Ik heb laatst op een PI 150@200 24 Mb Ram en een 4 gb Bigfoot schijf Redhat 6.1 geinstalleerd alle packketen geselecteerd en wachten maar. Nah hij opstarten en ik een andere user aanmelden met de inlognaam milan(mijn naam) en als group root (gewoon ingetikt weet niet hoe je onder linuxconf (niet onder xwindow) dat menutje kan laden bij groep) nah ik inloggen als milan dan kan ik linuxconf niet laden omdat ik de rechten er niet van ik bij linuxcong May use linuxconf op Granted Silent gezet werkt het nog niet. Ik heb het ook onder xwindow met het menu geprobeerd werkt ook niet. Ik ben ten einde raad. Kan iemand mij helpen
Verwijderd
In Linuxconf krijg je dat menutje met CTRL-x
En draai linuxconf gewoon als root...
(Commando su - om te switchen naar Root)
Suc6
En draai linuxconf gewoon als root...
(Commando su - om te switchen naar Root)
Suc6
Of verander je uid van milan in /etc/passwd in 0, dan heb je ook root rechten, maar hij heeft gelijk, doe het gewoon als root (of nog beter, gebruik linuxconf helemaal niet ).
Regel nummer 1 is altijd:
WERK NIET ALS ROOT
Onthoud dat, dus niet gaan zitten inloggen met root rechten, helemaal niet als je nog een beetje een n00b ben (ik gebruik het al een jaar dagelijks en nog steeds beschouw ik mezelf een n00b). Dit is het domste wat je kan doen (behalve "rm -f /" of "chmod 000 -R /" ofzo, maar daar heb je ook weer root rechten voor nodig
), als je iets moet configgen of installeren of wat dan ook, gebruik dan gewoon ff het su commando en na het configgen log dan snel weer uit (in hetzelfde console windowtje) door het commando exit te geven.
WERK NIET ALS ROOT
Onthoud dat, dus niet gaan zitten inloggen met root rechten, helemaal niet als je nog een beetje een n00b ben (ik gebruik het al een jaar dagelijks en nog steeds beschouw ik mezelf een n00b). Dit is het domste wat je kan doen (behalve "rm -f /" of "chmod 000 -R /" ofzo, maar daar heb je ook weer root rechten voor nodig
Rookworst zonder R is ook worst.
Dat werkt niet, hij zegt dan dat 0 allang in gebruik is en alleen door root mag worden gebruikt ??????Op woensdag 10 oktober 2001 12:29 schreef blaataaps het volgende:
Of verander je uid van milan in /etc/passwd in 0, dan heb je ook root rechten, maar hij heeft gelijk, doe het gewoon als root (of nog beter, gebruik linuxconf helemaal niet ).
pfffOp donderdag 11 oktober 2001 13:07 schreef Malkav het volgende:
red hat dumpen en Slackware of Debian installeren.
opsouten met die RH troep.
Malkav
niks mis met redhat hoewel ik zelf slack draai
als het nou winlinux was geweest....
maar god.. gezeik 'redhat is voor mietjes' is echt
ja
als het nou winlinux was geweest....
maar god.. gezeik 'redhat is voor mietjes' is echt
Pagina: 1