Toon posts:

Windows --> samba altijd guest account :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een dir op mijn linux bak password beveilig en ik log in via mijn windowsXP bak dan kan ik nooit een user ingeven alleen maar een password. Standaard staat het op guest. In smb.conf heb ik wel aangegeven: guest account = root, maar dit helpt ook niet echt.

Hoe zorg ik ervoor dat ik met een l/p kan inloggen op samba server?

Verwijderd

security = user

deze misschien?

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 21:56

active2

Google is your friend

Met XP inloggen.

Dan moet je even kijken naar encrypted passwords in linux en windows ( volgens mij is dat verschillend ).

En heb je een account aangemaakt op je Linuxbox voor die XP.

Je moet ergens in regedit een sleutel maken die plaintext overzend. Ik zal eens kijken waar ik dat gevonden heb.

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Security = user heb ik al geprobeerd en dan geeft XP een foutmelding bij alle connecties.

Een account aanmaken voor XP op linux? Hoe doe ik dat?
Ik weet wel hoe ik een nieuwe user kan aanmaken, maar wat is er zo speciaal aan een account voor een windows machine?

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-07 12:57

GreeTz

took the red pill

same problem hiero, plz help

Alleen:           DE GROETJES

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 21:00

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ik gebruik zelf altijd security = share

Je moet er voor zorgen dat de user waarmee je inlogt op je XP bak, ook bekent is bij samba! Als je dus een nieuwe user aanmaakt op je linux bak is de nieuwe user wel bekent in LInux zelf.. maar NIET in SAMBA!!

kijk maar eens naar smbpasswd en voeg een user toe.

Dan zou het gewoon moeten werken. (zet wel encrypted passwords op yes voordat je smbpasswd runt!)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

ja idd...encrypted passwords = yes aanzetten in je smb.conf
Pagina: 1