geforce alternatief ?

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 15:01
Hi
(n.a.v eerdere door mij geposte topic...)
[topic=286626/1/25]
Ik heb sinds november 2000 een gforce2 64mb (V7700 dlz) en begin behoorlijk te balen van Asus :(. De drivers van die lui zuigen behoorlijk.. Niet zozeer qua fps maar wel qua toegevoegde waarde van de DLX opties (capturing, tv in/out, het niet kunnen regelen van overlay kleuren zoals brightness etc. tv/out wil met de nieuwe drivers al helemaal niet meer). In w2k is er gewoon niet meer mee te werken.

Is er een ander alternatief voor een GF2 (of 3) ? die wel goede ondersteuning heeft voor tv in/uit onder w2k/xp en voor overlay kleurregelingen...

Buiten dat die kaart in q3/ut tegen de 125fps (1024*768*32bit) moet hebben vind ik goed 2d eigenschappen ook belangrijk. Ik weet van nvidia dat ze snel zijn maar ik heb geen notie van welke van ati/matrox snel zijn.. Heb namelijk sinds de introductie van de TNT alleen maar nVidia spul gebruikt..

Thx
Shades

https://k1600gt.nl

Verwijderd

Ati Radeon 8500 :p
Wel nog een beetje geduld hebben voor hij in Vlaanderen/Nederland is...

• shades
Op woensdag 10 oktober 2001 11:52 schreef thamar het volgende:
Ati Radeon 8500 :p
Wel nog een beetje geduld hebben voor hij in Vlaanderen/Nederland is...
Waarom ?
Kan je dat onderbouwen ?
Is er een review site ergens ?
Thx

• shades
mmm preview op tomshardware ziet er goed uit maar er zijn toch een paar rare dingen zoals het missen van een extra ramdac, stepping 12 geneuzel en aan de ene kant wat tegenvallende benchmarks (zeker nu de detonator 4 uit is)

Waarom is iedereen ze wil van die kaart, hij is nog niet eens uit :?

Verwijderd

radeon is flut..punt

[Onderbouwing]
Ik heb de radeon 64 mb ddr gehad en heb nu de geforce 3.
Ik heb tevens de radeon 64mb ddr vergeleken met een voodoo 3 16 mb en raad eens....de voodoo deed het veeeel beter.

,,If it seems 2 good to be true, it probably is''
[onderbouwing]

Half geld en net zo goede prestatie....pffff yeah right..

En voor het geld van een fiat koop je ook een auto die presteert als een lotus.

Advies.... asus is klote met hun drivers ja... alternatief
ligt eraan of je ook een tv tuner erop wilt hebben maar hou het wel bij de nvidia chipset..

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op woensdag 10 oktober 2001 12:13 schreef shades het volgende:

[..]

Waarom ?
Kan je dat onderbouwen ?
Is er een review site ergens ?
Thx
http://www.tweakers.net/nieuws/18815

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:50

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op woensdag 10 oktober 2001 19:48 schreef accessoverride het volgende:
radeon is flut..punt

[Onderbouwing]
Ik heb tevens de radeon 64mb ddr vergeleken met een voodoo 3 16 mb en raad eens....de voodoo deed het veeeel beter.

[onderbouwing]

ligt eraan of je ook een tv tuner erop wilt hebben maar hou het wel bij de nvidia chipset..
De voodoo 16 mb beter :D Ik wil je best geloven, maar wel raar :)

• shades
radeon is flut..punt
Nou das duidelijk :D

Jawel maar de 8500 is nieuw (tikkie sarcasme)
Ik heb niet perse een tv in nodig maar zou wel handig zijn. Een tv out en een super 2D kwaliteit zijn eigenlijk wel nodig. Ik heb noverber 2000 een hercules gf2pro in mijn bak gehad maar de 2d kwaliteit was so brak dat ik een v7700 dlx (geen pro) er in heb gedaan. Werkte fijn totdat ik vernieuwe drivers ging halen..

Welke merken staan erom bekend dat de support en 2d ook goed zijn ? Ik neem aan dat een gf een gf blijft qua prestaties ?
Thx

Verwijderd

Op woensdag 10 oktober 2001 19:48 schreef accessoverride het volgende:
radeon is flut..punt

[Onderbouwing]

[onderbouwing]

Ja, met oudere spellen ja, en met spellen met 3dfx driver. Ati is cool voor 2d en 3d goed. Als je veel fps in spellen wilt halen moet je voor een GF3 gaan :)

Verwijderd

Dus zo'n voodoo3 is wel supersnel in een resolutie van 1920*1200... Nou dan wil ik 'm wel hebben, of haakt ie dan toch stiekem af? Iedereen weet toch dat een GF3 pas echt power levert bij hogere resoluties?!?!?!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:59

reiker

dan jij!

je hebt het erover dat de drivers van asus prut zijn.
helemaal mee eens, maar daarvoor alleen hoef je toch niet een alternatief voor een GF te zoeken ?! ik vond de drivers van asus voor mijn v7700 64mb pure ook vrij brak, maar met detonators loopt ie als de beste

Zo gezegd, zo gedaan.

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 08:42

Bluppy2

Hip!

gaat je het ook om de 3d prestaties?
anders moet je voor een matrox gaan.. die heeft SUPERIEURE 2D kwaliteit, waar geen gforce aan kan tippen. Ook de dualhead uitgang is geweldig.
Wil je iets meer dan kom je denk ik toch bij de radeon uit, omdat die op de hogere resoluties duidelijk veel beter is in 2d. (dat waren de oude Radeons al).
En ik geloof eigenlijk niet dat de radeon 64mb DDR langzamer (en slechter) is dan een Voodoo 3 16 mb. Misschien op een 486x, maar in een goede pc zeker niet. Check op http://gamershq.madonion.com de online resultbrowser en vergelijk de kaartens eens met elkaar...

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

• shades
Op woensdag 10 oktober 2001 20:43 schreef reiker het volgende:
je hebt het erover dat de drivers van asus prut zijn.
helemaal mee eens, maar daarvoor alleen hoef je toch niet een alternatief voor een GF te zoeken ?! ik vond de drivers van asus voor mijn v7700 64mb pure ook vrij brak, maar met detonators loopt ie als de beste
Ik heb nix aan detonator drivers omdat ik een deluxe uitvoering heb van de 7700 met capturing, video in/uit enzo. De detonator rokt ook maar dan ben ik al die functionaliteiten kwijt en das absoluut niet de bedoeling..

Als er nou es iemand is die de 5.33 drivers kan hacken zodat de functionaliteit blijft maar de opengl en d3d zooit opgewaardeert wordt naar 21.80 (of waar we inmiddels ook mogen zitten...)

• shades
Op woensdag 10 oktober 2001 20:47 schreef bluppy2 het volgende:
gaat je het ook om de 3d prestaties?
anders moet je voor een matrox gaan.. die heeft SUPERIEURE 2D kwaliteit, waar geen gforce aan kan tippen. Ook de dualhead uitgang is geweldig.
Wil je iets meer dan kom je denk ik toch bij de radeon uit, omdat die op de hogere resoluties duidelijk veel beter is in 2d. (dat waren de oude Radeons al).
En ik geloof eigenlijk niet dat de radeon 64mb DDR langzamer (en slechter) is dan een Voodoo 3 16 mb. Misschien op een 486x, maar in een goede pc zeker niet. Check op http://gamershq.madonion.com de online resultbrowser en vergelijk de kaartens eens met elkaar...
De 3d performance staat voorop (q3ta/q3ra en ut) maar omdat ik redelijk vaak thuis werk (programmeer werk) is het gewoon noodzakelijk dat het beeldkwaliteit hoog is.. Ik heb een ilyama 450 (19" flat) en zet die op 1280x1024 als ik thuis moet werken..
Ik zal eens op de site kijken. Moet alleen wel weer irritant mezelf aanmelden :( En voor de hobby tv, video in/uit mits goed ondersteund in w2k/xp anders wil ik helemaal niet voor die extra unsupported features betalen.
Kan je met die dubbel monitor functie van de ati op 'A' gamen en op 'B' je irc volgen bv ?

Verwijderd

ben het helemaal eens met bluppy2..

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 11:09

Acid_Burn

uhuh

Op woensdag 10 oktober 2001 11:50 schreef shades het volgende:
Hi
(n.a.v eerdere door mij geposte topic...)
[..]
Ik heb sinds november 2000 een gforce2 64mb (V7700 dlz) en begin behoorlijk te balen van Asus :(. De drivers van die lui zuigen behoorlijk.. Niet zozeer qua fps maar wel qua toegevoegde waarde van de DLX opties (capturing, tv in/out, het niet kunnen regelen van overlay kleuren zoals brightness etc. tv/out wil met de nieuwe drivers al helemaal niet meer). In w2k is er gewoon niet meer mee te werken.
Ik heb een 7700 dlx, en ik kan gewoon mijn kleurtjes aanpassen hoor, brightness, contrast, hue, saturation). Rechtermuisklik op dat asus icoontje in de system tray, dan color kiezen, dan video.. en schuiven maar. Werkt perfect, net nog even geprobeerd terwijl ik TV zat te kijken via ASUS live. (nee ik zit mijn kleurtjes niet aan te passen in Asuslive zelf).

Capturing werkt ook perfect hier. Als het bij jou niet werkt, dan zal het waarschijnlijk aan andere factoren liggen.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Pagina: 1