Welke geluidskaart voor rear volume

Pagina: 1
Acties:

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Hej,

momenteel heb ik een Altec Lansing ADA885 4.1 systeem met ingebouwde DD decoder. Dit zit via de spdif aansluiting aangesloten op mijn SBLive! Player1024 (die voor de rest prima werkt).

Probleem:
Mijn rear sattelites staan verder van mij vandaan dan de 2 fronts en hebben geen tweeter (enkel fullrange midrange driver). Het geluid wat ze produceren staat altijd een stuk te zacht.

Vraag: Kan ik het volume van mijn rear sattelites instellen? Zo nee, wat moet ik doen dat wel te kunnen.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:00

Exirion

Gadgetfetisjist

In de Liveware mixer heb je gewoon een front/rear fader :?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Yokozuna
Leg eens uit hoe ik doe opstart, kan die nergens vindne.

• Exirion
  • Laatst online: 23:00

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 11 oktober 2001 11:07 schreef Yokozuna het volgende:
Leg eens uit hoe ik doe opstart, kan die nergens vindne.
Als je Liveware geinstalleerd hebt, dan heb je in je systemtray een icon (groen), en als je daar op clickt dan kun je in een menuutje de mixer opstarten.

Ik zou haast zeggen RTFM!! Maar dat doe ik niet :X :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Heb je LiveWare 3.0 niet geinstalleerd??

• Yokozuna
Ja ik heb net Liveware3.0 geinstalleerd.
daar op clickt dan kun je in een menuutje de mixer opstarten.
Die mixer ken ik allang, maargoed. Ik start de mixer, en dan?

Verwijderd

Dan zie je als het goed is aan de rechterkant het schuifje met boven een F (front) en onder een R (rear). (daarnaast heb je nog een schuifje voor treble en bass en master volume) Schuif dit schuifje dan naar beneden om achter meer geluid te krijgen.
Maar uh...vind het beetje raar dat je dit over het hoofd kan zien.

• JvS
  • Laatst online: 22:37

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 10 oktober 2001 12:49 schreef Yokozuna het volgende:
Hej,

momenteel heb ik een Altec Lansing ADA885 4.1 systeem met ingebouwde DD decoder. Dit zit via de spdif aansluiting aangesloten op mijn SBLive! Player1024 (die voor de rest prima werkt).

Probleem:
Mijn rear sattelites staan te zacht

Vraag: Kan ik het volume van mijn rear sattelites instellen?
Nou, als je eerst eens verteld, waarmee die rears te zacht staan. Bij dolby digital? Als dat zo is dan kan je het namelijk gewoon helemaal vergeten dat je dat geluid softwarematig harder krijgt, want dan kan je schuiven tot je een ons weegt, maar het DD signaal wordt pas in de decoder verwerkt tot een signaal waarvan de volumes kunnen worden aangepast. Dus, als er een decoder in je speakertjes zit, dan moet daarmee het volume van de speakers ingeregeld worden (<font size=1>dat kan met een DDT2500 >:)</font>).

Als het mett EAX/A3d (spellen) gaat (via de digitale kabel, kan dat met dat setje? Zit daar een EAX decoder oid in? :?) dan zou ik het niet weten. Het lijkt me dan wat makkelijker voor de Live! om de signalen aan te passen, maar iets zegt mij dat dat dan gewoon kei en keihard niet kan, omdat je live gewoon stereo PCM door de digitale uitgang uitstuurt die in de set worden omgezet... Je zou het dus echt op de set moeten instellen.

Als je dat niet wil, dan kan je de set natuurlijk ook met de dubbele analoge aansluiting (front/rear) op de Sblive! aansluiten. Op dat moment worden de oplossingen die hierboven genoemd zijn ook ineens nuttig :P. Want dan kan je gewoon je Live de volumes laten instellen bij EAX/Dubbel stereo enzo... Voor DD moet het signaal echter via de digitale kabel (tenzij je software 4 kanaals AC3 decoding in PowerDVD oid gebruikt) dud moet het dan ook op de set geregeld worden, lijkt me...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Yokozuna
Oke. Mijn ADA885 heeft ingebouwde DD decoder. Ik ken een klein beetje het rear volume instellen (surround volume) maar die range is veel te beperkt (2 of 3 dB harder ofzo, nog steeds veel te zacht).

Ik wil dus gewoon als ik mp3'tjes afspeel het rear volume omhoog krikken. Omdat dit een stereo signaal is kan dat misschien niet (mijn decoder in de sub verdeelt het signaal volgens mij over alle speakers). Weliswaar ben ik bereid om via de 2 analoge ingangen het te proberen. Kwaliteits verschil = 0. Dus dat maakt me niet uit. En ik heb geeneens een DVD speler :)

Dus DD hoef ik eigenlijk helemaal niet, tis dat zo'n coax kabeltje er EEN is. Anders had ik wel analooge aansluiting gebruikt. Maar alvast bedankt voor de tip. Ga het nu uitproberen, Acknowledged sir JvS!

Als ik nu de test doe (dat Creative AudioHq, en dan Speaker)
kies is 4 speaker configuration dan hoor je zo:

front left
front right

Als de 2 achterste speakers dan worden getest hoor ik niets! Ik dus kijken of die front/rear fader werkt. Nee hoor, als ik 100% rear instel (of 90 bv.) hoor ik gewoon niets! Hoe kan dat nou. En ja, beide kabeltjes zitten in de front en rear out van me SbLive! en front en rear in van me ADA885.

• JvS
  • Laatst online: 22:37

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 11 oktober 2001 20:52 schreef Yokozuna het volgende:
Maar alvast bedankt voor de tip. Ga het nu uitproberen, Acknowledged sir JvS!
No problem :)
Als ik nu de test doe (dat Creative AudioHq, en dan Speaker)
kies is 4 speaker configuration dan hoor je zo:

front left
front right

Als de 2 achterste speakers dan worden getest hoor ik niets! Ik dus kijken of die front/rear fader werkt. Nee hoor, als ik 100% rear instel (of 90 bv.) hoor ik gewoon niets! Hoe kan dat nou. En ja, beide kabeltjes zitten in de front en rear out van me SbLive! en front en rear in van me ADA885.
:'(

Helaas behoor je nu tot de grote groep mensen met problemen met de achterluidsprekeraansluitingen van hun soundblaster Live! Mij rest niets anders dan U te verwijzen naar mijn vers geintroduceerde stikcy topic/Sblive speaker FAQ bovenaan de topiclist. Wellicht dat daar de goede oplossing mee gevonden zal kunnen worden...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Yokozuna
Denk het ook, ik sloop die kutkaart (bovendien is ie Creative, dus das al 2e argument om hem eruit te halen, BLAAT) uit me pc en neem ik zo'n lekker DMX X Fire1024'je ofzo.

Dies van Terratec, de gamesoundkaarten underdog. En underdogs zijn er om te steunen.
Pagina: 1