Toon posts:

data delen over meerdere nic`s

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers

ik zou graag willen weten hoe ik data van een server over meerdere kaarten het netwerk in kan sturen.

dus laten we zeggen 3 clients vragen data op van de server... en nu zou ik graag willen zien dat als 1 kaartje aan zijn max zit de tweede dan bijspringt. dus dat de data over meerdere kaarten verstuurd wordt (indien nodig)
PS ik heb win2k prof op de server draaien want het is alleen een dataserver.... voor een klein bedrijf waar ze wel met grote bestanden werken (grafisch) dus pics van 80 mb

wie weet een oplossing :P

• gjkamstra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:55
Volgens mij kan dit niet, maar is gigabit ethernet geen oplossing?

Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie

• ElemenTAL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07-2025

ElemenTAL

Tweaking the elements

Het kan wel, maar het moest d8 ik door de drivers van de nic ondersteund worden.

Nuff Said

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 17:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Het kan wel degelijk, maar idd het moet met behulp van de drivers van de adapters.
Compaq Adapters ondersteunen het, Intel (Compaq adpaters zijn van Intel), HP (Idem voor HP) en 3com.Adapter teaming heet het.
Dan ziet het systeem als het ware 2 logische adapters als 1 virtuele adapter met een dubbele bandbreedte naar de switch.
dus 2 x 100Mbit, eigenlijk 2 x 200Mbit (full duplex..)

Alles hangt of staat dus eigelijk met de drivers van de adapters.

gr
CJ

Verwijderd

Dan moet je ze trunken op de switch, nog nooit zelf hoeven doen dus ik weet ook niet precies wat je moet hebben of doen.

Maar met op een 3Com Superstack 3 3300 kun je gewoon aangeven welke poorten getrunked moeten worden. Of je speciale netwerk kaarten hiervoor moet gebruiken of dat het ook kan met gewone 3Com's weet ik ook niet.

Verwijderd

Wat voor server is het???
Je kunt volgens mij met servers van gerenomeerde merken vaak je netwerkkaartjes bundelen. Hiervoor is dan apparte software van desbetrefende fabrikant meegeleverd bij de server.
Ze krijgen dan beide hetzelfde ip-adres.

Succes!

Verwijderd

In windows 2000 is network loadbalancing mogelijk. (Misschien alleen bij server versies, maar toch de moeite waard om te controleren)

Dit vindt je bij Network, naast de protocols en adapters. zo niet, dan kijken bij "Install"

PS Het is een bedrijfs-pc? Gauw die stripeset HD's vervangen voordat je alles kwijt raakt. Die IBM's zijn op het moment niet betrouwbaar!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Je kan eventueel ook nog wat makkelijker te werk gaan.

Door bijvoorbeeld verschillende 'afdelingen' met een verschillende "servernaam" te laten werken (elke netwerkkaart gewoon simpelweg een ander ip geven dus) het is lang niet zo mooi. Maar werkt iig altijd (op een beetje goed OS ;) )

Dan heb je dus een statische ipv dynamische loadbalancing.

• Gman
  • Laatst online: 14-03 20:42
Probeer het eens met NIC Express.

IP Metrics levert dit programma.

Ik hoop dat je het dmv trunking op de switch aan de gang krijgt! moet haast wel.
Ik heb het op lan's gebruikt zonder dat er iets op de switch is veranderd.

Failover werkt in ieder geval.

Verwijderd

Topicstarter
He thnx tweakers dit is info waar ik veel mee kan ik ga dan ook alle opties van de replies effe nalopen en dan laat ik wat horen :D :P 8-)

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik denk dat dit niet is wat je wilt horen, maar ik denk dat je beter kunt investeren in een echte netwerkkaart als je die al niet hebt dan in een software oplossing (wat dat is wat je in feitte doet als ik het goed begrijp). Een 3com905 trekt _makkelijk_ 30mbit avg en dan moet je disk/os/deamon/proc dan nog maar zien bij te houden, zo'n 4 MB per sec. En je switch niet te vergeten, want 1:1 traffic kan ieder switchje wel fast wegswitchen, maar 1:n of n:n wordt al een stuk lastiger.

Ik ben met je een sproggle dat trunken wel leuk is, en wellicht easy met 3300 <--> 3c905.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Pagina: 1