar veel langzamer als andere merken. Dus probeer het eerst eens.

Een ander brandprogramma? anders lijkt me dat de lite-on gewoon brak is.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-04 07:58
Op woensdag 10 oktober 2001 16:39 schreef Cyberpope het volgende:
Raar, dat geef ik toe. Maar probeer toch eens een andere CD. Ik heb zwaar problemen gehad met mijn lite-on en TDK. (vooral bij audio, de cd ruiste (nee,niet kraken) heel erg).

En data cdŽs las hij wel gewoon in, maar veel langzamer als andere merken. Dus probeer het eerst eens.

Een ander brandprogramma? anders lijkt me dat de lite-on gewoon brak is.
idem

no comment

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
Probeer effe een kale windows te installeren (als je een 2e HD hebt) en installeer dan het programma wat bij je brander zat (of bijv. de laatste Nero). Als dat niet werkt dan kan je terug met dat ding... Je zou 'm ook in een andere PC kunnen hangen en kijken of het daarmee wel werkt.

Concrete Loop Watercooling

• tijn.online
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-04 19:56

tijn.online

hier had uw tekst kunnen staan

Topicstarter
Het vreemde is dat het branden van een Audio CD op een meegeleverde CD-R (dus van Lite-On zelf) wel lukt, en niet op de TDK's. Zou het dan toch aan de CD-R's liggen? Het vreemde is dan wel dat Data-CD's burnen op die TDK's geen enkel probleem is, ook niet op 16X :?

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:22

DSK

boeiend...

Ligt je DMA wel aan? Heb hier ook probs meegehad. Maar ik kan wel goed Muziek CD's schrijven (Onder WinXP gebruik ik nu Windows Media Player om Muziek CD's te schrijven)

Blog (Linux-related)

Verwijderd

Het vreemde is dat het branden van een Audio CD op een meegeleverde CD-R (dus van Lite-On zelf) wel lukt, en niet op de TDK's. Zou het dan toch aan de CD-R's liggen? Het vreemde is dan wel dat Data-CD's burnen op die TDK's geen enkel probleem is, ook niet op 16X
Je zegt het zelf al. Dat met de meegeleverde cd die bij je brander zat, geen probleem heeft met het branden van audio.

Ik stel toch echt voor om eens een ander merk te proberen.
Pagina: 1