zijn er dos drivers voor externe cdrom op LPT port

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:06
Ik heb een cdrom drive die je op de paralelle poort aangesloten word. Weet iemand of hier ook DOS drivers voor bestaan? het gaat om een externe HP drive die aan een laptop zit.
En weet iemand ook of je hier ook vanaf kan opstarten (dus of de bios dat ding ook ziet)

Catch a smile out there!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Dat de bios dat ding ziet om op te starten kun je wel vergeten.. 't is tenslotte geen atapi op het moment van opstarten..

Tja, en dos-drivers voor zoiets.. Hmm.. Tegenwoordig is dos-support toch wel weggevallen.. Misschien gewoon zoeken naar iets dat ide->paralelle poort vertaalt.. Ik denk niet dat dat echt merk-afhankelijk is namelijk.. (valt tenminste te proberen).

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:06
hmm dat die bios hem niet zal zien is klote want ik heb bij die laptop geen diskettedrive dus ik zal toch iets moeten verzinnen zodra ik windows een keer opnieuw wil installen...

Catch a smile out there!

Verwijderd

als je iets vindt zeg het ff ben hiernaar ook al een tijdje opzoek... nog niets gevonden wat werkt (maar aangezien in de cdrom nog nooit werkend heb gezien kan die ook wel gewoon kapot zijn :( )

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Euhmmmmm, als je de drivers er van hebt, dan werkt hij iig.
Booten kan alleen als gebruik gaat maken van MS-Dos (6.22).
Eerst DOS d'r opzetten, dan CD-Rom drivers installeren en dan kun je Win9X d'r opzetten.

Dus geef effe info van je externe CD-Rom speler, merk, model, FCC en andere relevante info.

And The Only One

• DennisBoom
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-12-2025
Vroeger heb ik een parallele harddisk op mijn werk gehad. Dat was een doosje waar je een IDE disk in kon stoppen en dan kon je dat doosje op de parallele poort aansluiten. Daar waren drivers voor onder DOS. Paradisk heette dat ding, geloof ik. Misschien zijn daar ook drivers te vinden voor parallele CD-Rom drives.

Zoek en gij zult vinden :)

Geen beurs, geen tempo

Verwijderd

Als je het merk van je behuizing weet kun je het downloaden, maar je hoort een floppy bij dat ding te krijgen waar alle drivers opstaan.
Pagina: 1