Toon posts:

In MySQL db een uniek veld bijmaken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van me draait een MySQL db met een 5000 records erin. Nu wil hij aan zijn db (die momenteel geen primary key heeft!) een veld toevoegen met een soort van referentiecode (die voor ieder record uniek is). Het moet ook nog eens zo zijn dat iedere referentiecode die eenmaal is verwijderd (doordat het record is verwijderd) NIET meer hergebruikt kan worden.

Kan dit met MySQL op een goede manier?

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
euh, gewoon primary keys?
als je die verwijderd, komt er ook niet hetzelfde nummer weer terug.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 19:02
kijk eens op www.freshmeat.net naar het programma phpmyadmin. Dat is prachtig voor dit soort dingen!

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik momenteel al PHPmyAdmin... kan ik met deze tool in zijn database een primary key toepassen die voor elk veld wordt toegewezen?

En is het dan zo dat een instance van die p.k. nooit meer hergebruikt kan worden?

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:33
Is standaard zo bij een auto_increment field.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 19:02
Op woensdag 10 oktober 2001 12:54 schreef Dee-ehn het volgende:
ik gebruik momenteel al PHPmyAdmin... kan ik met deze tool in zijn database een primary key toepassen die voor elk veld wordt toegewezen?

En is het dan zo dat een instance van die p.k. nooit meer hergebruikt kan worden?
anders kijk je even voor je me moeilijke vragen gaat stellen :7

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Op woensdag 10 oktober 2001 12:50 schreef 0siris het volgende:
kijk eens op www.freshmeat.net naar het programma phpmyadmin. Dat is prachtig voor dit soort dingen!
Zou ik niet doen. Dat script is nogal buggy, met name als het om admin-zaken gaat. Gebruik liever een mysql client!
Pagina: 1