Mailman/Exim: HTML filteren

Pagina: 1
Acties:

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:34

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Topicstarter
Ik heb op mijn bak een mailinglistje draaien voor mijn PGO groep op school. nu zijn er mensen op de lijst die hotmail gebruiken (*zucht*) en nogal eens mail sturen in HTML formaat. ik heb ze er al op gewezen dat dit niet handig is omdat sommige mensen op de lijst dit niet kunnen lezen, maar dat lijkt niet veel te helpen. (of kan het gewoon niet uit in hotmail ??)
NEways, ik wil een filter installeren die alle HTML mailtjes omzet naar text, maar wel alle attachments intact laat (doc files enzo).

iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen ?
google geeft weinig info.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
Ik irriteer me ook aan die HTML mailtjes :) Maar ik wil hetzelfde maar dan voor Postfix. Hopelijk weet iemand dit dus...

Ik hoorde via IRC dat het ook zelf valt te scripten door AMAVIS (voor virusscanner) te nemen en dan een lynx mail.in > mail_zonder_html erin te stoppen.

Dit moet ik nog gaan uitzoeken :)

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

• Vaagharses
Is er voorderest niemand die hier een antwoord op weet :?

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

• Vaagharses
Nog een keer SCHOP >:)

Heeft iemand een idee wat je kan gebruiken als html content filter. Google en Deja zijn niet zo duidelijk. Ik ben trouwens van postfix overgestapt op sendmail.

Ik heb al weel een filter gevonden die HTML mails blockt, maar ik wil juist een filter die HTML mails omzet in Plain TEXT...

:)

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Er is een php-functie die html stript van een string. Wellicht heb je er niets aan.

Je kan php zo compilen dat je het aan kan roepen aan de prompt (dus zonder apache ertussen). Is het niet met perl te doen?

[update]
het is de trip_tags() functie overigens

• Vaagharses
php lijkt me op het eerste gezicht niet de beste oplossing. Ik denk eerder aan een perl oplossing. Wat me ook is opgevallen na het bestuderen van al mijn HTML mails die ik heb ontvangen, dat de content in plain text er gewoon bij zit.

Als ik de text/html er uit kan filteren dan ben ik er eigenlijk al. Want in alle mails zat al een text/plain gedeelte. Maar hoe dat moet ga ik nog uitzoeken. Als ik het antwoord heb gevonden laat ik het hier weten.

Ik gebruik op dit moment al een mail filter > voor viri wel te verstaan: Amavis. Dat is trouwens een Perl Script. Misschien valt daar ook wel wat in te hacken.

Pagina: 1