Alpha PAL8045T en de Swiftech MC462

Pagina: 1
Acties:

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:15

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Blijkbaar niet interessant genoeg voor op de frontpage :? maar imho voor de OC'ers beslist wel een must-see shootout tussen de nieuwe Alpha PAL8045T en de Swiftech MC462 (beide met 80mm fans) met de ouwe vertrouwde Alpha PAL6035 als referentiekader.

Lees en kijk zelf maar bij Icrontic (wat een naam)
http://www.icrontic.com/index.php?page=public/hardware&hardwareId=118

vast een opwarmertje ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.icrontic.com/dk/AlphaPAL8045T/alpha9.jpg

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

precies de info die ik zocht

bedankt

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
ik snap soms ook niet hoe dat zit met die news submits. *frusty*

thnx for the link dude.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:25
Op hardcop is er ook een review geweest tussen de Alpha PAL8045T en de Swiftech MC462

Zie hier

Ik ga voor de alpha als hij niet te duur wordt. :)

• phaedrus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 20:29
Ik zag hem in duistland (http://www.pc-cooling.de) staan voor 119 DM, zonder Fan, valt best mee, vooral vergeleken met de Swiftech (169 DM).

• Epsilon
  • Laatst online: 00:55

Epsilon

Op woensdag 10 oktober 2001 14:53 schreef stunter het volgende:
Op hardcop is er ook een review geweest tussen de Alpha PAL8045T en de Swiftech MC462

Zie hier

Ik ga voor de alpha als hij niet te duur wordt. :)
er staat dat de alpha $20 goedkoper was

Verwijderd

Hm, is het jullie opgevallen dat de alle tests met de Alpha PAL8045T een platte onderkant hebben? Er bestaat volgens mij een nieuwere versie van de heatsink (revisie). Dat is namelijk de versie die verkocht wordt in de winkels. Ik vraag me af of deze revisie beter koelt dan de originele versie *D

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
:?
een platte onderkant???
Bedoel de het ontbreken van de uitsparing voor de rand van de socket, of wat bedoel je anders?
Afbeeldingslocatie: http://www.icrontic.com/dk/AlphaPAL8045T/alpha4.jpg

stunter, de review vij Hardcop geeft idd een een vergelijkbaar beeld tussen de twee kolossen, het voordeel van Icrontic is de referentiekoeler, dat geeft je tenminste een mooi uitgangspunt. Tenminste voor mij, omdat ik er zelf een PAL6035 in heb hangen (naar tevredenheid btw).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

Het kan aan mij liggen maar ik heb het idee dat deze Alpha PAL8045T anders is dan alle andere Alpha's die zijn getest in de afgelopen maand *D

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tleilaxu/alpha.jpg

Naar het midden toe wordt de onderkant steeds een stukje hoger, terwijl die andere Alpha's allemaal plat zijn of ben ik nou gek aan het worden :?

• Dirk J
  • Laatst online: 22-07 22:22
is de standaard fan van de alpha niet stiller dan dat bakbeest dat op de swiftech zit?

Verwijderd

De Alpha's worden allemaal zonder fans besteld, dus de heatsinks worden los geimporteerd. Ligt er maar dus aan welke fans je computerwinkel verkoopt. Als die fan die je wilt hebben niet wordt verkocht, moet je die ergens anders gaan bestellen :P

Verwijderd

Ik wacht ook al paar weken op die Alpha, als hij te koop is ga ik die gelijk halen ;)

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Nebuchadnezzar, ik vermoed dat de foto een beetje vertekend beeld geeft, imo zijn ze hetzelfde.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

Misschien zijn onze plaatjes wel hetzelfde, maar de volgende 2 zijn toch echt anders: *D

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tleilaxu/alpha_original.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tleilaxu/alpha_side.jpg

Dit zijn de prototypes van de Alpha die zijn gestuurd naar de reviewers: HardOCP & ClubOC.

Verwijderd

Op woensdag 10 oktober 2001 17:55 schreef Nebuchadnezzar het volgende:
Hm, is het jullie opgevallen dat de alle tests met de Alpha PAL8045T een platte onderkant hebben? Er bestaat volgens mij een nieuwere versie van de heatsink (revisie). Dat is namelijk de versie die verkocht wordt in de winkels. Ik vraag me af of deze revisie beter koelt dan de originele versie *D
Is dat niet een aanpassing voor de nieuwe P4 socket ?
uhh Socket 478 of zo... ;)

Verwijderd

Of het een speciale aanpassing is voor de nieuwe socket478 (P4) mobo's, weet ik niet. Wat belangrijker (voor mij) is, is dat de Alpha PAL8045T (rev. 01) nu wel past op de A7M266 *D

Verwijderd

Op donderdag 11 oktober 2001 09:39 schreef Nebuchadnezzar het volgende:
Of het een speciale aanpassing is voor de nieuwe socket478 (P4) mobo's, weet ik niet. Wat belangrijker (voor mij) is, is dat de Alpha PAL8045T (rev. 01) nu wel past op de A7M266 *D
Aha,
vandaar dus een aanpassing. ;)

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Als de platterikken, zoals je zegt, prototype's zijn, dan heb je die vraag zelf al beantwoord. Ik vermoed dat de platte onderzijde in contact kwam met enkel opgesoldeerde onderdelen van sommige mobo's, maar dat is speculatief .

Hoe je het draait of keert, de Alpha staat hoog op mijn verlanglijstje 8-)
Niet eens alleen vanwege de goede koelcapaciteiten, maar omdat je met een stillere fan ook nog steeds goed koelt.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

LOL :P

Ik zeg ook niet dat ie niet goed is, integendeel. De Alpha PAL8045T is de BESTE luchtkoeler op dit moment!!! (zie signature) :9~

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
jullie mogen me dan wel eens ff vertellen wat het vesrchil is tussen die 2 alpha's die hier boven gepost zijn... ik zie dus echt geen verschil.. ik zie op elk van de 2 plaatsjes evenveel uitsparingen en inkepingen..

Verwijderd

Je moet niet het verschil zoeken tussen de onderste 2 plaatjes (prototypes), maar je moet de bovenste 2 Alpha's met de onderste 2 van dit draadje met elkaar vergelijken.

Er zijn echt duidelijk merkbare verschillen *D

• phaedrus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 20:29
Op donderdag 11 oktober 2001 17:19 schreef Nebuchadnezzar het volgende:
Ik zeg ook niet dat ie niet goed is, integendeel. De Alpha PAL8045T is de BESTE luchtkoeler op dit moment!!! (zie signature) :9~
Waar heb je hem gekocht, in Nederland?

Verwijderd

Hij is nog steeds in bestelling (in Nederland) :)

Heb momenteel nog een NoiseControl Silverado op me CPU zitten, maar die gaat dus binnenkort de deur uit :Y)

Verwijderd

Dit is trouwens ook wel een leuk plaatje, motto vlak de oude PEP66 nog niet uit.. :P
http://www.blargoc.co.uk/reviews/oczdominator/page3.shtml
Afbeeldingslocatie: http://www.blargoc.co.uk/reviews/oczdominator/images/graph.gif
Deze link is ook wel van belang, toont een beetje aan als prijs niet meespeelt, nog steeds de Swift MC 462 de beste is.. :9
Afbeeldingslocatie: http://www.icrontic.com/dk/AlphaPAL8045T/return.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.icrontic.com/dk/AlphaPAL8045T/load.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.icrontic.com/dk/AlphaPAL8045T/idle.jpg

Verwijderd

Kijkend naar die grafiekjes, moet ik toch een andere conclusie dan jou trekken, Hooi :)

Welke tweaker gebruikt nou geen casefans :? Dus hoeven we alleen maar te kijken naar de linker-grafiekjes.

De Swiftech heeft als enige voordeel dat ie sneller afkoelt, maar dat is nou niet echt super-belangrijk (vind ik).

Bovendien is de Swiftech duurder en moet ie dus wel presteren ten op zichte van de Alpha, wat 'm overigens best aardig lukt :P

Mijn conclusie: Alpha PAL8045T is een betere heatsink dan de Swiftech, want hij is goedkoper, lichter en koelt beter *D

Verwijderd

Gnah :)

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Wat mij nog het meeste stoort is dat de 8045 het maar beperkt beter doet dan de 6035 (die er nu op zit).

Hij is gelukkig wel een heel stuk mooier :)
en waarschijnlijk ook een stuk stiller bij dezelfde koeling
8-)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

Yep, bovendien maken 80mm fans niet dat irritante geluid die de 60mm fans wel maken :P

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Nebuchadnezzar, dat beter koelen zullen we dan wel zien als je dat ding hebt. >:)
Bij mij doet de swiftech in ieder geval met een 1400er op 1668Mhz idle 25 graden en max load is 42 graden.
Op 1400Mhz is ie idle ook 25 graden en max 38 graden.
Casetemp is in beide gevallen 22-23 graden.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Rick2001, beter zal mijn combinatie niet koelen dan de jouwe hoor. Zeker niet als ik zie dat je 5x Delta 80MP fans in je kast hebt zitten. Ik kies voor de stilste oplossing, jij bent kennelijk gegaan voor de koelste (luidste) oplossing >:)

Ik vind trouwens het temperatuurverschil tussen 'idle' en 'full load' bij jou een beetje erg groot. Bij mij is dat nu maar een verschil van 5 graden (zonder Alpha) :P

Verwijderd

Dat hangt van het beruchte 'coolbit' af. Als die in de chipset aanstaat, gaat de CPU zowat uit.

Verwijderd

Coolbit :? Wat is dat, Hooi :?

Verwijderd

Uhh nou,
precies dat. Een bitje in de chipset die een TBird bijna helemaal in een slaapstand zet. Dat bit wordt bijvoorbeeld bij de 3R BIOS van de Abit KT7 serie uitgezet, waardoor bij die BIOS de CPU op idle al gauw 5 tot 10 graden warmer is. Dat wordt gedaan omdat de KT133A chipset daar mee instabiel kan worden. De ZT BIOS heeft dat bitje nog aan staan.

Vcool en CPUcool zetten dat bit weer aan.
(Van de DDR chipsets weet ik niet hoe ze er mee omgaan)

Verwijderd

Helemaal niks over die coolbit van je kunnen vinden, Hooi. Hoe kan ik nou controleren of dat bij mij aanstaat? En is het ook beter dat deze coolbit geactiveerd is :?

• stunter
Nebuchadnezzar waar heb jij de Alpha Pal 8045T besteld ?

Verwijderd

Besteld bij OC-Shop en er gaat een Papst 8412NGML op (26,5CFM + 19dBA) om mijn AMD T-Bird 1400MHz te relaxen (zie signature) :P

• stunter
Ik blijf vragen hebben :)

Waar haal jij de Papst 8412NGML vandaan ?
Ik weet nu alleen een adres in duitsland waar ik deze fan kan bestellen.

Verwijderd

Ik heb de Papst 8412NGML van: ZAPP! IT-Shop

Maar ook verkrijgbaar bij meerdere website's:
> NoiseControl
> Frozen-Silicon
> Comex-Sales, maar deze gaat via e-mail

Hoop dat je hier wat aan hebt, stunter *D

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Ik heb inderdaad een bitje omgezet met wpcedit zodat de idle functie echt werkt.
Zelf moet ik zeggen dat het beter werkt op een AMD chipset dan toen ik de KT133A chipset had.
Hier is het stabieler en op de KT133A werd het systeem ook nog eens iets afgeremd hierdoor.
Dit zijn trouwens niet dezelfde bits die omgezet worden.
Op dit board scheelt het inderdaad veel meer dan bij het oude board, maar ik denk dat het toch moeilijk word om onder deze full load temps te komen.
Ik heb misschien niet voor de stilste oplossing gekozen, maar moet wel erbij zeggen dat ik een baybus heb waardoor met deze temps de fans (4x80MP) op 7volt draaien en dus weer heel stil zijn.
Ook zit op mijn SWIFTECH een DELTA 80HP die redelijk luidruchtig is, maar ook deze word geregeld met een RHEOSTAT waardoor ik hem superstil kan zetten tot zo'n 6volt. (Hierdoor word de IDLE temp 2 graden hoger en de max temp 3-4 graden meer.)
Zet ik alle casefans uit en de DELTA HP op het stilste, dan word de casetemp 34 graden en de cpu IDLE 35 graden. (Max heb ik niet getest.)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Pagina: 1