Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.
Dan moet je ShellExecute() gebruiken. Zoek maar op GoT en je vind een dozijn topics met voorbeeld VB code.
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| Declare Function ShellExecute& Lib "shell32" (ByVal hWnd As Long, lpOperation As String, lpFile As String, lpParameters As String, lpDirectory As String, ByVal nShowCmd As Integer) Dim dummy As Long dummy = ShellExecute(Me.hWnd, "open", "http://www.bert.nl/", "", "", SW_SHOWNORMAL) If dummy <= 32 Then MsgBox "ShellExecute failed." End If |
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
sjeez kan dat niet simpeler?
dit is een stukje code:
Private Sub mnuHomepage_Click()
End Sub
Die komt dus als je naar About--> Homepage gaat
Als ik dus daar op klik moet ik naar een internet site gaan...
bv NavigateTo ofzo>
dit is een stukje code:
End Sub
Die komt dus als je naar About--> Homepage gaat
Als ik dus daar op klik moet ik naar een internet site gaan...
bv NavigateTo ofzo>
Zucht... moet ik alles voorkauwen? Er bestaat zoiets als intelligentie... 
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| ' in je form code -> Declarations
Declare Function ShellExecute& Lib "shell32" (ByVal hWnd As Long, lpOperation As String, lpFile As String, lpParameters As String, lpDirectory As String, ByVal nShowCmd As Integer)
Private Const SW_SHOWNORMAL = 1
Dim dummy As Long
dummy = ShellExecute(Me.hWnd, "open", "http://www.rtfm.nl/", "", "", SW_SHOWNORMAL)
If dummy <= 32 Then
MsgBox "ShellExecute failed."
End If
End Sub |
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
als ik dat in de General Declarations doe dan zegt ie:Op woensdag 10 oktober 2001 10:54 schreef Xenophage het volgende:
Zucht... moet ik alles voorkauwen? Er bestaat zoiets als intelligentie...
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12' in je form code -> Declarations [b]Declare Function ShellExecute& Lib "shell32" (ByVal hWnd As Long, lpOperation As String, lpFile As String, lpParameters As String, lpDirectory As String, ByVal nShowCmd As Integer)[/b] Private Sub mnuHomepage_Click() Dim dummy As Long dummy = ShellExecute(Me.hWnd, "open", "http://www.rtfm.nl/", "", "", SW_SHOWNORMAL) If dummy <= 32 Then MsgBox "ShellExecute failed." End If End Sub
Compile error:
Constants, fixed-lengths strings, arrays, blabla, not allowed as public members of object modules
(sorry maar ik weet alleen een beetje de basisdingen van VB, ben net begonnen pas)
Niet om lullig te doen, maar doe dan voorlopig ff een msgboxje "U zou nu naar de website gaan" en richt je voorlopig eerst op VB an sich. ShellExecute om naar een website te gaan is natuurlijk wel leuk, maar je hebt er verder geen ene moer aan. Opleuken (Op woensdag 10 oktober 2001 11:01 schreef Windhoosje het volgende:
(sorry maar ik weet alleen een beetje de basisdingen van VB, ben net begonnen pas)
En verder:
API declaraties en constanten mogen alleen als Private gedeclareert worden in een form-module. Da's wat die error je zo'n beetje probeert te vertellen.
Exact expert nodig?
nee is goed...ik d8 dat het wat makkelijker was...Op woensdag 10 oktober 2001 11:12 schreef Crazy_D het volgende:
[..]
Niet om lullig te doen, maar doe dan voorlopig ff een msgboxje "U zou nu naar de website gaan" en richt je voorlopig eerst op VB an sich. ShellExecute om naar een website te gaan is natuurlijk wel leuk, maar je hebt er verder geen ene moer aan. Opleuken () komt later weer, leer eerst de basis.
En verder:
API declaraties en constanten mogen alleen als Private gedeclareert worden in een form-module. Da's wat die error je zo'n beetje probeert te vertellen.
Dan maar een msgboxie...het leek me wel
Dat is het ook wel, maar euh als n00b ga je nmm ook geen flitsend real-time geraycast logo in een programma bouwen als je net bezig bent met een tutorialOp woensdag 10 oktober 2001 11:18 schreef Windhoosje het volgende:
[..]
nee is goed...ik d8 dat het wat makkelijker was...
Dan maar een msgboxie...het leek me welstaan zo'n linkie
Pagina: 1