SB Audigy: problemen.... :(

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• baskabas
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-04 12:26
Ik heb dus afgelopen maandag de Soundblaster Audigy Platinum eX op de mat gekregen... ik helemaal blij en begon gelijk mijn kast open te schroeven... eenmaal weer dichtgeschroeft ga ik de kabeltjes aansluiten...

De kabels
Ik heb dus een DTT2500 speakersetje, maar die had ik altijd op mijn Live via zo'n 9-pins digitale Din aansluiting en een SPDIF kabeltje aangesloten... op de Audigy zit weer een 'speciale' digitale aansluiting hiervoor... maar dus weer niet op mijn speakersetje natuurlijk. |:(
Met als resultaat dat ik dus via 2 analoge lijnen maar 4 boxen kan gebruiken! :(

De drivers
Ok... nu heb ik het aangesloten... de drivers... ik draai alleen maar engelstalige OS-en (winxp, win98se, w2kserver) dus wil ik ook dat alle software engelstalig is... ja niet dus he... ik krijg hem niet op engels... het blijft nederlands gecombineerd met duits!! Da's toch gewoon KL*TE!!
Goed... ik heb wel effe geduld tot het eind van de maand... hopelijk zijn die drivers beter...

Kraken
Mijn humeur begon sterk af te zwakken... todat ik merkte dat het geluid tijdens spellen gewoon kraakt... vooral bij de 2 surround boxen valt het op. Ik heb toen mijn PC maar uit gezet en ben de volgende dag pas weer gaan vogelen. Geen resultaat. :(

Ik was dus wel benieuwd wie er een of meer van deze problemen ook heeft gehad en wie er een idee heeft waar het aan kan liggen en natuurlijk ook hoe ik het op kan lossen...

• baskabas
Ik heb ondertussen het kraakprobleem verholpen door de boxen anders aan te sluiten... via een verloopplug van de digital-out naar spdif/digital-din... nu heb ik echter bij games maar 2 boxen die het doen... en onder windows doen MP3's, AC3's ed. het wel met 5.1 maar vreemdgenoeg doet de speakertest het ook alleen met de 2 voorste... het leek me ook nogal stug dat 1 plugje met 3 contactjes uitgesplits kan worden naar 2 pugjes met (3+9) 12 contactjes...

Heeft iemand zijn DTT2500 al met een Audigy werkende gekregen?

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik hoop mijn Audigy vandaag of morgen binnen te krijgen :)

Keb ook een DTT2500 setje en draai XP.

Ik houd je op de hoogte!

• baskabas
De twee lopende problemen zijn:

1. Nederlands/Duits-talige software ;( (ff wachten op downloads)

2. DTT2500; geen center met gamen :'( (heb een mailtje gestuurd naar Technical Support)

Edit:
Ik ben er net achtergekomen dat als ik de Amp van mijn DTT2500 op fourpoint zet, in games, alle speakers werken op de center na. Kijken wat Technical Support ervan zegt...

Ik vindt imho ook dat Dolby 5.1 beter klinkt als je AC-3 decoding uitzet in Surround Mixer, want dan doet je Amp dat... dit zou ik zowiezo doen omdat je Audigy en je CPU dan niet belast worden door dit soort zaken.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 10 oktober 2001 14:17 schreef TeknoGecko het volgende:
De twee lopende problemen zijn:

1. Nederlands/Duits-talige software ;( (ff wachten op downloads)
Niet echt een probleem/loopt al een topic over:

[topic=278204/1/100] :)

Wachten op drivers dus.
2. DTT2500; geen center met gamen :'( (heb een mailtje gestuurd naar Technical Support)
Da's een beetje een "zoeken had je geholpen vraag" (zie dit topic voor verklaring over waarom de center het alleen in films doet (dat hoort dus). Staat ook in m'n piepjonge "SBlivefaq" trouwens (jah, audigy is sblive :P).
Edit:
Ik ben er net achtergekomen dat als ik de Amp van mijn DTT2500 op fourpoint zet, in games, alle speakers werken op de center na. Kijken wat Technical Support ervan zegt...
Dat dat zo hoort dus :P
Ik vindt imho ook dat Dolby 5.1 beter klinkt als je AC-3 decoding uitzet in Surround Mixer, want dan doet je Amp dat... dit zou ik zowiezo doen omdat je Audigy en je CPU dan niet belast worden door dit soort zaken.
hhhm interessant... dus dat speakersetje decodeert beter als de geluidskaart... Eigenlijk zonde dat je dan een dure audigy koopt, terwijl een live1024 ook voldoet...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• baskabas
Op woensdag 10 oktober 2001 16:49 schreef JvS het volgende:

[..]

Da's een beetje een "zoeken had je geholpen vraag" (zie dit topic voor verklaring over waarom de center het alleen in films doet (dat hoort dus). Staat ook in m'n piepjonge "SBlivefaq" trouwens (jah, audigy is sblive :P).

[..]
Ben ik het niet mee eens... mijn center heeft het altijd gedaan in games... mijn test is die van de Carmageddon TDR2000 setup... bij mijn Live hoor ik het motorgeluid rondgaan... bij mijn Audigy hoor ik een pause tussen links en rechts... da's dus mooi k*t! :(

Dit kreeg ik net in mijn postvak van Technical Support:
Dear Customer

Take out the RCA connection on the DTT2500 when you are playing games and only use the Digital Din. Put the CMSS option on the DTT2500 to FourPoint and that should do the trick!

Best Regards
Torsten Christiansen
Technical Support
Creative Labs Europe
Wat bedoeld hij met die RCA connection? Spdif?

Edit: vervolg Technical Support correpondentie

Mijn reply:
Dear support team,

thanks for your response... that almost did the trick...

I use the setup program of Carmageddon TDR2000 to test if all speakers work.
Usualy, with my Live for example, it produces a engine sound that goes
arround me in circles... howerver, with my Audigy it has a brief pause
between the front-left and front-right speaker... that's when the
centerspeaker should produce the engine sound. What's wrong?

ps. I have run the test-mode of the DTT2500 amplifier to ensure that al
speakers are connected properly.

Regards,
Bas van de Ree
Hun antwoord:
Dear Sir,

Also make sure you have chosen to use 4 speakers in the surroundmixer then. It might be
because you have chosen 5.1 in there.

Regards,
Torsten Christiansen
Creative Labs, Technical Support.
Ja, he! En ik iedere keer die settings verwisselen... NOT!!

Mijn reply dus:
But then I'll have to switch between settings all the time... that's not really desirable is it? I'm sure more people will complain about this if this is the only option...

I mean:

- If you want to play a game: unplug RCA cable; open Surround Mixer and set speakers to fourpoint; Set Amp's cmss setting to fourpoint

- If you quit the game: plug the RCA cable back in; open Surround Mixer and set speakers to 5.1; set Amp's cmss setting to music or movie

Imagine that it's saturday and you want to the following:
- Play a game first
- Then Edit some audio
- Play a game again
- Watch a movie
- Game.... etc.

You'll go crazy changing the setting all the time. Do you see where I'm getting at?

I'm just trying to help ofcourse, but your current sollution is unacceptable.

Best regards,
Bas van de Ree
Eens kijken wat ze er van bakken...

Verwijderd

RCA is naar mijn idee een Tulp / Cinch stekker.

• baskabas
GRRRRRRRR!!!!!! :(

Na 5 dagen wachten...
Technical Support met hun 'verhelderende' antwoord! |:(
Dear Sir,

Normally it shouldn't matter if you have chosen 4 or 5 speakers in the surroundmixer
as when you are playing it still only uses the four of them. When you play that game
and it test's the speakers i cannot tell you why it them makes a pause between
the two front sats. - maybe it's just the way the game is...

Regards,
Torsten Christiansen
Mijn reply... wat heb ik toch een geduld... :Z
I'm sorry I was not clear enough in my explaination... I'll try again:

With my SoundBlaster Live it didn't have that pause... i'd hear the centerspeaker.
Now I don't hear the sounds that usualy are coming from the centerspeaker with my Live!
This is the same in ALL my games! How can I get 5.1 surround back(in my games)?

With the 9pins Digital DIN conector on my Live everything worked fine.

I also find it very strange that the 9pins Digital DIN ánd the AC-3 connector are replaced by 1 connector with only 3 contact's... I mean what happens to the signals of the other 6 pins?

Regards,
Bas van de Ree
Wat een Helpdesk niveau... volgens mij kunnen ze maar uit 5 basisantwoorden kiezen...

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:39

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik ben van plan een nieuw systeem te kopen en heb ook een Dtt2500. Is het nu verstandig om voor die Audigy te kiezen, of kan ik beter mijn Live1024 player overnemen uit mijn oude pc?

Wat is eigenlijk het verschil van de Audigy met de Live player 4.1/5.1 ??

/dev/null

Verwijderd

IK heb de Audigy met de de DTT3500, gelukkig is alles perfect.
Via de Digital DIN van de DTT3500 naar de Audigy heb ik gewoon FPS/5.1 via de DIN aansluiting, dus ook speakertest doet het perfect.
De gebruikers van een DTT2500 moeten bij Creative gaan zeueren om een kabeltje voor de SPDIF-out op de achterkant van de kaart naar DIN, deze zit bij de DTT3500 er apart bij.

• baskabas
Op dinsdag 16 oktober 2001 22:14 schreef TweakGuy het volgende:
IK heb de Audigy met de de DTT3500, gelukkig is alles perfect.
Via de Digital DIN van de DTT3500 naar de Audigy heb ik gewoon FPS/5.1 via de DIN aansluiting, dus ook speakertest doet het perfect.
De gebruikers van een DTT2500 moeten bij Creative gaan zeueren om een kabeltje voor de SPDIF-out op de achterkant van de kaart naar DIN, deze zit bij de DTT3500 er apart bij.
Ja, dat kabeltje zit er dus bij de DTT2500 ook bij... die splits toch van een Microfoon/Koptelefoon-plug op naar een SPDIF/Dig.DIN ?

Die werkt dus niet goed! |:(

• baskabas
G()@#*)@E!!! :( Die gast leest niet eens wat ik mail... |:(
Dear Sir,

The ONLY (!!) correct mixer settings:

-4 SPEAKERS

-Digital output only enabled (if using the Digital DIN)

-AC-3 decode and bass redirect DISABLED

Seen via the digital DIN and the analogue connection, the DTT 2500 is
nothing but a bog-standard 4-SEAKER SYSTEM.

If you want to get sound from the center, you will either have to choose
music or movie mode on the amps front , in which case only
the front channel of the soundcard will be taken into consideration, or you
will have to feed the amp a Dolby Digital signal via the
AC-3 SPDIF input on the back of the amp.

Since the DTT 2500 cannot be fed a Dolby Digital Signal via the Digital
DIN, the most hassle free connection is:

-Front & Rear analogue
-Digital out of the card to AC-3 SPDIF in on amp

Switch "Digital output only" on or off, depending on what you wants to do.

Regards,
Torsten Christiansen
Ben ik nou zo onduidelijk? Hij beantwoord mijn vraag toch niet!
Pagina: 1