Jane's combat simulations dood?

Pagina: 1
Acties:

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Topicstarter
Het valt me op dat Jane's eigenlijk nix meer doet aan flightsims (of wat dan ook) weet iemand hier meer van, of er plannen zijn. De website (zie sig) is al een heeel lange tijd onveranderd ;(

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 18:18

McBoom

Broem

Ja, dat vraag ik me eigenlijk ook af. Ze hadden altijd toch best wel strakke flightsims. Misschien eens een mailtje sturen naar een games-site of blad, die hebben wel contacten in het 'wereldje', misschien dat zij er eens een lichtje op kunnen schijnen. :)

The ramblings of an idiot

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:49
Tja, hard-core sims zijn een beetje dood aan het gaan.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Heb er ook al een hele tijd niks meer van gehoord... ERG jammer.

• neggix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-12-2025
diep en diep triest

Mario Kart FC 1590-4774-1019

• 7th
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 31-12-2025

7th

Ze zijn bezig met een grote project ik ben alleen vergeten waar het over ging.
Ze zijn niet dood!

Thy will see the light...

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Jammer :'(

* ubermaestro vond F15 Strike Eagle een super vet spel :'(

Verwijderd

Vooral met de WTC en Afganistan nu.... Nu komen er nieuwe flightsims :P Maar het zal wel ff duren voordat die er zijn :((
Maar Janes is er toch mee gekapt? Ze zijn nu 1 met EA sports ofzo? Nu kun je niet meer online bij hun spelen. Een of andere groep is er wel mee doorgegaan...geen idd wat de url is.

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op vrijdag 12 oktober 2001 00:18 schreef Aico het volgende:
Ze zijn nu 1 met EA sports ofzo?
Niet EA sports maar gewoon EA.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Janes hoort al jaren bij Electronic Arts. De originele US Navy Fighters is door een aparte afdeling van EA gemaakt die later als "Janes" door het leven gegaan is. Dat was in 1994 meen ik.

Janes heeft wel goede sims gemaakt zoals F-15 en Longbow II maar daarna vond ik het wel hard achteruit gaan. Janes F-18 is een goede sim maar lang niet genoeg afgewerkt... en verder, tja het schijnt dat men vanuit EA liever arcade-"sims" ziet dan echte 'hardcore' realistische sims.. die arcade sims zijn goedkoper om te maken en verkopen een stuk beter.. zo vond ik IAF en USAF leuk van opzet maar veel te simpel en grafisch ook niet heel erg super. Jammer van IAF want de Israelische luchtmacht is natuurlijk :9~ :9~

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Topicstarter
Hmm dat grote project staat nergens vernoemt op de site.

Tja, Jane's is niet echt een onderdeel van EA. Jane's is de verzamelnaam van een aantal ondernemingen, zoals bijvoorbeeld Jane's defense weekly, een blad over defensie zaken. En zo is er dus ook combat simulations van Jane's, wat ik begrepen heb is dat jane's met die exacte info op komt dagen en dat EA er een sim van gaat maken, en dat Jane's er weer op let dat ie lekker realistisch wordt.

Voor degene die F-15 leuk vonden heb ik de tip : probeer F-18, onafgewerkt of niet (vind het wel meevallen) hij is een wat pittiger je zit alleen in zo'n kist (F/A 18E) en dus heb je je WSO niet achterin zitten die je waarschuwt voor IR raketten (je moet hem immers op je af zien komen). Ook gaan de radio gesprekken niet ombeurten zoals in F-15, alles gaat door elkaar waardoor het wel eens lastig is de voor jou belangrijke info op te pikken. Uiteraard is dit weer realistischer, de KLu selecteert niet voor niets op selectief luisteren...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ik heb F-18 geprobeerd maar erhm neuh ik vond hem niet zo ... miste gewoon wat sfeer en helaas ook de sterke campaigne engine van Falcon 4.0 was niet aanwezig. Wel leuk om carrier landings te maken. :) Ik hou het voorlopig wel bij Falcon 4.0, alhoewel de avionics van Janes F-18 heel heel heel erg goed zijn.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Ik vond die helikopter spellen altijd erg cool!

Jammer dat er nooit meer wat uit gekomen is van Jane's

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ik denk dat de grote baas van Janes, EA, heeft besloten dat 'hardcore sims' te veel geld kosten en helaas niet zo veel opbrengen.

En ergens hebben ze gelijk.. het maken van een Quake 3 clone is veel goedkoper dan een realistische flightsimulator.... en er zijn nu eenmaal minder mensen die zulke sims spelen en kopen.

• Zeeger
  • Laatst online: 25-03-2025
Ik geloof niet dat Jane's gekapt is met simulaties. Microprose wel (van Falcon 4.0 en European Air War). In de tijd dat Jane's bezig was met USAF hadden ze inderdaad 'dat grote project', dat heete Jane's World War. Het idee was dat je alle Jane's spellen vanaf USAF 24 uur per dag tegen elkaar kon spelen. Je kon dus met USAF inloggen om te vliegen, met een tank-sim kon je lekker zooi kapotschieten en met een sub-sim kon je missiles afschieten, maar dan zat er ergens aan de andere kant van de wereld iemand met z'n boot-sim achter je aan. Het was een soort Ulima Online voor warsims. Errug leuk idee, maar ik heb er al sinds eind 1999 niet meer van gehoord. In de PCGAMER van April 99 stond een coverview.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ik heb niets meer gezien van Janes... maar wel gelezen (geloof op SimHQ) dat ze zich niet meer bezig houden met "study sims" (realistische sims) maar meer 'sims' ala USAF willen maken.

Ze waren ook bezig aan een A-10 'study sim' maar die hebben ze ook gekilled. Heel erg jammer, want die was erg veel belovend.

Naja, ik wacht maar op LOMAC en IL-2.

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Topicstarter
Op maandag 15 oktober 2001 12:27 schreef tazzman het volgende:
Ik heb niets meer gezien van Janes... maar wel gelezen (geloof op SimHQ) dat ze zich niet meer bezig houden met "study sims" (realistische sims) maar meer 'sims' ala USAF willen maken.

Ze waren ook bezig aan een A-10 'study sim' maar die hebben ze ook gekilled. Heel erg jammer, want die was erg veel belovend.

Naja, ik wacht maar op LOMAC en IL-2.
OH ja, dat is waar ook. Op de site van hun hadden ze al leuke screenies, maar omdat de A-10 ook in USAF zou komen zijn ze ermee genokt ofzo. Leek me net zo stoer, beetje realistische A-10 bak 30mm gaatjes in tanks maken :9~ Zou leuk kunnen met World Wide Warfare maarja, als ze er niet mee verder gaan.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Moet je maar even wachten op LOMAC -> Lock On: Modern Air Combat! Deze "opvolger" van Flanker 2.51 is geheel gemaakt op de uitstekende Flanker 2 engine en zal nu ook bijvoorbeeld een bijzonder mooi gemodelde A-10 bevatten! :) Screenies zien er echt VET uit en het schijnt dat LOMAC (als eerste in de Flanker serie) *WEL* een mooie dynamische campaign engine zal bevatten.

Ik wacht met spanning af! :)

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 18:49
Voor een realistische A-10 sim kan ik toch echt wel A-10 Cuba aanraden. Al wat ouder, met polygone graphics (geen textures of 3D acceleration), maar het flight model is perfect en de wapensystemen zijn zeer goed gemodelleerd. En als je het op de Mac combineert met A-10 Attack (nooit uitgekomen op PC) heb je ook nog een hele strakke missieplanner erbij.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Erhm ja maar dan gaan we wel HEEL ver terug in de tijd :)

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Topicstarter
Op dinsdag 16 oktober 2001 14:24 schreef tazzman het volgende:
Moet je maar even wachten op LOMAC -> Lock On: Modern Air Combat! Deze "opvolger" van Flanker 2.51 is geheel gemaakt op de uitstekende Flanker 2 engine en zal nu ook bijvoorbeeld een bijzonder mooi gemodelde A-10 bevatten! :) Screenies zien er echt VET uit en het schijnt dat LOMAC (als eerste in de Flanker serie) *WEL* een mooie dynamische campaign engine zal bevatten.

Ik wacht met spanning af! :)
Kijk, dan gaan we LOMAC eens ff in de gaten houden :) Eindelijk met een A-10 op pad, voor het laatst was dat in Jane's ATF, was wel grappig met multiplayer.

• JoeKurr
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-11-2025

JoeKurr

Past niet in een MiG-21

Voorlopige release-datum LOMAC: februari 2002
(maar is nu nog pre-alpha, dus dat zal waarschijnlijk pas midden of eind 2002 worden ben ik bang...)

Dutch Flanker Display Team
You can't be lost if you don't care where you are

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Met echte bomen! :)

Pagina: 1