ik zoek een 17 inch tft scherm, wie help mij?

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pipo01
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-08 15:25
ik wil binnenkort een 17 inch tft scherm aanschaffen (15 inch vind ik te klein), maar ik heb totaal geen benul van welke schermen goed presteren en welke totaal weggegooit geld zijn. mijn budget is rond de 2500,- en ik moet er normaal spellen mee kunnen spelen (zoals quake, half life enz).

en kan iemand mij vertellen waarvoor de dvi uitgang dient en wat de voordeel ervan is?

PS: bij de media markt zag ik de dell 17 inch, is die van een beetje kwaliteit?

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:07
He Pipo.

Ik heb er nog 1, die ik kwijt wil, dus als je ff een mailtje stuurt ;)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Iets boven je budget misschien, maar voor rond de 2800 gulden (volgens Pricewatch) heb je de Iiyama AS4431D, deze kwam nog niet lang geleden als beste uit de test bij de PcPro (http://www.pcpro.co.uk). Je hebt dan zowel analoog als DVI-ingang.
DVI is een digitaal videosignaal. Je computer werkt digitaal, maar normaal gesproken zet je VGA-kaart het om naar een analoog signaal. Een TFT-monitor zou dat dan weer moeten omzetten naar digitaal, omdat zo'n scherm alleen maar digitaal kan werken. Dat is natuurlijk zonde, want je krijgt hoe dan ook kwaliteitsverlies. Als je nu direct een digitaal signaal krijgt, heb je een haarscherp beeld.

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-07 21:46
Als het je vooral om quake en andere games met snelle beweginging gaat, dan kun je IMO toch beter voor een CRT scherm gaan. Welke je ook neemt, die TFT-schermen blijven traag, waardoor je "vegen" krijgt bij snelle bewegende objecten op je scherm.

_██_
(ಠ_ృ)

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Op woensdag 10 oktober 2001 15:05 schreef Atomsk het volgende:
Als het je vooral om quake en andere games met snelle beweginging gaat, dan kun je IMO toch beter voor een CRT scherm gaan. Welke je ook neemt, die TFT-schermen blijven traag, waardoor je "vegen" krijgt bij snelle bewegende objecten op je scherm.
Helemaal mee eens. Of je koopt dit TFT scherm http://www.tweakers.net/nieuws/18566

Ik vind TFT schermen meer wat voor multi monitor

...gamen blijft leuk...

Verwijderd

Ik heb de Iiyama AS4431D hier staan. Het was een verkeerde bestelling (verkeerde afspraak tussen 2 mensen en nu zitten we met 2x17" LCD schermen) en volgens dat er niets mis is met het scherm wil die pipo van de winkel hem niet terug nemen. Ik ben nog wat aan het zagen bij hem maar ik vrees dat het niets zal worden.

Hij is 1 week oud en ik heb 1608,82 Euro betaald. Als je interesse hebt kun je me mailen (cvq@mail.com).

Games spelen op dit scherm is geen probleem, het is een mva scherm gemaakt voor snelle bewegingen.

Verwijderd

Op woensdag 10 oktober 2001 15:05 schreef Atomsk het volgende:
Niet mee eens. Ik heb veel tijd besteed aan het onderzoeken naar dit soort dingen bij TFT schermen voor m'n site en vroeger was dat zo, maar tegenwoordig zijn er al betrkkelijk veel schermen op de markt die zeer geschikt zijn voor games. Waar het voornamelijk op neer komt is dat je een scherm moet hebben met een response time onder de 40 ms. Wil je meer weten, dan heb je hier wellicht wat aan; lcd.schijf.org. Daar kun je ook vinden wat DVI is :)

Verwijderd

wil die pipo van de winkel
Pipo02? ;)

Verwijderd

Waar het voornamelijk op neer komt is dat je een scherm moet hebben met een response time onder de 40 ms.
Dan zit je met die Iiyama wel goed, net even gekeken en dat scherm heeft een response van 25ms.

• Infernis
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 07:17

Infernis

Psychotic Weaboo

Vertraging? Vegen bij games? Dikke zever...

Ik heb sinds een week m'n LG Flatron LCD TFT, die heeft me 21000 BEF (1050 gulder) gekost en gamen gaat PERFECT met dit schermpje. Geen blurr of whatever.

Die blurr slaat op de oudere modellen, maar op de TFT's van vandaag kan je zeker gamen.

Verwijderd

Op woensdag 10 oktober 2001 15:29 schreef Yohanneman het volgende:

[..]

Dan zit je met die Iiyama wel goed, net even gekeken en dat scherm heeft een response van 25ms.
MVA schermpje yummie yummie :9~

• pipo01
maar heeft iemand ervaring met de Dell 1701FP Zwart 17"? dat vond ik namelik wel een mooie monitortje maar das alleen de uiterlijk. weet iemand of die kwalitatief goed is?

van andere mensen hoor ik alleen dat ie goed is omdat het van dell is en dat vind ik dus niet zo fantastisch argument

maar ik heb even de specifiecaties opgezocht maar kan iemand dit even voor mij vertalen:

Schermafmetingen: 17" (17-inch zichtbaar) Dotpitch: 0.264 mm beeldpunt pitch Max. resolution: 1600 x 1200 @ 60 Hz Horizontale refresh: 31 - 80 kHz (automatisch) Verticale refresh: 56 - 76 Hz (automatisch) Aansluiting: DB15 analoog & DVI-D Digitaal input signaal

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-06 19:01
Ik heb sinds een week m'n LG Flatron LCD TFT, die heeft me 21000 BEF (1050 gulder) gekost en gamen gaat PERFECT met dit schermpje. Geen blurr of whatever.
Had je trouwens nog in de handleiding gekeken wat daar staat over die pixel refresh rates?

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:07
Misschien heb je hier wat aan >:)

http://www.tweakers.net/aanbod/25669

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Sjek mijn sig...ik heb een DELL 17INCH alleen in het wit, maar die is echt ongelooflijk gaaf en je hebt (uitaaard) een DVI kabel eraan zitten, dus das wel lekker! Nu nog ff de Geforce 3 (powercolor) met DVI ;-)

Verwijderd

Op woensdag 10 oktober 2001 16:14 schreef pipo01 het volgende:
maar ik heb even de specifiecaties opgezocht maar kan iemand dit even voor mij vertalen:

Schermafmetingen: 17" (17-inch zichtbaar) Dotpitch: 0.264 mm beeldpunt pitch Max. resolution: 1600 x 1200 @ 60 Hz Horizontale refresh: 31 - 80 kHz (automatisch) Verticale refresh: 56 - 76 Hz (automatisch) Aansluiting: DB15 analoog & DVI-D Digitaal input signaal
[vertaalmode on]

-Schermafmetingen: 17" (17-inch zichtbaar)
groot genoege beelddiagonaal van 43.18 cm

-Dotpitch: 0.264 mm beeldpunt pitch
goed scherp beeld, aanzienlijk beter dan de meeste TFT schermen

-Max. resolution: 1600 x 1200 @ 60 Hz
lekker hoge resolutie en 60 Hz goed, meer heb je niet nodig. Native resolutie is overigens 1280 x 1024 !!!

-Horizontale refresh: 31 - 80 kHz (automatisch) Verticale refresh: 56 - 76 Hz (automatisch)
maakt het uit ?

-Aansluiting: DB15 analoog & DVI-D Digitaal input signaal
geschikt voor elke videokaart. je kunt zowel analoog (standaard VGA) als digitaal (DVI-D) aansluiten en hoeft dus geen nieuwe kaart te kopen.

[vertaalmode off]

:7

Verwijderd

De Belinea 10 17 10 lijkt mij wel goed zeker als je kijkt naar de prijs FL 2193,-. En je krijgt toch ook nog die energiepremie van 100 gulden terug, geloof ik. Dus betaal je uit eindelijk fl 2093,-.
Zelf werk ik met de CTX PV510, vind ik zelf iets te klein en wil misschien ook een grotere gaan nemen.

Verwijderd

Op woensdag 10 oktober 2001 21:02 schreef El_Capone het volgende:
En je krijgt toch ook nog die energiepremie van 100 gulden terug, geloof ik
Alleen als er op de doos een classificatie stikker (klasse A geloof ik) zit. Met die stikker krijg je geld terug, anders niet. Spreek uit ervaring :'( had dus geen stikker er op :'(

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Op woensdag 10 oktober 2001 14:39 schreef TLRnZ het volgende:
He Pipo.

Ik heb er nog 1, die ik kwijt wil, dus als je ff een mailtje stuurt ;)
Wat moet ie kosten :?

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Eyz, weet iemand waar die "Solarism" LCD'tjes te koop zijn? :)

Heb het al gevonden, helaas is de 17" nog niet te koop ;(

Verwijderd

Kijk op www.video-editing.nl voor LCD's

Verwijderd

Op donderdag 11 oktober 2001 09:21 schreef video-editing.nl het volgende:
Kijk op www.video-editing.nl voor LCD's
Daar staat die Solarism dus niet bij...

Verwijderd

Klopt, maar wel 3 andere topmerken.

Verwijderd

Op donderdag 11 oktober 2001 12:59 schreef video-editing.nl het volgende:
Klopt, maar wel 3 andere topmerken.
Dat kan ik niet ontkennen ;)

hoe kom je trouwens aan de response time van die Neovo's ?

Verwijderd

Niemand geïnteresseerd in die AS4431D (Iiyama)?

Prijs is overeen te komen.

(Als dit het verkeerde forum is gelieve me door te verwijzen naar de correcte :) )

Verwijderd

Zotty> Die komen gewoon uit de folders die ik heb van Neovo.

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21-08 22:21

ChUcKiE

Dus........

Thommy -> Mail me ff aub over die monitor:

chuckie@chello.nl

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Verwijderd

Op donderdag 11 oktober 2001 13:39 schreef video-editing.nl het volgende:
Zotty> Die komen gewoon uit de folders die ik heb van Neovo.
Aha ! Ik kon het namelijk nergens online vinden, ook niet op de officiele site, vandaar. Tnx

Verwijderd

Op woensdag 10 oktober 2001 16:14 schreef pipo01 het volgende:
(...)
Hoe kan dat nou: 17" zichtbaar op een 17" monitor??? :? Dat zou betekenen dat de monitor geen rand heeft om de beeldbuis... Lijkt me stug!
Of zit ik nou verkeerd?

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 12:12

Leon

Rise Of The Robots

Op donderdag 11 oktober 2001 15:12 schreef Popular het volgende:

[..]

Hoe kan dat nou: 17" zichtbaar op een 17" monitor??? :? Dat zou betekenen dat de monitor geen rand heeft om de beeldbuis... Lijkt me stug!
Of zit ik nou verkeerd?
ik zoek een 17 inch tft scherm ;)

Eeuwige n00b

Verwijderd

Op donderdag 11 oktober 2001 13:26 schreef Thommy het volgende:

(Als dit het verkeerde forum is gelieve me door te verwijzen naar de correcte :) )
Kan je dat niet ff in de vraag en aanbod posten ;)

Verwijderd

Op donderdag 11 oktober 2001 15:19 schreef fazer het volgende:

[..]

ik zoek een 17 inch tft scherm ;)
Ja, dat snap ik wel... >:)
Maar bij TFT schermpjes hou je, net als bij CRT, een bepaald aantal cm houden die de kunstof rand in beslag neemt die om de beeldbuis zit.

Bij 17" TFT heb je bijvoorbeeld een werkelijk zichtbaar beeld van 16,5"...
Ach ja, verbeter me maar als ik me weer eens vergis! ;)
Maar pas op: je hebt het wel tegen een mierenneukertje die zich drukmaakt om 0.5"! Hehehe >:)

• pipo01
nu jullie het zeggen over de grootte van het scherm.

ik dacht altijd dat een 17 inch tft ongeveer gelijk is aan 18 of zelfs 19 inch. dus als er staat dat 17 inch zichtbaar is betekent dit dan niet dat het gewoon evengroot is als een 15 inch tft? van een 15 inch had ik weer namelijk begrepen dat ie evengroot is als een 17 inch crt

of heb ik het helemaal foutt?

Verwijderd

Op donderdag 11 oktober 2001 16:01 schreef pipo01 het volgende:

ik dacht altijd dat een 17 inch tft ongeveer gelijk is aan 18 of zelfs 19 inch. dus als er staat dat 17 inch zichtbaar is betekent dit dan niet dat het gewoon evengroot is als een 15 inch tft? van een 15 inch had ik weer namelijk begrepen dat ie evengroot is als een 17 inch crt

Nee, je hebt wel gedeeltelijk gelijk.
Het wordt inderdaad gezegd dat 15" TFT gelijk is aan 17" CRT, maar daar zit weer natuurlijk verschil in per merk.

Als er staat '17" zichtbaar' wil dat zeggen dat de beeldbuis een werkelijk formaat heeft van (17 x 2,54) 43,18 cm. Hier heb ik het over een TFT schermpje.
Als dit bij CRT staat moet het sowieso al een scherm zijn van zo'n 19" en dan is daar ook weer de beeldbuis 43,18 cm.

Omdat een TFT scherm 'kleiner' is heeft het ook een kleinere rand om de beeldbuis dan een CRT, vandaar dat een 17" CRT vergelijkbaar is met een 15" TFT.

Verwijderd

Op donderdag 11 oktober 2001 16:01 schreef pipo01 het volgende:

Copy&paste:
De afmeting van het zichtbare deel een LCD is groter dan bij een CRT monitor, ook al zijn ze beiden bijvoorbeeld 17". Dit komt doordat bij een CRT de buitenste randen van de beeldbuis verborgen zijn achter de plastic behuizing. De reden hiervoor is dat aan de randen de convergentie- en kleurfouten, variaties in helderheid en wazigheid dusdanige vormen aannemen dat dit niet meer geschikt is voor gebruik. LCD's hebben hier geen last van en er kan dus van het hele beeldoppervlak gebruik gemaakt worden.

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Nu we toch bezig zijn....

iemand ervaring met de Philips 170B??

(of 150P en 150X??) was namelijk ook al even opzoek en omdat ik wel enthousiast ben over de CRTs van Philips leken me deze wel wat

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• Fault
  • Laatst online: 22-08 13:06
150P2 (nieuwer model) is volgens die PC pro de beste tft monitor om te kopen! Vergeleken met oa NEC (goed model) en de iiyama (3834).
Superb image quality, a digital input and an attractive price prove too powerful a combination for Philips' rivals.

• Fault
  • Laatst online: 22-08 13:06
Thommy, waar heb je die monitor gekocht?
Is wel verschrikkelijk duur, online zijn winkels te vinden die de betreffende monitor voor +- 3000 verkopen!

Verwijderd

Ik woon in België en heb hem daar ook via een online shop gekocht.
Hier in België is die 1600 Euro echt de goedkoopste die je kan vinden.

Maar zoals ik nu zie is hij stukken goedkoper in Nederland.

Verwijderd

Nu je het zegt, weet er iemand een (goedkope) computer winkel ergens tegen de Belgische grens?

Verwijderd

1600 Euro is een hoop geld!

Verwijderd

Op vrijdag 12 oktober 2001 09:21 schreef video-editing.nl het volgende:
1600 Euro is een hoop geld!
Te veel ja. daarvoor heb je dus ook een 21" Sony, die met een Aperture Grille Pitch van 0.22 wat zwaar cool is.

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-07 21:46
Op woensdag 10 oktober 2001 15:24 schreef Zotty het volgende:

[over vegen]
[..]
Niet mee eens. Ik heb veel tijd besteed aan het onderzoeken naar dit soort dingen bij TFT schermen voor m'n site en vroeger was dat zo, maar tegenwoordig zijn er al betrkkelijk veel schermen op de markt die zeer geschikt zijn voor games.[knip]
Idd wat overdreven gezegd door mij. Vegen zul je niet zien, maar objecten worden wel iets waziger bij snelle bewegingen. Schermen waar je hier nauwelijks last van hebt zullen er best zijn. Alleen heb ik geen zin daar f3000 of meer aan uit te geven. f1500 is het max. voor een monitor voor mij.

_██_
(ಠ_ృ)

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Op donderdag 11 oktober 2001 13:26 schreef Thommy het volgende:

* Bierkameel bied 2000 :)

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Hmm,
2.000 Gulden => 36.000 Bef => 892,4 Euro.

Ik weet dat hij stukken goedkoper is in Nederland dan in België maar dat is bijna de helft van hetgeen ik betaald heb.

Vraag van een vriend van me: wat kost de Elsa Ecomo 460 LCD in Nederland, bij de Pricewatch staat hij er niet tussen. In België kost die 75.000 bef (4166 Gulden, 1860 Euro).

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-06 19:01
Idd wat overdreven gezegd door mij. Vegen zul je niet zien, maar objecten worden wel iets waziger bij snelle bewegingen. Schermen waar je hier nauwelijks last van hebt zullen er best zijn. Alleen heb ik geen zin daar f3000 of meer aan uit te geven. f1500 is het max. voor een monitor voor mij.
Hmm, nou bij alle schermen die ik onder ogen heb gehad is dat niet tot nauwelijks waarneembaar, de motion blur die ontstaan bij snelle bewegingen. Q3 is prima te doen op mijn LG Flatron, en die kost echt niet meer dan 1500.

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Die ELSA Ecomo 460LCD kost hier 4267 gulden. Nog duurder dus. Dit is trouwens niet in nederland maar in duitsland. (Wel guldens)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Op woensdag 10 oktober 2001 23:36 schreef Zotty het volgende:

[..]

Alleen als er op de ---- een classificatie stikker (klasse A geloof ik) zit. Met die stikker krijg je geld terug, anders niet. Spreek uit ervaring :'( had dus geen stikker er op :'(
Heb even gekeken, maar een sticker met een A keurmerk is niet nodig. Je kan gewoon zo'n folder vragen in een winkel. In de folder kruisje het hokje LCD aan. In de folder staat dat je alleen de faktuur hoeft mee te sturen.
IK heb nu die Belinea 10 17 10 en heb dat dus ook gedaan de folder + faktuur opgestuurd en hopla fl 100,- op je rekening. toch wel leuk.

Verwijderd

Hmmmmmz :? Ach, ik ga het gewoon proberen. Wie weet :) En hopelijk heb ik dan wel succes
Pagina: 1