Diskette uit CD-ROM krijgen....

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• real_jd
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04-2025

real_jd

Go ahead punk... Make my day!

Topicstarter
Ik geef in mijn vrije tijd les aan beginners Windows/Word. Nu heeft een cursist het voor mekaar gekregen de diskette "ïn de verkeerde gleuf" te duwen (het is zo'n oudere Compaq cd-rom zonder lade a la een auto-cdspeler) |:(

Hoe krijg ik deze diskette eruit zonder de cd-rom te beschadigen. Ik heb de speler uit de pc gehaald, maar kan ik deze veilig openschroeven zonder de lens te beschadigen :?

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ja lijkt mij de enige optie. Gewoon voorzichtig doen.

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

hahaha wat een eikel, als er een lade aan zat ging die hem nog als koffie beker houder gebruiken volgens mij !

• maratropa
  • Niet online
kostelijk. haha.

*Hier zal ie wel in moeten...Hey gaat wel stroef, naja doorduwen maar...ngggggg..hoppa*

specs

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-04 20:46

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Op woensdag 10 oktober 2001 11:46 schreef gladiool het volgende:
kostelijk. haha.

*Hier zal ie wel in moeten...Hey gaat wel stroef, naja doorduwen maar...ngggggg..hoppa*
Heej, hij doet het niet :? :? :?
:D

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• real_jd

real_jd

Topicstarter
Het was trouwens een eikelin... :)

Maar moet ik bij het openschroeven ergens op letten? Bijvoorbeeld mag ik ergens NIET aankomen ofzo? Misschien stomme vraag maar een cd-rom heb ik nog nooit opengeschroefd.

• DeeJee
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Op woensdag 10 oktober 2001 11:51 schreef real_jd het volgende:

Maar moet ik bij het openschroeven ergens op letten? Bijvoorbeeld mag ik ergens NIET aankomen ofzo? Misschien stomme vraag maar en cd-rom heb ik nog nooit opengeschroefd.
Zat erin >:)

Schroef maar gewoon open en doe voorzichtig.

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Maar moet ik bij het openschroeven ergens op letten? Bijvoorbeeld mag ik ergens NIET aankomen ofzo? Misschien stomme vraag maar een cd-rom heb ik nog nooit opengeschroefd.
dat verklaard het >:)

• real_jd

real_jd

Topicstarter
ok, laat wel ff wat weten als de cd-rom alleen nog als spaarpot is te gebruiken.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op woensdag 10 oktober 2001 11:42 schreef real_jd het volgende:
Ik geef in mijn vrije tijd les aan beginners Windows/Word.
Volgens mij moeten jullie een lager niveau toevoegen aan het cursus-pakket *D

• real_jd

real_jd

Topicstarter
Euhhh..... lager dan Windoos?

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Lager dan Beginner :)

Verwijderd

Op woensdag 10 oktober 2001 11:54 schreef Jake het volgende:

[..]

Volgens mij moeten jullie een lager niveau toevoegen aan het cursus-pakket *D
Of cursisten gewoon een tiepmachine geven.

• snoei
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04 22:21

snoei

kabels... :D

Gewoon niet beginnen :7

Verwijderd

Wij hadden voor zover ik het me nog kan herinneren, zo'n doos met vormen, met pluggen en voorwerpen waar de pluggen inkonden. een ster paste bijvoorbeeld niet in een rond gat en een ronde paste niet in een ster gat. Dit was echt 100% FP. Misschien is zo'n vooropleiding een vereiste voor mensen aan een cursus windows beginnen ?? :? :? :?

• lexkam
  • Laatst online: 09-01-2013
Heb zelf talloze 'echte' floppy's (5 1/4") uit iedere opening/gleuf wat je maar kunt bedenken (bij een computer dan ;) ) gepeuterd.
Favoriet waren vooral de gleufjes tussen de bay-plaatjes.
Dit speelde zich wel 10 jaar terug af, cd-roms waren nog niet echt doorgebroken, althans niet op die gare bakken waarmee ik les moest geven.

Het uitleggen dat je 'ENTER' moest geven na alle commando's duurde vaak al 3 lessen (hij doet het niet..... was een (te) vaak gebezigde kreet.

Diskettes in cd-trays is echt super, hoe kom je erop om een vierkant diskettetje in een ronde cd-tray te krijgen. Moet toch eens passen.......

• real_jd

real_jd

Topicstarter
Tja die gleuf van de cd-rom is harstikke breed... Dan vind jij de Enter-toets een probleem. Ik heb dan al andere problemen gehad:

* hoe werkt een muis (mensen die de muis optillen als ik vraag of ze naar boven willen gaan naar het kruisje om iets af te sluiten) |:(

* eerst klikken en dan pas bewegen (zeg maar het "Eerst schieten en dan handen omhoog principe") :P

* de vingers zo strategisch op de muis leggen dat er constant 2 knoppen doorelkaar of tegelijk worden gebruikt :'(

* de muis bewegen en knoppen ingedrukt houden waardoor de startbalk links staat, de menu's van Word rechts enz.

• dawuss
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

ROTFLPIMP
:D :D :D :D :D :D :D :D :D
echt humor :D

[serieus mode]
je kunt hem voorzichtig openschroeven, kan geen kwaad
[/serieus mode]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Je kan de cd-rom speler gewoon openschroeven, en de flodderschijf er gewoon uithalen, zou hij dan later minder goed lezen, dan kan je lens gewoon weer schoon maken met een katoenen doek en wat alcohol. Het lijkt me sterk dat deze cd speler een multi read laser heeft, kijk dan wordt het een ander verhaal. Maar is dit niet het geval, gewoon openschroeven dat ding, niet aan de lens komen en dan gaat er niets verkeerd.

groeten

• real_jd

real_jd

Topicstarter
Ok, ik ga hem zo openschroeven. Hij zal denk ik ook geen multiread hebben. Het is volgens mij een cdromspeler van voor de oorlog van '14-'18 :)

Verwijderd

haha rofl :P :)

• Copyman
  • Laatst online: 16-04 19:34

Copyman

Dode muis

Mijn god, vrouwen en computers! :P

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-04 09:48
Op woensdag 10 oktober 2001 12:12 schreef real_jd het volgende:
Tja die gleuf van de cd-rom is harstikke breed... Dan vind jij de Enter-toets een probleem. Ik heb dan al andere problemen gehad:

* hoe werkt een muis (mensen die de muis optillen als ik vraag of ze naar boven willen gaan naar het kruisje om iets af te sluiten) |:(

* eerst klikken en dan pas bewegen (zeg maar het "Eerst schieten en dan handen omhoog principe") :P

* de vingers zo strategisch op de muis leggen dat er constant 2 knoppen doorelkaar of tegelijk worden gebruikt :'(

* de muis bewegen en knoppen ingedrukt houden waardoor de startbalk links staat, de menu's van Word rechts enz.
hahahahaha dit is echt lollig ROTFLOL :D

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-09-2023
Gossie, ik zal dit m'n moeder vertellen, is wel goed voor d'r ego. Ze vind zichzelf een absolute beginner met computers, en da's wel waar, dacht ik, totdat ik dit zag :)

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:08

Gallus

Cheesy

Afbeeldingslocatie: http://home.soneraplaza.nl/qn/prive/loekditadh/ahaha.jpg

Goed, en dan gaan we nu ons document opslaan op de diskette...

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• Mark_Steverink
  • Laatst online: 20-12-2007
Op woensdag 10 oktober 2001 11:58 schreef johnsfeest het volgende:
Wij hadden voor zover ik het me nog kan herinneren, zo'n doos met vormen, met pluggen en voorwerpen waar de pluggen inkonden. een ster paste bijvoorbeeld niet in een rond gat en een ronde paste niet in een ster gat. Dit was echt 100% FP. Misschien is zo'n vooropleiding een vereiste voor mensen aan een cursus windows beginnen ?? :? :? :?
Mijn zoontje van 2 1/2 krijgt het anders wel voor elkaar, de ronde vorm past, met een klein beetje extra kracht, in het driehoekige gat. Daar hebben we thuis dan ook een term voor, 100% MP (Menno-proof).

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-04 19:39

ErA

Op woensdag 10 oktober 2001 13:41 schreef Gallus het volgende:
[afbeelding]

BUWHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA :) :P :o :D n1 :Y) !!!!!!!..

Maar uh, is het niet zo dat die cdrom helemaal omringt en dat je alleen de zijkantjes eraf kan halen. Ik weet niet iig voorzichtig doen B-)

• real_jd

real_jd

Topicstarter
Coole foto :D

Ik denk dat ik in het vervolg die gleuven maar moet gaan toe-kitten ofzo

Verwijderd

rofl

• buzz
  • Laatst online: 15-04 09:23
Wel ff op passen met statische elektrisiteit, dat kan nog al een probleem geven.

• Snijkoek
  • Laatst online: 17-04 21:41

Snijkoek

Metal up your ass

Juist. Maar verder gewoon openschroeven. De weg wijst zich vanzelf: Paar schroefjes loshalen, onderdeel verwijderen. Daardoor komen er andere schroefjes in het zicht, loshalen en verwijderen and so on (8>

• KMK
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-04 14:53

KMK

Ja en nu doe ik een bekentenis.. Ik doe altijd dit soort dingen (cd-rom's in doen floppy's zipjes in pc doen) zonder te kijken en een beetje op de tast en dan komt het mij vaak voor dat ik perongeluk het floppytje in de zip drive doe die zit er namelijk net boven en is ook even groot (hij is intern en ook wit)... Maar ja sukkel die ik ben kijk eerst voor dat je er in gaat... (ps in bed gaat het ook op de tast en blind vandaar ;) )

Would you like to know more?!! [StarShip Troopers] - Void Station

Verwijderd

KMK ik hoop dat je daar geen fouten maakt ;)

• SteAlthmAn
  • Niet online
:D

Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-04 17:36
Whaha die vind ik goed!! :D :D
Ik vind dit nix meer te maken hebben met verstand van computers hebben of niet maar gewoon achterlijkheid, sorry dat ik 't zeg. Maar met een NORMAAL verstand zie je toch zo dat een diskette niet in een cdrom drive past |:(
Maarja zoals andere al zeiden, de cdrom openschroeven en voorzichtig eruit halen. Succes :)

• JnX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-01 22:08

JnX

[afbeelding]

WHAHAHAHAHAHAHAHA!!! Die is wel sterk :D

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:16
Op woensdag 10 oktober 2001 12:12 schreef real_jd het volgende:

TOP :D :D Verhaal dit.

als je er meer hebt, mag je dat wat mij betreft ook posten :P :9

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Verwijderd

Pincetje misschien??? Vergissing is snel gemaakt, zelfs de doorgewinterde die hard maakt wel eens een (stomme) fout. Blijft wel leuk om over te lachen.

Verwijderd

Op woensdag 10 oktober 2001 17:03 schreef RooT het volgende:
Maar met een NORMAAL verstand zie je toch zo dat een diskette niet in een cdrom drive past
Past dus wel.... (Zie verhaal hierboven)
* Zo past een rj10 connector ook in een rj45 wallport...

Is alleen allemaal te groot

• Takahandar
  • Laatst online: 29-04 07:03
Gewoon openschroeven en voorzichtig zijn dat je de lens niet aanraakt/beschadigd...

Ik heb zo ook wel eens me rare kuren |:( ;)

• DasHMauL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04-2025
:) LOL topic

Wat ik al 'ns heb meegemaakt:
-----------------------------

-Iemand zoekt de startknop in MSDOS ("Waar zit dat ding?!")
-A4'tje scannen door hem voor de monitor te houden
-Mensen die het verschil niet weten tussen een cd en een flop
(en het dan ook nog beter menen te weten)
-56k6 Modemstekkertje in netwerk kaart ("hij zit beetje los")

Verwijderd

Helllllllllllllllllupppppppppppppp!!!!!!!!!!!!!!!!!
hmmmz... zo gaan de losse onderdelen van een computer nog minder lang mee!!! Al eens een floppydisk in een ZIP-drive laten wurmen? Of andersom?

PS: Als je m uit elkaar schroeft, onthoudt dan ook ff waar alles zat... is wel zo handig bij t in elkaar schroeven!

-----[edit]
*vraagt zich af hoe dergelijke dames met hun eigen gleuven omgaan? En hoe krijg je daar ooit een floppydisk uit????????*
-----[\edit]

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:07

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik heb het net ook geprobeerd maar de Diskette bleef niet vast zitten :'(

Hebben jullie trouwens al geprobeerd om een Cd-rom in een Floppy-drive te stoppen ('B-Station') >:)

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 15:57

Opa

Nu Multifocaal!

[bekentenis mode]

Ik werk toch ook al 12 jaar met computers en 6 jaar met cd-roms maar ik heb vorige week voor het eerst twee cd-roms tegelijk in de speler gedaan.

Ik heb een HX-08 toren met de cd-speler helemaal bovenin en ik had die toren dus meegenomen naar een vriend. Onder het bureau was geen plaats dus zette ik hem maar bovenop. Was dus straal vergeten dat er al een cd in zat, en ik doe er vrolijk eentje bij.

Het is een heel apart geluid, als hij wil opspinnen. :)

Geen schade aan cd's of drive. Is een stevige unit, want ik had vorig jaar al een keer de lade er uit gestoten. Ook gewoon teruggeplaatst. (Aafrey 50x)

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Op woensdag 10 oktober 2001 19:14 schreef victorvo het volgende:
[bekentenis mode]

Ik werk toch ook al 12 jaar met computers en 6 jaar met cd-roms maar ik heb vorige week voor het eerst twee cd-roms tegelijk in de speler gedaan.
ik ook eens gedaan, had toen teveel sap op :+

• snars
  • Niet online
Haha bekend verhaal....is inderdaad leuk geluidje als je twee CD's tegelijk erin stopt, vooral als de speler afremt :)

Over lame dingen doen met je CDROM-speler:
Toen ik jaren geleden van een 386 naar een splinternieuwe pentium 166 ging, zat daar ook een 12-speed cd-speler bij. Dat ie 12 speed was en klonk als een passerende f-16 was op zich al uniek, maar een vriend wist mij te vertellen dat dat kleine gaatje voorop bedoeld was om, in geval van nood, de lade te kunnen openen. Zulke dingen moet je niet zeggen tegen mij, want een tijdje later stak ik vrolijk een paperclip in dat gaatje...terwijl de drive op VOLLE TOEREN draaide. Ik geloof niet dat er een woord is voor het geluid is dat toen uit de speler kwam, maar het was iets van *KLAAAANNGGGGG KKKKGGRRRRRRRRRRRRR* Erg leuk, je CD-ROM een noodstop laten maken....hij heeft het gelukkig overleefd >:)

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

ANYWAY... schroef hem gewoon open, kans dat je iets beschadigd is 0.0001% :) dus gewoon doen... nu heb je er zowiezo niks aan... en van buiten dat ding eruit pulken grote kans dat je dan beetje je laser lens gaat beschadigen

• Allardie
  • Laatst online: 22-03 08:58

Allardie

AT..

ik heb ook wel eens een cd er nogal achteloos ingegooid, deur dicht en dan zien dat hij er nog hald uitsteekt (de cd)
maar op een paar kleine krasjes na alles nog ok :)

• LauPro
  • Laatst online: 06:07

LauPro

Prof Mierenneuke®

Op woensdag 10 oktober 2001 19:28 schreef Allardie het volgende:
ik heb ook wel eens een cd er nogal achteloos ingegooid, deur dicht en dan zien dat hij er nog hald uitsteekt (de cd)
maar op een paar kleine krasjes na alles nog ok :)
DEUR? Dicht? Hoor ik daar een deur? Wat voor een speler heb jij dan wel niet met een deur?? Ik neem aan dat je een lade bedoeld!

Maar even serieus, de lens die zit minimaal halve cm van de lade af, dus het is haast onmogelijk om die te beschadigen, -KOD-. De meest simpele mannier om je speler te verklo.. eehm verprutsen is door hem te laten vallen denk ik zo dus die 0.0001 % mag je eigenlij wel met een factor 100.000 vermenigvuldigen! ;)

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• TNT78
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

TNT78

De goeroe

Nee dan moet je mensen laten zoeken naar de Anykey lol. >:)

Mous XP

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 16:57

El Martino

Zo niet, dan toch.

Op woensdag 10 oktober 2001 19:26 schreef _sNaRs_ het volgende:

...

Zulke dingen moet je niet zeggen tegen mij

...
LOL! Ik lach me suf. (Als is jouw instelling erg herkenbaar ;) )

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

• Diamon
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Euhmmmm, als je de lens gaat schoonmaken, wel effe uitkijken.
Mocht je lens van plastic wezen, dan is je lens pleitte als je met alcohol gaat smeren.

Heb es effe gekeken, de kans dat de lens beschadigd bij het
invoeren van een floppy is zeer gering.

[uitleg modus]
Had nog zo'n oud en defect cd-rom spelertje liggen, dus effe gekeken of je wat kunt mollen bij het indrukken van een floppy.
[uitleg modus]

And The Only One

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:12
ik heb zoiets ook eens meegemaakt bij een klant. Compaq desktop met ook zo'n CD speler. Gewoon de speler uit de kast gehaald en met een pincet, geduld, koffie en veel sigaretten de floppy er weer uit gekregen. Toen maar naar huis gegaan....vond dat ik alweer hard genoeg gezweet had >:)

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Verwijderd

:? wat een eikel

pincet is idd wel goeie oplossing, mijn kleine neefje heeft ooit eens geld in zijn broers computergeduwd (floppydrive)

• Bulldog
  • Niet online
-> [forum=21] :).

• real_jd

real_jd

Topicstarter
Nou... diskette veilig kunnen verwijderen. Maar het gevaar schuilt om de hoek. Morgen is de volgende les en dan komt dat stel genieën weer met hun diskette's klooien ;(

Ik heb er veel meegemaakt, maar deze groep staat wel op een eenzaam niveau :Z

Maar ik heb nog een paar van die typische beginners-voorbeelden (allemaal echt gebeurt):

* Zeg ik: "Sluit Word af" (Net drie keer uitgelegd en zelf laten doen" en FLOEP! gaan er weer een paar computers uit omdat men Word wil afsluiten via de aan-/uitknop. :?

* Zeg ik: "Druk het document af. Het kan even duren vanwege het netwerk". En ja hoor, hebben ze weer 15x op het printerje geduwd (en ik heb dat natuurlijk pas door als die eruit zijn gerold omdat ik een ander nog ben aan het helpen opstarten (zie vorige sterretje)) }:O

* Het invoeren van de diskette is ook erg moeilijk. Behalve diskette's die in cd-roms terechtkomen (zie topic-titel) is het ook moeilijk te houden de diskette altijd zo in te voeren dat "het etiketje naar boven en het ijzeren plaatje naar voren". "Hij past niet" "Ik heb de verkeerde diskette" "Mijn computer is kapot". :'(

* Zie vorig sterretje, maar dan geweld gebruikt

Natuurlijk mag ik me er niet aan ergeren. Het zijn allemaal beginners. Daarnaast kunnen we er nu eens goed om lachen 8-)

• Rempage0611
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

:) Goh waar ken ik dit van.. Mijn tante dacht dat ze de muis voor het beeldscherm moest houden omdat anders het beeldscherm niet kon zien waar de muis was, en deze dus niet zou bewegen....

:)

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-04 16:11

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Ik mag hopen voor real_jd dat zijn cursusje een beetje lekker verdient :)

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
Op woensdag 10 oktober 2001 23:55 schreef Neman het volgende:
Ik mag hopen voor real_jd dat zijn cursusje een beetje lekker verdient :)
hoop het wel voor hem anders kan hij nooit z'n phsyhaiter (ofzo ) betalen voor z'n computer trauma's

• k7of9
  • Laatst online: 14-03 22:42
Op woensdag 10 oktober 2001 11:42 schreef real_jd een verhaal over het achtereinde van een koe:
OMFG! dit soort mensen verdienen geen comp. |:( Dacht dat ik de domste acties wel had meegemaakt, maar dit is echt niet te geloven.

Mijn fotografie en videografie

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-04 22:00
Rofllmfao

Waar ken ik dit soort dingen van??? :)

Moeder: De computer start niet op, hij geeft een of andere foutmelding, iets over foute diskette ofzo, hij zal wel weer kapot zijn...
Ik: Je mot je diskette er pas in doen NA dattie opgestart is |:(

Ik deel een kabelmodem met mn stiefpa via een SCHAKELkassie:
Stiefpa: Maar als jij een virus binnenkrijgt dan ben ik ook besmet, want onze computers zijn met elkaar verbonden |:(

Sommige mensen moeten gewoon een computerverbod krijgen...

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

• dawuss
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Ik heb wel eens van iemand gehoord dat 'ie zijn cd-RW er verkeerd om ingelegd had tijdens het branden. (was zo'n spindle met glimmende achterkant) Was toch ook niet zo prettig geweest. En dan maar denken dat zoiets wel daartegen beveiligd is.

Mijn cd-roms zitten ook nogal eens klem in mijn cd-rom speler, maar ik doe dat altijd nogal snel en zonder te kijken (ding staat onder m'n bureau)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Aetje
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Bij het openschroeven van een electrisch apparaat altijd:
1: Stroom eraf (anders krijg je dat punker effect ;) )
2: Let op waar je welk schroefje loshaalt.
3: Let op waar elk stekkertje in gaat als je ze los haalt.

Bij een CD speler ook op de lens letten, meestal echter zit die nog beschermd onder een metaal kapje. Dat kapje zul je dan ook weg moeten halen om bij de CompactFlop te komen.

Forget your fears...
...and want to know more...

• _JGC_
  • Laatst online: 13:54
Op woensdag 10 oktober 2001 18:26 schreef DasHMauL het volgende:
-56k6 Modemstekkertje in netwerk kaart ("hij zit beetje los")
ISDN stekkertje in netwerkkaart. "Hij past toch?"
en toen ging de telefoon...

Dit probleem zou iemand op mijn aanraden kunnen krijgen: Ik zeg altijd: Als het past, zit het goed. Past het niet? Dan is het fout. Nu past het dus wel, maar zit je wel goed fout :)

Verwijderd

Oh my god. ik voel het al aankomen.

Les 3: wij gaan nu iets printen, allemaal even de mouwen opstropen en daar gaan we!

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~inijman/printing.jpg

• _JGC_
Heb ook wat meegemaakt op de automaterialenzaak waar ik weekends werk:
Iemand brengt radio binnen: "Goh, mijn antenneaansluiting past niet, dus ik denk: Ik sloop em eraf..."

ben een dik uur bezig geweest om dat weer te fixen |:(

• real_jd

real_jd

Topicstarter
Op woensdag 10 oktober 2001 23:57 schreef happy3736 het volgende:

[..]

hoop het wel voor hem anders kan hij nooit z'n phsyhaiter (ofzo ) betalen voor z'n computer trauma's
Ik weet het... Maar ja, je kunt het ook positief bekijken. Als deze zaken nooit gebeurt waren hadden we nu niet zo'n lang topic gehad over een simpele vraag :z

Nou kan ik erom lachen, maar vanavond.... Op de tanden bijten en proberen het geduld niet te verliezen |:( als weer iemand paint aanziet voor Word ("Er verschijnen geen letters op het scherm als ik begin te typen")

Verwijderd

verplichte kost wordt dus dit:

http://www.beginnersweb.nl/

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op donderdag 11 oktober 2001 09:56 schreef I.Nijman het volgende:

Les 3: wij gaan nu iets printen, allemaal even de mouwen opstropen en daar gaan we!

[afbeelding]
ROTFLMAO >:)

Zou et ook werken ? :Y)

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• real_jd

real_jd

Topicstarter
Op donderdag 11 oktober 2001 10:41 schreef Gregole het volgende:
verplichte kost wordt dus dit:

http://www.beginnersweb.nl/
Ik geef ook een internetles tijdens de cursus... Laten we daar maar niet over beginnen :'(

• picobyte
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Op donderdag 11 oktober 2001 09:56 schreef I.Nijman het volgende:

[afbeelding]
En dan mogen we nog blij zijn dat de leraar niet om een screendump vroeg >:)

Powered bij meergranenbrood.

• _JGC_
Hey, kan je nog een dombo gebruiken op die cursus?
Ik ken iemand die me elke dag belt om de onnozelste problemen, zoals:

• "Ik krijg nooit email, jou server deugt niet."
Oh? ff kijken op server. Oh, je hebt 3 emails.
"Waarom krijg ik die dan niet"
ff kijken: wanneer ben je voor't laatst ingelogd? Hmm, dat was een minuut nadat je account gemaakt is...
• "Ik kan niet met internet verbinden, hij kan mijn inbelscript niet vinden zegt ie"
Oh, ff kijken, gaan we ze ff bij langs...
"Ik heb daar www.startpagina.nl staan, is dat niet goed dan?"
• "Hey, kan je ff komen om een DVD speler in mijn Pentium 100 te zetten"
• "Ik heb iets verkeerd gedaan, nu start windows niet meer, maar staat er een heel verhaal voor mijn neus in een tekstscherm"
Oh, staat er niet wat je moet doen?
"Nee, ik snap er nix van"
Oh, ik kom wel ff. Kom ik daar: "Dit is de MS-DOS modus met EMS ondersteuning voor spelletjes. Typ 'exit' om terug te keren naar windows"

Nog meer? Of rollen we strax van onze stoel?

• real_jd

real_jd

Topicstarter
Hmmmm... In principe weigeren we niemand voor de cursus maar elke regel heeft een uitzondering :)

• Jap
  • Laatst online: 19-04 10:18

Jap

No worries

[maxima mode]
dat is een beetje dom :?
[/maxima mode]

Nieuws en informatie over IPv6 @ Fix6.net | Hosting met IPv6 nodig? Bekijk de IPv6-hosters lijst op Fix6.net/ipv6-webhosting

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Anders de cursist laten dokken voor een nieuwe speler.

Ik bedoel, hoe dom kan you be.

Op de helpdesk maak ik dit soort dingen ook mee.

Mensen die met de muis tegen het scherm tikken en dan denken dat hij iets doet |:( .
Mensen die denken dat het systeem start zonder dat er stroom opzit |:(
Mensen die de internetprovider bellen (met het nummer waar de modem op inbelt) en het vreemd vinden dat ze niemand aan de lijn krijgen |:(
Mensen die het verschil tussen onder en boven niet weten |:(

het gaat slecht met de mensheid

Verwijderd

Ik help ook altijd mensen met computer problemen, zo wordt ik regelmatig gebeld... maar er zitten altijd mensen bij die uit gemakszucht niet willen lezen of luisteren en gewoon dan willen dat jij ff langskomt om dingen te fixen en dan boos worden als je geen tijd hebt en dan nog alle moeite neemt om het SIMPELE probleempje telefonisch stap per stap uitlegd, nou ik :r op die mensen

• equationunequal
Op donderdag 11 oktober 2001 12:21 schreef -KOD- het volgende:
Ik help ook altijd mensen met computer problemen, zo wordt ik regelmatig gebeld... maar er zitten altijd mensen bij die uit gemakszucht niet willen lezen of luisteren en gewoon dan willen dat jij ff langskomt om dingen te fixen en dan boos worden als je geen tijd hebt en dan nog alle moeite neemt om het SIMPELE probleempje telefonisch stap per stap uitlegd, nou ik :r op die mensen
Anders ik wel (tenzij ik ervoor betaald krijg natuurlijk ;))

Verwijderd

Ja krijg ik ook wel... maar vaak doe ik t is gewoon een keer for free dan weten ze wat ze aan me hebben en ik niet een geldwolf ben...

Maar als je dan van die lame verhalen hoort aan de telefoon, vreet ik mezelf echt op en proibeer geduldig te blijven en aan de andere kant proberen ze dan steeds meer druk op je te leggen... NAJA zo werkt dat natuurlijk niet.... graag of niet

• Aetje
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Doet me denken aan 't verhaal van de koffiekop houder... En die moppen van blondjes met tipex op 't scherm :) wel leuk dit... Heh, er zijn toch nog belgen in NL zo blijkt 't :P >:) :+

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

ach zelfs mensen die denken met een comp te kunnen omgaan doen weleens vage dingen.... heb een comp van mijn huisgenoot opgeschoond... bleek meer dan 30 inbelverbindingen porberen te openen naar van die 0900 nummers a 1 gld p/m... en hij zich maar afvragen waarom tel-rekening zo hoog was hehe...

over telefoon trouwens ook leuke dingen:

a: hij doettet niet
ik: ja ok, ga eens achter de pc zitten
a: ok
ik: wat zie je nu?
a: ja..... draadjes

• equationunequal
Wat ook leuk is: van die mensen die iets op een diskette willen opslaan op een iMac: "Hij past niet in de sleuf" of "Waar is het diskettestation?" |:(

• Diamon
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Op donderdag 11 oktober 2001 10:52 schreef real_jd het volgende:

[..]

Ik geef ook een internetles tijdens de cursus... Laten we daar maar niet over beginnen :'(
Pleaseeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, dit is humor.

And The Only One

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Zwaar lachen dit :)!

Verwijderd

Print deze smilie uit en plak hem op haar beeldscherm: --> |:(

Verwijderd

ROFLOL :D :D :D :D

Verwijderd

*D

Verwijderd

Op vrijdag 12 oktober 2001 07:01 schreef HlpDsK het volgende:
Print deze smilie uit en plak hem op haar beeldscherm: --> |:(
heb jij weleens een animated printer gezien? :P

Verwijderd

Op vrijdag 12 oktober 2001 07:52 schreef Schum1 het volgende:

[..]

heb jij weleens een animated printer gezien? :P
Print meerdere A-4tjes en blader ze voor haar neus snel door.

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

En heb je em er nou nog uit gekregen :?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• D-Devil
  • Laatst online: 05-12-2022
[afbeelding]

LoL Afbeeldingslocatie: http://www.sassiessite.f2s.com/images/Smilies/scheel.gif

Freelance tweaker

Verwijderd

Op vrijdag 12 oktober 2001 08:00 schreef dreeke het volgende:
En heb je em er nou nog uit gekregen :?
jah :)

wel het hele draadje lezen hè? :P

• real_jd

real_jd

Topicstarter
Op donderdag 11 oktober 2001 19:21 schreef Diamon het volgende:

[..]

Pleaseeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, dit is humor.
Nou ok dan...

Cursist a heeft e-mailadres a@cursus.nl
Cursist b heeft e-mailadres b@cursus.nl

Dat is erg leuk... Ik vraag dus "Stuur een e-mail naar elkaar, dus van jullie adres naar het andere van jullie mede cursist"

Wat krijgen we dan:

* "Ik krijg alleen e-mail die ik zelf verstuurd hebt". "Euh..." zeg ik dan, "Als jij een brief stuurt naar iemand doe je ook niet je eigen adres erop schrijven", "Ja maar, dit is toch geen brief? Dit is toch het adres waarmee ik moet versturen" *zucht* |:( Eindeloze discussie dus...

* Mensen die constant een url verwarren met een e-mailadres :'(

* Mensen die niet kunnen onthouden dat er geen spatie tussen de adressen en urreltjes mag staan ("Bij mij doet -ie niks...")

* Mensen die ondanks de voorbeelden typen "bapenstaartjecursus.nl"

* zie vorige sterretje, maar dan die de @ niet vinden

Verwijderd

JOh lijkt op me Ma, ging over een baan... ja hier staat de URL voor meer info.... Ikke kijken URL |:( er staat ...@..nl WRIGHT! arghh

Of van die mensen die me computer willen slopen door met alle macht een floppy verkeerd om erin te DOUWEN... en dat heb ik al vaak meegemaakt... en dan zo een verhaal als dit is niet het goede formaat floppy....

En mijn Pa, kan er helemaal wat van... die denkt zelfs als je met WORD niet direct het PRINT icoon gebruikt, maar via FILE --> PRINT etc... dat dat onwijs slecht is om te doen.... DAMN mensen en computers.... het moet verboden worden

Verwijderd

Goed dan, even een verhaaltje uit de oude doos:

Lang, heel lang geleden, toen de diskette nog een echte 5,25" floppy was, leefde een boekhouder.
Deze boekhouder kon al heel aardig met zijn computer overweg.
Hij vertelde aan de rekencentrummedewerker, dat hij er zelfs eentje thuis had staan.

Op een goede dag werd door de PTT een pakketje afgeleverd, met daarin het lang verwachtte, nieuwe administratie-tooltje voor de boekhouder.
Hij had hier lang en geduldig op zitten wachten en moest nu beloond worden met de onmiddelijke installatie.
Omdat er die dag ook een belangrijke aanpassing in programmatuur klaar moest zijn, had de rekencentrum-medewerker erg weinig tijd.
Na kort overleg tussen de boekhouder en de rekencentrum-medewerker, waarbij de eerste verzekerde dat hij het wel kon, werd besloten dat de boekhouder zijn eigen juweeltje mocht installeren.

Na een half uur ging de telefoon bij de rekencentrum-medewerker; de boekhouder kwam niet verder dan stap 1 uit de installatiehandleiding.
Bij stap 2, "plaats de diskette in het diskettestation", ging het mis: "hij kreeg 'em d'r niet in".
De rekencentrummedewerker ging toch maar meteen kijken....

De boekhouder had eerst de handleiding doorgelezen (lovenswaardig) en was daarna met stap 1 begonnen,
"haal de diskette uit het hoesje".
Daarna kon hij stap 2 niet meer uitvoeren.
De rekencentrummedewerker keek en inderdaad, op het bureau lagen een handleiding, een zwart geplastificeerd kartonnen hoesje en een rond, nog 'floppier' geworden, magnetisch materiaal bevattend plastic stukje, dat inderdaad niet meer in het diskettestation geplaatst kon worden.

Gelukkig zag de software-leverancier hier de humor wel van in en stuurde een gratis vervangend exemplaar, die de rekencentrummedewerker toch maar zelf installeerde.

Verwijderd

Zelf doe ik tijdens mijn (bij)baan ook wat helpdesk en support activiteiten. Maar geloof me, dit is echt iets waar ik nooit een full time baan in zou willen hebben..

Al dat gezeik van die mensen...
Probleem is dat de mensen een pasklare oplossing verwachten zodra je het kantoor binnenstapt. En sommige foutmeldingen in Windows e.d. zijn niet altijd op aan 1 duidelijke oorzaak te verbinden.

Btw, er schijnen toetsenborden te zijn waar een speciale toets "Any key" is..
Dit zodat mensen niet opbellen naar de helpdesk met "er staat 'press Any Key to continue' op het scherm maar ik kan de toets niet vinden?!" :D

• oRc
  • Laatst online: 29-03-2022

oRc

\o/ Garfield \o/

....en hoe heeft u die mail proberen te verzenden dan ?
nou gewoon de brief in het gleufje gedrukt en op verzenden geklikt.... :Y)
Pagina: 1