Ik heb dus de source uitgepakt, alle 3 de delen, en toen de linux.cf aangepast voor me dual __-D__i686__ -D__SMP__ en toen de boel laten compilen met make World, hij deed alles zoals het hoorde, en ik heb de XF86Config file aangepast aan mijn videokaart etc, maar ik kan dus geen startx doen, dan geeft ie aan dat ie dat niet kan vinden, XF86Setup werkty ook niet, weet iemand wat er fout kan zijn en hoe ik het werkend kan maken??
kijk es wat ie allemaal in /usr/X11R6/... heeft geinstalled, hier zou toch wel een startx in voor moeten komen. gaf make install geen errors anders?
en bij make heb je een leuke optie voor SMP compu's: "-j 2" en 2 hier is dan het aantal cpu's die je hebt. compileren gaat dan 2x zo hard (bijna) want er worden 2 files per keer gecompiled ipv 1
en bij make heb je een leuke optie voor SMP compu's: "-j 2" en 2 hier is dan het aantal cpu's die je hebt. compileren gaat dan 2x zo hard (bijna) want er worden 2 files per keer gecompiled ipv 1
The problem is in the part of your brain that handles intelligence.
Verwijderd
klinkt alsof je paths niet goed staan....Op woensdag 10 oktober 2001 14:30 schreef remsie het volgende:
Ik heb dus de source uitgepakt, alle 3 de delen, en toen de linux.cf aangepast voor me dual __-D__i686__ -D__SMP__ en toen de boel laten compilen met make World, hij deed alles zoals het hoorde, en ik heb de XF86Config file aangepast aan mijn videokaart etc, maar ik kan dus geen startx doen, dan geeft ie aan dat ie dat niet kan vinden, XF86Setup werkty ook niet, weet iemand wat er fout kan zijn en hoe ik het werkend kan maken??
In je /etc/profile toevoegen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| if [$PATH]
then
PATH=$PATH:/usr/X11R6/bin
else
PATH=/bin:/usr/bin:/usr/X11R6/bin:/usr/local/bin
fi
export PATH
if [$LD_LIBRARY_PATH]
then
LD_LIBRARY_PATH=$LD_LIBRARY_PATH:/usr/X11R6/lib
else
LD_LIBRARY_PATH=/lib:/usr/lib:/usr/X11R6/lib:/usr/local/lib
fi
export LD_LIBRARY_PATH |
Dan zou ie het moeten doen.
Hij heeft die startx etc niet eens gemaakt,ik gaat toch eens die binairies downloaden, dat werkt altijd:-) en dan weer eens zelf proberen..