Toon posts:

Netwerk geeft geen kick :(! Lampjes branden op NIC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn netwerk doet het niet met de langere UTP kabel ( 35 meter +- ) terwijl de lampjes op de nics branden, wat aangeeft dat de kabels goed zijn gekruisd!

Ik snap er dus geen hout van :?! Jullie wel?

Met de kortere kabel doet alles het goed ( 2 meter).
Ik heb zo het idee dat het geen fuk uit moet maken.

• bierdop
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-08 18:13
Mmmh, idd een beetje wazig. Lijkt mij dat er een breuk zit in de kabel waardoor wel de lampjes branden maar er verder dus niets gebeurd. De lengte maakt namelijk totaal geen verschil, althans, bij dertig meter niet iig.

Ziet ernaar uit dat je ff een nieuwe moet kopen ;(

• pbregman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-05-2023

pbregman

>:)

De lengte maakt inderdaad niet uit, mits het onder de 100 meter blijft.

Ga even na of je wel de goeie kabel gebruikt hebt, of je niet UTP-3 kabel hebt van 35 meter en dat op een 100MBit netwerk probeer toe te passen.

hoe dan ook de lengte van jouw kabel kan niet de bottleneck zijn

Specs

Verwijderd

De lampje zeggen niks over de verbinding, het groene lampje brand al als de pc aan staat. Het oranje(rode) lampje gaat branden als er data over de kabel gaat. Dit betekent niet dat de kabel goed gecrossed is. Als de pc transmit betekent niet dat hij ook received...

Maar UTP moet inderdaad wel 35 meter aan kunnen... Zit er geen breuk in de kabel..?

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht niet dat er een breuk in de kabel zat, marreh, hij is wel gelast halverwege door iem. En als de kabel niet goed is, branden mijn lampjes niet btw!

Het is een CAT5!

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Dit zou verklaard kunnen worden doordat de elk pinnetje wel goed doorverbonden is, maar de pinnetjes niet goed gepaard zijn.
De paren (steeds een draad in een enkele kleur, en een draad in diezelfde kleur gestreept met wit), moeten namelijk als volgt zitten :
paar 1 : pin 1 & 2
paar 2 : pin 3 & 6 !!
paar 3 : pin 4 & 5 (wordt niet gebruikt in 10Base-T en 100Base-TX)
paar 4 : pin 7 & 8 (wordt niet gebruikt in 10Base-T en 100Base-TX)
Als je gewoon 1&2, 3&4, 5&6, 7&8 doet, werkt het bij 10Base-T over de meeste afstanden wel, bij 100Base-TX bij korte afstanden, maar bij 100Base-T over langere afstanden krijg je teveel storing. De nics ziet wel dat er signaal is, maar het is niet bruikbaar.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, jaja, is ff kijken dan!

Thx!

Verwijderd

Topicstarter
Het klopt allemaal gewoon met die draden, gewoon gedaan volgens het crosskabel schema!

Verwijderd

Topicstarter
Ohhhh, FUK, zie het al! De 1ne kabel heeft de paren op 1-2 / 3-5 / 4-6 / 7-8 FOUT !!!

En de 2e kabel heeft de goeie:

1-2 / 3-6 / 4-5 / 7-8 !!!

Kan dit kloppen dat het fout is :?

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Da's geen zuiver koffie, wel zenden, maar niet ontvangen, dan is geen communicatie te noemen.
Hoewel, dit is de vorm van communicatie die de overheid nogal eens pleegt.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Pagina: 1