FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
thnx for the link dude.
12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Zie hier
Ik ga voor de alpha als hij niet te duur wordt.
er staat dat de alpha $20 goedkoper wasOp woensdag 10 oktober 2001 14:53 schreef stunter het volgende:
Op hardcop is er ook een review geweest tussen de Alpha PAL8045T en de Swiftech MC462
Zie hier
Ik ga voor de alpha als hij niet te duur wordt.
Verwijderd
een platte onderkant???
Bedoel de het ontbreken van de uitsparing voor de rand van de socket, of wat bedoel je anders?

stunter, de review vij Hardcop geeft idd een een vergelijkbaar beeld tussen de twee kolossen, het voordeel van Icrontic is de referentiekoeler, dat geeft je tenminste een mooi uitgangspunt. Tenminste voor mij, omdat ik er zelf een PAL6035 in heb hangen (naar tevredenheid btw).
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Verwijderd

Naar het midden toe wordt de onderkant steeds een stukje hoger, terwijl die andere Alpha's allemaal plat zijn of ben ik nou gek aan het worden
Verwijderd
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Verwijderd

Dit zijn de prototypes van de Alpha die zijn gestuurd naar de reviewers: HardOCP & ClubOC.
Verwijderd
Is dat niet een aanpassing voor de nieuwe P4 socket ?Op woensdag 10 oktober 2001 17:55 schreef Nebuchadnezzar het volgende:
Hm, is het jullie opgevallen dat de alle tests met de Alpha PAL8045T een platte onderkant hebben? Er bestaat volgens mij een nieuwere versie van de heatsink (revisie). Dat is namelijk de versie die verkocht wordt in de winkels. Ik vraag me af of deze revisie beter koelt dan de originele versie
uhh Socket 478 of zo...
Verwijderd
Verwijderd
Aha,Op donderdag 11 oktober 2001 09:39 schreef Nebuchadnezzar het volgende:
Of het een speciale aanpassing is voor de nieuwe socket478 (P4) mobo's, weet ik niet. Wat belangrijker (voor mij) is, is dat de Alpha PAL8045T (rev. 01) nu wel past op de A7M266
vandaar dus een aanpassing.
Hoe je het draait of keert, de Alpha staat hoog op mijn verlanglijstje
Niet eens alleen vanwege de goede koelcapaciteiten, maar omdat je met een stillere fan ook nog steeds goed koelt.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Verwijderd
Ik zeg ook niet dat ie niet goed is, integendeel. De Alpha PAL8045T is de BESTE luchtkoeler op dit moment!!! (zie signature)
Verwijderd
Er zijn echt duidelijk merkbare verschillen
Waar heb je hem gekocht, in Nederland?Op donderdag 11 oktober 2001 17:19 schreef Nebuchadnezzar het volgende:
Ik zeg ook niet dat ie niet goed is, integendeel. De Alpha PAL8045T is de BESTE luchtkoeler op dit moment!!! (zie signature)
Verwijderd
Heb momenteel nog een NoiseControl Silverado op me CPU zitten, maar die gaat dus binnenkort de deur uit
Verwijderd
http://www.blargoc.co.uk/reviews/oczdominator/page3.shtml

Deze link is ook wel van belang, toont een beetje aan als prijs niet meespeelt, nog steeds de Swift MC 462 de beste is..

Verwijderd
Welke tweaker gebruikt nou geen casefans
De Swiftech heeft als enige voordeel dat ie sneller afkoelt, maar dat is nou niet echt super-belangrijk (vind ik).
Bovendien is de Swiftech duurder en moet ie dus wel presteren ten op zichte van de Alpha, wat 'm overigens best aardig lukt
Mijn conclusie: Alpha PAL8045T is een betere heatsink dan de Swiftech, want hij is goedkoper, lichter en koelt beter
Hij is gelukkig wel een heel stuk mooier
en waarschijnlijk ook een stuk stiller bij dezelfde koeling
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Bij mij doet de swiftech in ieder geval met een 1400er op 1668Mhz idle 25 graden en max load is 42 graden.
Op 1400Mhz is ie idle ook 25 graden en max 38 graden.
Casetemp is in beide gevallen 22-23 graden.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
Verwijderd
Ik vind trouwens het temperatuurverschil tussen 'idle' en 'full load' bij jou een beetje erg groot. Bij mij is dat nu maar een verschil van 5 graden (zonder Alpha)
Verwijderd
Verwijderd
precies dat. Een bitje in de chipset die een TBird bijna helemaal in een slaapstand zet. Dat bit wordt bijvoorbeeld bij de 3R BIOS van de Abit KT7 serie uitgezet, waardoor bij die BIOS de CPU op idle al gauw 5 tot 10 graden warmer is. Dat wordt gedaan omdat de KT133A chipset daar mee instabiel kan worden. De ZT BIOS heeft dat bitje nog aan staan.
Vcool en CPUcool zetten dat bit weer aan.
(Van de DDR chipsets weet ik niet hoe ze er mee omgaan)
Verwijderd
Verwijderd
Waar haal jij de Papst 8412NGML vandaan ?
Ik weet nu alleen een adres in duitsland waar ik deze fan kan bestellen.
Verwijderd
Maar ook verkrijgbaar bij meerdere website's:
> NoiseControl
> Frozen-Silicon
> Comex-Sales, maar deze gaat via e-mail
Hoop dat je hier wat aan hebt, stunter
Zelf moet ik zeggen dat het beter werkt op een AMD chipset dan toen ik de KT133A chipset had.
Hier is het stabieler en op de KT133A werd het systeem ook nog eens iets afgeremd hierdoor.
Dit zijn trouwens niet dezelfde bits die omgezet worden.
Op dit board scheelt het inderdaad veel meer dan bij het oude board, maar ik denk dat het toch moeilijk word om onder deze full load temps te komen.
Ik heb misschien niet voor de stilste oplossing gekozen, maar moet wel erbij zeggen dat ik een baybus heb waardoor met deze temps de fans (4x80MP) op 7volt draaien en dus weer heel stil zijn.
Ook zit op mijn SWIFTECH een DELTA 80HP die redelijk luidruchtig is, maar ook deze word geregeld met een RHEOSTAT waardoor ik hem superstil kan zetten tot zo'n 6volt. (Hierdoor word de IDLE temp 2 graden hoger en de max temp 3-4 graden meer.)
Zet ik alle casefans uit en de DELTA HP op het stilste, dan word de casetemp 34 graden en de cpu IDLE 35 graden. (Max heb ik niet getest.)
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB