Projecten op stand alone embedded uProc draaien?

Pagina: 1
Acties:

• je_oen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

je_oen

Tijd voor Cowfee

Topicstarter
Ongeveer een jaartje geleden zat ik eens te denken of het mogelijk zijn om een project (Eccp, seti, etc) op een embedded stand alone processor te laten draaien. }:O
Daarvoor zou een apart platform gemaakt kunnen worden met een microprocessor of met een DSP (of meerdere). Je zou dan heel makkelijk een grote kudde kunnen maken, die alleen maar bezig is met grazen. >:) Scheelt wel een hoop PC's kopen.
Projecten waarvan de sourcecode beschikbaar is, zijn natuurlijk relatief gezien het makkelijkst te realiseren. :P (Weet namelijk niet of het makkelijk is om een windows achtige omgeving op een kleine uP te laten draaien.

Zijn er nog meer DPC'ers die daar weleens over na hebben gedacht? Zijn hier misschien al eens projecten voor gestart?

Kalfjes wijsheid: Als je je koplampen laat branden, heb je ze niet uitgezet.
LPC wie is er niet groot mee geworden?
La Petite Cows | Get Firefox!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Ik heb wel eens gefantaseerd over full length pci kaarten met allemaal procjes erop die staan te grazen :P

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-05 16:38
is wel erg lastig, zelfs met een opensource, hoe wil je namelijk de resultaten eruithalen?

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 18:57
Op woensdag 10 oktober 2001 13:43 schreef m.m het volgende:
Ik heb wel eens gefantaseerd over full length pci kaarten met allemaal procjes erop die staan te grazen :P
Jouw droom is werkelijkheid hoor M.M
Er bestaan een lange tijd pci kaarten met daarop een processor. In het begin dat ik met SETI meedeed hoorde ik veel over deze dingen.

• je_oen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

je_oen

Tijd voor Cowfee

Topicstarter
Op woensdag 10 oktober 2001 13:43 schreef m.m het volgende:
Ben ook op het idee gekomen, doordat ik een project had waarmee ik met een PCI-kaart werkte met dikke floating point DSP van TI.
Op woensdag 10 oktober 2001 13:46 schreef Marcj het volgende:
is wel erg lastig, zelfs met een opensource, hoe wil je namelijk de resultaten eruithalen?
De resultaten eraf halen is eigenlijk het makkelijkste. Zet er een UART op en je kunt met je PC via seriele poort je data binnenhalen. Klein shelletje maken op die proc en klaar.

Kalfjes wijsheid: Als je je koplampen laat branden, heb je ze niet uitgezet.
LPC wie is er niet groot mee geworden?
La Petite Cows | Get Firefox!

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Op woensdag 10 oktober 2001 14:35 schreef PowerCow het volgende:

[..]

Er bestaan een lange tijd pci kaarten met daarop een processor. In het begin dat ik met SETI meedeed hoorde ik veel over deze dingen.
Als ik het goed was dat een hoax. Heeft toen ook nog op de frontpage van t.net gestaan en iedereen wou zo'n ding hebben. Bleek niets van waar te zijn (mits mijn geheugen me niet in de steek laat ;) )

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Verwijderd

[..]

Bijvoorbeeld de PCI kaarten met 4 G4's erop :9 Kan je gewoon in je PC gebruiken (ze draaien onder linux dacht ik).

Of die kast waar je dan vervolgens 10 van dat soort kaarten in zet (40x G4 :9~ ) Reken maar eens uit hoeveel dat oplevert. Helaas onbetaalbaar (ik dacht 5000,- per kaart en ook zoiets voor die kast? ) Dus een leuke supercomputer voor 55,000

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

[..]

Nondeju. Het is ff zoeken, maar dan heb je ook wat. Hier kun je dat lezen van die 'SETI-accelerator' en hier dat het een hoax was.

Van G4's heeft deze jongen geen kaas gegeten, maar ik wist dat dat seti geneuzel b**lsh*t was.
* Mobster gaat weer werken :(

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Pagina: 1