Toon posts:

Dvd films 1:1 kopie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goededag heren (en wellicht ook dames) Tweakers

Zou het mogelijk zijn om van een dvd film een 1:1 kopie te maken?

Ik heb wel gelezen ooit, dan je dan alle dingen van die dvd moet rippen en dan terug schrijven naar de dvd-r, maar dan mistte je de menus enzo.

Weten jullie hier misschien iets meer over, of dit gewoon kan.

En voor de zeurders onder ons, ik stel deze vraag puur theoretisch of het mogelijk is. ik doe het dus niet! ;)

Roland

• rjeggens
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-02-2025
Mits je genoeg ruimte hebt op de DVD-R, zou ik niet inzien waarom dat niet zou werken.

Verwijderd

Kun je niet gewoon ISO's maken,
Die PS2 spellen worden ook gewoon gerlzt als ISO's dus zal het met films ook wel gaan.

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Tuurlijk kan je een iso maken, en als je dan een dvd brander hebt en een dvd schijfje van 9 gig (50 piek), kan je je dvd (van 70 piek) kopieren.

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Verwijderd

Op woensdag 10 oktober 2001 10:31 schreef rolandb6 het volgende:

En voor de zeurders onder ons, ik stel deze vraag puur theoretisch of het mogelijk is. ik doe het dus niet! ;)

Roland
Volgens mij mag dat gewoon? Net zoals je ook een kopie mag maken van je audio cd, als je het origineel nog maar hebt?

Maarja om een antwoord op je vraag te geven, je kunt niet rechtstreeks "on the fly" kopieren, omdat er een beveiliging opzit die brandprogramma's (nog) niet kunnen kraken. Er zijn wel programma's voor om de DVD op je HD te zetten. Ik gebruik zelf SmartRipper, een heel prettig programmaatje met veel opties. Ik weet niet of je dvd precies hetzelfde zal zijn als je alles naar je HD ript en weer brandt, misschien weet iemand anders dat :?

Succes!

Verwijderd

Op woensdag 10 oktober 2001 10:36 schreef Darkvater het volgende:
Tuurlijk kan je een iso maken, en als je dan een dvd brander hebt en een dvd schijfje van 9 gig (50 piek), kan je je dvd (van 70 piek) kopieren.
Maarja idd je bespaart hoogstens 20 piek :D dus je kunt em beter in de winkel kopen... Of je kan heel erg goedkoop DVD-R's krijgen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik schrijf dit omdat ik op www.plextor.nl zag dat dvd-r nu 17,50 het stuk kosten :)
Die dingen worden steeds goedkoper.

Wordt binnenkort dus wel interessant.

Gegroet

Verwijderd

Je kan een dvd wel makkelijk via image op de hd kopieeren dan heb je weinig kans dat ze mislukken :) Een lege dvd kost nu wel rond de 38 piek. Ze staan soms wel goedkoper maar dan zijn ze vaak niet op voorraad of helemaal nooit leverbaar |:(

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:50

qless

...vraag maar...

Ligt aan de film...meestal zal je toch moeten knippen.

Meeste DVD films zijn nl. 2 lagen...dus max 8,7 GB.
Een DVD-RW/+RW is 1 laag = 4,7 GB, en dus past dat niet.

Met het weglaten van alle extras (en een paar van de talen/subtitles) zal het vaak wel lukken. 4,7 GB is normaal genoeg voor 2 uur MPEG 2 beeld + geluid + subtitles

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• MATANDO
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-03 23:41
Je kan het best gewoon met Smartripper de hele dvd naar je hd copieren (alle vinkjes aanzetten).
Dan kijk je naar de structuur op de originele dvd, en dan brand je het precies hetzelfde op je copie dvd.
Heel simpel :)

vinifinder.nl

• I.R. Overclocked
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-05-2025

I.R. Overclocked

Stupid Intell...

onder linux.

*I.R. gebruikt de search: 'point ' was geen geldig woord, veranderd naar 'point'

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dan een domme vraag, maar is het technisch mogelijk om ook een dual-layer dvd-r/rw te maken?

En zo ja, misschien zijn ze er al, wat kost dat ongeveer?

Groet
Pagina: 1