Toon posts:

USB modem werkt niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goed, ik ga ook maar eens proberen om via dit forum mijn probleem
met het Alcatel USB modem op te (laten) lossen. Aangezien dit mijn
laaste hoop is, want bij de KPN word je namelijk echt niets wijzer.
Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd en ook de communicatie
daar intern loopt compleet langs elkaar heen :(.

Ongeveer 4 weken geleden heb ik ADSL aangeschaft met een Alcatel USB
modem. Echter kan ik geen verbinding maken. De led indicator voor de
ADSL verbinding knippert continue. Wanneer ik in probeer te bellen
krijg ik de volgende foutmelding in mijn scherm: "a device is about to
be connected". Ik heb al van alles geprobeerd maar niets helpt. De
nieuwste drivers gedownload een BIOS update, het modem via een USB hub
(met eigen voeding) laten lopen noem maar op.

Nu heb ik gehoord en gelezen op het forum, dat een USB modem niet in
combinatie met een VIA chipset kan, hier maak ik ook gebruik van dus
in eerste instantie dacht ik dat dit het probleem zou zijn. Echter sluit
ik een computer aan die geen VIA chipset heeft, maar een Intel chipset doet
het probleem zich nog steeds voor. Dus dat is het ook niet. Dat ik
misschien beter een ethernetmodem had kunnen aanschaffen is mij middels
het forum ook al duidelijk geworden, maar dat neemt niet weg dat een
USB modem wel gewoon moet werken. Ik hoop dat iemand mij dus kan helpen dit
probleem te verhelpen.

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 22:22

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

USB geenabled in bios? IRQ toegewezen.
Andere USB aparaten werken wel?
verder welke OS gebruik je?
Alle info is welkom.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Windows ME als besturingsprogramma. Alle overige USB apparaten werken wel. Misschien is het vreemd, maar wanneer ik de software voor de computer niet installeer, brand het lampje wel continue. Zodra ik de software installeer, gaat het knipperen.

Verwijderd

Een probleem met mijn USB modem, heb ik ook.
Alles werkt perfect en prima. Behalve dan dat ik niet kan intenetten :(
Het icoontje in de taakbalk is geel en tot zo ver ik weet moet ie groen zijn.
De volgende foutmelding komt er als ik wil connecten: "A device is about to be connected"
Als je onderaan in de taakbalk op het icoontje blijft staan, krijg ik uiteindelijk de mededeling: "Initializing ADSL line"
Nadat ik meerdere malen naar KPN heb opgebeld ben ik geen stap wijzer geworden, het enige wat ze zeiden was, dat het aan de centrale ligt.
Misschien kent iemand dit probleem en kan hij/zij mij helpen.
(Het rechter lampje knippert en het moet volgens KPN continu blijven branden.)

Verwijderd

Op woensdag 10 oktober 2001 12:36 schreef almer het volgende:
Ik gebruik Windows ME als besturingsprogramma. Alle overige USB apparaten werken wel. Misschien is het vreemd, maar wanneer ik de software voor de computer niet installeer, brand het lampje wel continue. Zodra ik de software installeer, gaat het knipperen.
hmm...damn..zal vanaaf thuis wel ff kijke of mn lampies nou knipperen of altijd aan zijn..zou het zo nie kennen zeggen, maar het lijkt er op dat de modem zelf aan geeft dat er iets nie goed met um is, want volgens mij zijn ze bij mij altijd aan. (ja, kheb ook zon leluke rog :r)

Verwijderd

Ook ik gebruik als O/S Windows ME.
Nu heb ik me laten vertellen van vrienden dat ik beter Windows 98 SE kan installeren.
Dat ga ik vandaag doen ook proberen.

USB stuurtje en USB webcam werken allebei prima.

Verwijderd

OF je lampjes knipperen of altijd aan zijn maakt niet zo heel veel uit. Mijne staan altijd aan, behalve als ik aan het downloaden ben, dan wil het USB-ledje nog wel eens knipperen.

Ik had voorheen precies hetzelfde probleem: ik had geen, of nauwelijks verbinding. Als ik al verbinding had, dan duurde dat een minuut of 2, daarna gingen beide ledjes op de rog uit en kon ik opnieuw opstarten. DE oplossing van mijn probleem was het volgende: de FSB-instelling in de bios verzetten van 133 mhz naar 100 mhz. En voila, probleem opgelost. Modem heeft nooit meer kuren vertoond, en ook de andere USB-apparaten waar ik problemen mee had (scanner en muis) werkten weer perfect. Daar had ik ook shit mee, scanner werkte helemaal niet en de muis sloeg geregeld vast. Ik heb gelezen dat e.e.a. te maken heeft met de stroomtoevoer tussen USB-poorten en moederbord. Die zou niet optimaal zijn. De stroom zou af en toe uitvallen waardoor die apparaten uitgeschakeld werden. Nu werkt alles weer perfect.

Verwijderd

hmm..zou kunnen...mn servertje draait op win98..en ja..kweet ut..maar had geen zin om 2000 er op te zetten en dit werkt perfect :)

Verwijderd

Op woensdag 10 oktober 2001 12:49 schreef Density het volgende:
OF je lampjes knipperen of altijd aan zijn maakt niet zo heel veel uit. Mijne staan altijd aan, behalve als ik aan het downloaden ben, dan wil het USB-ledje nog wel eens knipperen.

Ik had voorheen precies hetzelfde probleem: ik had geen, of nauwelijks verbinding. Als ik al verbinding had, dan duurde dat een minuut of 2, daarna gingen beide ledjes op de rog uit en kon ik opnieuw opstarten. DE oplossing van mijn probleem was het volgende: de FSB-instelling in de bios verzetten van 133 mhz naar 100 mhz. En voila, probleem opgelost. Modem heeft nooit meer kuren vertoond, en ook de andere USB-apparaten waar ik problemen mee had (scanner en muis) werkten weer perfect. Daar had ik ook shit mee, scanner werkte helemaal niet en de muis sloeg geregeld vast. Ik heb gelezen dat e.e.a. te maken heeft met de stroomtoevoer tussen USB-poorten en moederbord. Die zou niet optimaal zijn. De stroom zou af en toe uitvallen waardoor die apparaten uitgeschakeld werden. Nu werkt alles weer perfect.
Dat is gewoon een probleem op je eigen moederbord dattie inderdaad de stroomtoevoer niet goed aan stuurt, maar niet de oplossing van dit probleem. Hier word helemaal geen verbinding gemaakt.

Verwijderd

Op woensdag 10 oktober 2001 12:22 schreef almer het volgende:
Wanneer ik in probeer te bellen
krijg ik de volgende foutmelding in mijn scherm: "a device is about to
be connected".
Die melding krijg ik ook wel eens. Ik moet, als ik wil telebankieren, de stekker van mijn telefoon eruit trekken, want anders werkt mijn analoge modem niet. Als ik daarna de telefoonstekker er weer instop en ik maak verbinding via Mxstream, dan verschijnt eerst die melding, pas na een paar minuten kan ik weer normaal verbinding maken. Wellicht zit het hem in je normale telefoonlijn?

Verwijderd

Topicstarter
Het installeren van een ander besturingsprobleem is naar mijn mening niet de oplossing van het probleem. Aangezien ik het ook al onder Windows 2000 professional en Windows 98 se geprobeerd heb. Beide ook geen resultaat....

Verwijderd

Je hebt er misschien weinig aan, maar probeer de drivers vanaf Alcatel 1.34 eens.

Verder vond ik dit advies op de support site van Mxstream.
En nog wat vaag gebabbel ;)
Merendeel van de fouten ligt blijkbaar aan de meegeleverde software.

Verwijderd

Windows 98ielp ook al niet en Windows XP ook niet,
d'r is gewoon iets mis met de lijn waarop je probeert in te bellen.
Pagina: 1