Toon posts:

Aopen HQ08 / HX08 kabel-zooi + fan-vraagje...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie, net als ik, een AOpen HQ-08 of HX-08 bezit ken het kabel-probleem vast wel... Naast een veel te klein gaatje voor de kabeltjes naar boven zit er ook nog eens een belachelijk lange voedingskabel voor het MoBo bij... Heeft iemand hier een creative oplossing voor gevonden (nee ik wil die kabels (nog) niet door knippen ivm garantie op voeding etc...).

Een tweede vraagje wat ik heb is voor al die mensen die een fan(netje) in de zijkant van hun kast hebben gemaakt. Hoe hebben jullie die erin gezet, als ik die zijplaat er namelijk weer in wil zetten, moet ik schuiven en dan past dat niet... (blijft ie tegen de achterkant haken).

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Oplossing voor kabels> andere voeding kopen :?
maar tis natuurlijk wel een behoorlijk grote kast....

fannetje niet aan de zijkanten plaatsen maar misschien meer naar het midden, tevens de draden wat extra speling geven ivm het schuiven van de plaat is misschien ook een optie.

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

als je 3 van de 4 geleiders (of alle 4) aan de bovenkant van de zijplaat ombuigt... kun je 'm verwijderen door een klein stukje te schuiven... en blijft er voldoende space voor je fan....

kabels kun je bij elkaar 'tie-rippen'
ide-kabels (t/m ata33?) kun je rounden door handig te vouwen en op te rollen... (heb ik net dit weekend gedaan :))

Join TeamBVD!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat rounden van die IDE-kabels heb ik ook gedaan, maar van die ATA100 kabels blijf ik toch maar liever af, weet iemand waar je kant en klaar gerounden ATA100 kabels gewoon in de winkel kunt kopen en wat ze dan ongeveer kosten (liefst omgeving Den Haag)?

• snoei
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04 22:21

snoei

kabels... :D

Ga gewoon naar de Super PC Discount dit weekend, daar hebben ze zeker wel rounded ATA 100 kabels!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, das misschien wel intressant ja.... Darling Market toch ??

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

Join TeamBVD!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:02
Die voedingskabel heb ik met spanbandjes vastgemaakt naast de 3,5" kooi.
Gewoon in een boogje en dan met beetje prutswerk (en lange vingers :) ) vastgemaakt door de gaten aan de zijplaat van mb.

Voor die fan heb ik ook nog geen oplossing gevonden! :(

• snoei
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04 22:21

snoei

kabels... :D

ja darling market

Verwijderd

Nou ik heb nog nooit rounded kabels gezien op wat voor computerbeurs dan ook, zeker niet op de (kleine) beurs van pc discount maar ook heb ik ze nog nooit bij de beurzen van pc dumpdag gezien. :?

Ook al een paar keer gevraagd bij die 'bekende' Duitse kabelboeren...(en die hebben veel...)

Dus ik denk online (en dan nog waarschijnlijk in de uk) is de enige optie...(of zelf maken...)

Ik (en nog een vriend van mij) hebben ook wel intresse in fabriek gemaakte rounded kabels (of waren het nou twisted-cables Bob? :-) grapje!)

Dus misschien een mini-inkoopactie? :)

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-05 20:45

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
verplaats de voeding naar de plek waar die 2 8x8 fans optioneel kunnen, en zaag de 'middenplaat' uit zodat de gaten groter worden

probleem van de voedingskabel enigszins opgelost, de airflow is aanzienlijk verbeterd en je hebt meer ruimte voor kabels

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Met Ty-rips of net zoals mij :

Afbeeldingslocatie: http://www.rorupc.nl/i.php/Case%203.JPG

( sorry voor de grote pic,tis btw aan de rechterkant van mijn raampje )

Check mijn kabels maar ik heb de kabels zeg maar in een soort electriciteits-buisjes gelegd,die gebruiken ze ook bij het bouwen van een huis,kan je bij de praxix kopen voor 6 gulden of zoiets. ( 3 meter )

Gewoon aan 1 kant helemaal open snijden en dan de kabels erin stoppen.....

Ik heb niet in mijn ide-kabels gesneden alleen maar gevouwen en vastgezet met tyrips.... heel simpel.

En die voedingskabel moetje gewoon bij elkaar vastzetten met ty-rips.

Sim-pel

Ow en voor meer pics check dit : [topic=230654/1/50]

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Op woensdag 10 oktober 2001 13:20 schreef stanley het volgende:
Met Ty-rips of net zoals mij :

[afbeelding]

( sorry voor de grote pic,tis btw aan de rechterkant van mijn raampje )

Check mijn kabels maar ik heb de kabels zeg maar in een soort electriciteits-buisjes gelegd,die gebruiken ze ook bij het bouwen van een huis,kan je bij de praxix kopen voor 6 gulden of zoiets. ( 3 meter )

Gewoon aan 1 kant helemaal open snijden en dan de kabels erin stoppen.....

Ik heb niet in mijn ide-kabels gesneden alleen maar gevouwen en vastgezet met tyrips.... heel simpel.

En die voedingskabel moetje gewoon bij elkaar vastzetten met ty-rips.

Sim-pel

Ow en voor meer pics check dit : [topic=230654/1/50]
Offtopic: Mooie casemode 8-)

Verwijderd

Op woensdag 10 oktober 2001 18:58 schreef ubermaestro het volgende:

[..]

Offtopic: Mooie casemode 8-)
Thankx..... :)

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Je hebt die kabels idd supermooi weggewerkt!

Verwijderd

FF een opmerking, die rounded ATA kabels gaam wel wat langzamer dan gewone kabels. T is maar dat je het weet.
Ik had t zelfde probleem met de weinig kabel ruimte, maar ik heb gewoon een stuk extra uit gezaagd in het midden. Is ook beter voor de airflow.
Als je je kast niet dicht kan doen vanwege je fan's kun je onder en boven de kast insnijden zodat je niet de hele plaat, maar ongeveer 10 cm nodig hebt vanaf de rand. Dan kun je m gewoon er van de zijkant in zetten en dichtdrukken. Werkt perfect.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-05 16:46

Daniel

Kapitein NCC-1701
Hmmz, ik ga ook maar ff een paar meter buiszooi halen dan...want ik word helemaal leip van die voedingskabels die door m'n kast slingeren :)

Verwijderd

Op vrijdag 12 oktober 2001 10:30 schreef CS-AlCoHoLiC het volgende:
FF een opmerking, die rounded ATA kabels gaam wel wat langzamer dan gewone kabels. T is maar dat je het weet.
Ik had t zelfde probleem met de weinig kabel ruimte, maar ik heb gewoon een stuk extra uit gezaagd in het midden. Is ook beter voor de airflow.
Als je je kast niet dicht kan doen vanwege je fan's kun je onder en boven de kast insnijden zodat je niet de hele plaat, maar ongeveer 10 cm nodig hebt vanaf de rand. Dan kun je m gewoon er van de zijkant in zetten en dichtdrukken. Werkt perfect.
Dat krijg je alleen als je erin gaat snijden ( data-verlies )... Doe dan net zoals mijn..... eff dubbel vouwen.....en dan in die buisen stoppen......eitje :)

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:58

Bergie

Lekker belangrijk...

Mijn voedingskabel heb ik onder de voeding doorgetrokken en vervolgens langs de zijkant van de kast naar het mobo getrokken. Zit hij ook niet meer in de weg.

Yamaha MT-09

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:53
hmz ik heb 2 ata 100 kabels gewoon geround hoor.. is helemal niet zo moeilijk :p
gewoon bij de IDE connector.. met je mes of naald een klein sneetje maken.. en dan verder niet snijden.. en gewoon met je handen beetje kloten en dan die draden vn elkaar af "trekken"

Verwijderd

>:) Heb alle kabels gerounded zelf mijn ata100 wou perfect heb Livedrive kabel, SCSI, ATA 33 en dat wou allemaal perfect. EN IK HEB GEEN DATA VERLIES. DUS DAT ALS JE ER IN GAAT SNIJDEN DAT JE DAN DATA VERLIES HEB IS GELUL!!!! >:)

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op vrijdag 12 oktober 2001 12:15 schreef Seth het volgende:
Mijn voedingskabel heb ik onder de voeding doorgetrokken en vervolgens langs de zijkant van de kast naar het mobo getrokken. Zit hij ook niet meer in de weg.
Dat kan je met de IDE kabels ook in deze kast. Je hoeft ze helemaal niet te rounden. Een platte kabel die evenwijdig aan de wand loopt heeft minder luchtweerstand dan een ronde die dwars door je kast loopt. Je moet de kabels ook helemaal niet door dat gat laten lopen. Je kan er gewoon buiten om. Je kan je wand dan gewoon sluiten en alles is prima.

Bovendien:

Een platte kabel die door je kast loopt, maar 'evenwijdig' loopt aan de luchtstroom houdt bijna niets tegen. Een ronde houdt wel van alles tegen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

ik weet dat maxilla (www.maxilla.nl) prefab rounded ata 66/100 kabels verkoopt..

wat ze kosten weet ik niet

tel nr is 010 4131342

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Verwijderd

KIJK EEN OP WWW.OC-SHOP.NL ZIJN ZE VOOR 32 PIEK IS TE DOEN. *D

Verwijderd

zelf doen is ten 1e goedkoper... ten 2e makkelijker.. en mooier vind ik, maar dat is mening :)

• JoeKurr
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-11-2025

JoeKurr

Past niet in een MiG-21

Op woensdag 10 oktober 2001 11:21 schreef fkuipe het volgende:
Een tweede vraagje wat ik heb is voor al die mensen die een fan(netje) in de zijkant van hun kast hebben gemaakt. Hoe hebben jullie die erin gezet, als ik die zijplaat er namelijk weer in wil zetten, moet ik schuiven en dan past dat niet... (blijft ie tegen de achterkant haken).
Ik heb gewoon van polycarbonaat (=transparant kunststof, 5mm dik) een nieuwe zijkant gemaakt met een gat erin voor de fan. Deze plaat zit met een aantal schroeven vast, dus schuiven is er niet meer bij.

Heb helaas geen foto van mijn kast.

Dutch Flanker Display Team
You can't be lost if you don't care where you are

Pagina: 1