Toon posts:

Jetway 663AS Pro Start soms niet op

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Geachte Tweakers,

In mijn Thunderbird 1000@1000 systeem zit een Jetway mobo, wat af en toe niet opstart. Hij is dan door de post heen (PCI/ISA kaarten laat ie nog prima zien), maar dan slaat het beeld op zwart met een knipperende cursor. Verder niets. Hij boot dus ook niet van HDD. Het maakt niet uit of het een koude of een warme start is.

Ik snap dr nix van, er is niets overgeclockt ofzo (daar wil dat mobo niet aan... :'( Het lijkt me ook niet de PSU, want hij valt nooit uit of zo.

Ik zou wel een bios-update willen proberen, maar dat had ik ooit al eens geprobeerd, maar dat resulteerde alleen maar in een (gelukkig niet fatale) foutmelding.

Maar, zoals gezegd, hij start meestal wel goed op en is ook retestabiel onder Win2K (neej, natuurlijk niet onder WinME :Y) ).

(zoals jullie zien is dit mn eerste post en ik heb de search gebruikt)

Thanx

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
Mijn 2e pctje met JW663AS Mobo hangt zo nu en dan ook, mijn oplossing was om een fannetje op de chipset te plaatsen, die raakte oververhit. nu hangt ie nooit meer. :) zal voor jou wel geen oplossing zijn want dit deed ie bij mij pas na een uur intensief benchen en gamen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk ook niet dat het een oplossing is om een fannetje op de chipset te plaatsen, want mn PC hangt verder nooit, terwijl hij vaak een full load heeft (niet alleen CPU). Het gebeurt dan ook alleen bij het opstarten :?

Nouja, ik ben eigenlijk van plan om er maar zo'n goedkoop ECS bordje in te plaatsen 8-)

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 21:44

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Ik heb ook een soortgelijk probleem:

Als men de computer aan doet, gebeurt er weinig. De ventilatoren gaan wel draaien, maar verder niets, ook geen pieptonen. Het systeem post dus niet. Om het systeem weer uit te zetten, moet men de power-button 4 seconden indrukken (het is immers een ATX). Door vervolgens het systeem weer aan te zetten, begint alles weer te zoemen. En met een beetje geluk boot het systeem dan wel. Soms nog niet en dan moet het systeem nogmaals uit en weer aan. Heel vervelend.

Ik heb alle kaarten en het RAM er al eens weer uitgehaald en teruggeplaatst omdat ik dacht dat er misschien ergens slecht contact zou zijn. Dit hielp niet.

Nu begin ik sterk te twijfelen aan het moederbord, de cpu of de voeding. Als het geheugen of videokaart niet goed zou zij, zouden er immers piepjes te horen moeten zijn.

Ik heb het systeem ook zonder printer en speakers geprobeerd. Zonder speakers ging het een maand goed, maar nu zijn de problemen er weer (de speakers zijn nog steeds niet aangesloten) Ik heb reeds verschillende bios versies en hardware set-ups geprobeerd, maar het helpt niet.

De videokaart heeft het al eens begeven en nadat die vervangen was, heeft het probleem ook een paar weken niet gespeeld. Het kwam echter gewoon weer terug. Na het plaatsen van een e-tech analoog 56k6 modem waren de problemen ook kortstondig voorbij.

Iemand een idee?

Wreckerrm

• Frenkie567
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-01-2022
Ik heb zelf ook een Jetway moederbord, namelijk de 663AS (niet de Pro dus, maar de 'gewone'). Ik heb dit probleem ook gehad, hij liep soms vast bij het opstarten op hetzelfde punt wat je beschreef. Ik heb dit opgelost door mijn bios te updaten met de nieuwste versie. Dus dit zou ik nog maar eens proberen als ik jou was. Wel natuurlijk het juiste bios downloaden. Zie ook [topic=88719/1/25]

Suc6

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik zou bios a05 er ff inzetten. das imo de beste.

Verwijderd

Topicstarter
Jullie zijn geweldig met alle oplosingen!

Ik denk dat er idd wel een bios-update overheen moet, maar dit had ik ooit al eens geprobeerd, maar toen kreeg ik een error bij het laden van de BIOS-file. (gelukkig deed alles t nog).

Ik denk dat ik t nog even aankijk en als t steeds erger wordt (dat denk ik niet, hij heeft het al een tijdje) dan koop ik denk ik maar een beter bordje

Thanx!

Verwijderd

Topicstarter
Ehh...

ik zit/zat net ff op de Jetway site te kijken, maar als ik de link van het bios wat ik wil aanklik, dan komt er een vrolijke melding dat de pagina niet bestaat :? ...(ook niet bij "doel opslaan als").

OK, GO JetWay!

Ik zal nog eens even verder spitten (graag reageren als ie het bij jou WEL doet!)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry! Ik heb m al gevonden... Deels mijn fout, ik moet beter zoeken |:(

Verwijderd

Topicstarter
Okeej, ik probeerde dus een BIOS-update, maar die werkt natuurlijk weer eens niet :(

Heel vrolijk een bootflop gemaakt enzo, maar als ik de boel wil flashen, dan komt awdflash vrolijk met de melding dat mijn BIOS lock string niet goed is of zo.

Nu had ik even gekeken in de "handleiding" (vol met typfouten, typisch JetWay) en daar stond dat het flashen alleen maar mogelijk was met 2 bepaalde chips, te weten een Winbond of SST EPROM.

Uiteraard zit er bij mij dus weer een ander chippie op, dus IK KAN NIET FLASHEN!! (sorry voor de uiting van frustraties)

Ik neem even aan dat hier niet echt een oplossing voor is, ik zal vanavond even mijn kast opentrekken om te kijke wat voor eprom er op zit...

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:12
shit man, ik heb momenteel hetzelfde probleem.
Ook hier een Jetwat 663asPro.

Is er een oplossing voor handen?
Ik moet bios upgraden, anders kan ik windows xp niet installen i.v.m. probleem gf4 kaart.
Pagina: 1