Toon posts:

de iedereen-gaat-dood theorie deel 1...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
oke ik had in een post van mi gezegd dat ik nog een theorie had die ik nog wel een keer zou posten nou hier is die dan:
eerst ff een inleiding
ik kom met dit verhaal nadat ik met een vriend een hele avond heb gepraat over allerlei dingen
een daarvan was een theorie die ik op dat moment uit het niets vertelde, en zo gaat hij ongeveer:

ik denk dat de mensheid net zoals de dino's gewoon een keer afgelopen is

de natuur verzint steeds nieuwe ziektes en rampen, het lijkt wel alsof de aarde vecht om het aantal inwoners terug te nemen omdat het weet dat de mensheid zijn einde kan betekenen

mijn theorie is, er gaat een keer een ramp gebeuren waardoor het aantal inwoners op deze aarde gelijk / 4 is, misschien wel een 2e ijstijd die de mensheid volledig zou vervagen (hoewel de mens er alles aan zou doen om te overleven)
dus misschien komt er over tig duizend jaar een nieuw soort inwoners op deze aarde die ons als neanderthalers zien net zoals wij over de levensvormen van tig duizend jaar terug praten,

misschien zijn er op een bepaalde plek zelfs nog mensen zoals wij die door middel van technische kennis de aarde te slim af zijn geweest en dus eigenlijk de bedoelde extinction van de mens hebben ontvlucht

ik denk dat de natuur zelf ook een overlevingsdrang heeft, dus dat de mensheid deze wereld niet overleeft, dus alle leven op deze planeet doodmaakt en weer van voor af aan begint, misschien zelfs met mensen die veel meer kunnen dan wij nu kunnen verzinnen

dingen die nu nog raadsels zijn zullen dan verklaarbaar zijn

(dan bedoel ik dingen zoals telepathie, telekinesis, een manier om langs onze zon te komen om meer van dit heelal te ontdekken en dergelijke)

de mens is technisch al zo gevorderd om wapens te maken die deze hele aarde kunnen vervagen, maar dan leven wij zelf ook niet meer

theorie: De mensheid sterft uit, met of zonder vergaan van deze planeet, waarschijnlijk met omdat de mens altijd al het gevoel heeft gehad dat de aarde iets is wat je kan claimen, en ze zullen dus liever alles verzinnen om te blijven leven op een wereld die ons probeert uit te laten sterven, het moment dat je niet met de aarde kunt leven en niet zonder

er moeten gewoon minder mensen geboren worden want ik weet zeker dat er een keer een 2e ijstijd of pest komt op de manier waarop de mensen de aarde nu verkrachten

Verwijderd

of de aarde het doet of de mens zelf maakt volgens mij niet zoveel uit.
IMHO zullen we het zelf wel sneller doen.

maar zoals je zelf ook al zecht het primaire ras hier op aarde veranderd steeds en ook de mens zal op aarde ooit dood gaan. de eenigste kans die we hebben is als we dan all andere planeeten colonizeren.

ik denk overgens niet dat de volgende ras weer slim is.
ze hebben namelijk met dino's domme grote beesten die planeten en vlees eten.
daarna mensen die zwak zijn maar heel erg vindingrijk en slim (voor dieren in iedergeval)
ik denk dat het volgende ras meer een colectief ras word bijen wespen zulk soort insecten.

Verwijderd

Op woensdag 10 oktober 2001 10:13 schreef StratoS_V2.0 het volgende:
of de aarde het doet of de mens zelf maakt volgens mij niet zoveel uit.
IMHO zullen we het zelf wel sneller doen.

maar zoals je zelf ook al zecht het primaire ras hier op aarde veranderd steeds en ook de mens zal op aarde ooit dood gaan. de eenigste kans die we hebben is als we dan all andere planeeten colonizeren.

daarna mensen die zwak zijn maar heel erg vindingrijk en slim (voor dieren in iedergeval)
ik denk dat het volgende ras meer een colectief ras word bijen wespen zulk soort insecten.
Kom op de natuur is allang bezig om ons terug te dringen. kijk maar naar de mkz, bse, natuurrampen en noem allemaal maar op. Kijk ik denk dat er eerdaags een burger oorlog komt. En we na die oorlog de hele wereld in een anarchie veranderd. En we ongeveer terug in de middeleeuwen belanden. Zo is het tot nu toe altijd geweest. Kijk maar naar de inca's( hebben zich eigen warschijnlijk ook vernietigd),egypte naren,romijnen,grieken, het oude china, mongoliesche mensen en noem maar op.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Survival of the fittest. De mens heeft met al zijn knowhow wel zoveel voorsprong/kracht ten opzichte van alle andere levende wezens dat het niet meer dan logisch is dat de mens HET dominante soort is. Dat de mens nu minder snel in bevolking groeit heeft te maken met het gegeven dat 6 miljard mensen wel redelijk veel is.
Pas zodra een ander soort (virus?) erin slaagt de mens te gebruiken als gastheer of gewoon out-smart is het gelopen met de mens. Tot die tijd zal de mens gewoon de wereld beheersen.
Grote externe rampen als ijstijden zijn alleen schadelijk voor het organisme dat de mensheid is: de maatschappij/wereldeconomie. De losse deeltjes als de mens zelf heeft hooguit wat last (maar niet meer last) van externe rampen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 oktober 2001 10:21 schreef Virtual-nobody het volgende:

[..]

Kom op de natuur is allang bezig om ons terug te dringen. kijk maar naar de mkz, bse, natuurrampen en noem allemaal maar op. Kijk ik denk dat er eerdaags een burger oorlog komt. En we na die oorlog de hele wereld in een anarchie veranderd. En we ongeveer terug in de middeleeuwen belanden. Zo is het tot nu toe altijd geweest. Kijk maar naar de inca's( hebben zich eigen warschijnlijk ook vernietigd),egypte naren,romijnen,grieken, het oude china, mongoliesche mensen en noem maar op.
juist!
alleen de mens kan er niet meer mee leven dat mensen doodgaan

er is ondertussen een samenleving gevormd die denkt controle over alles te kunnen hebben

we zijn hier uit niets ontstaan en ik denk dat we net zo snel kunnen vervagen

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 oktober 2001 10:22 schreef ecteinascidin het volgende:
Pas zodra een ander soort (virus?) erin slaagt de mens te gebruiken als gastheer of gewoon out-smart is het gelopen met de mens.
aids molt veel mensen, het is uit het niets verschenen en ik verwacht dat er ooit een soortgelijke maar dan door nomale bacterien overdraagbare ziekte zal verschijnen

Verwijderd

Op woensdag 10 oktober 2001 10:30 schreef bl00dhound het volgende:

[..]

aids molt veel mensen, het is uit het niets verschenen en ik verwacht dat er ooit een soortgelijke maar dan door nomale bacterien overdraagbare ziekte zal verschijnen
Sorry maar aids is wat ik ervan gelezen heb gemaakt door de mens.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
Op woensdag 10 oktober 2001 10:38 schreef Virtual-nobody het volgende:

[..]

En wat heb je er dan van gelezen als ik vragen mag?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 oktober 2001 10:38 schreef Virtual-nobody het volgende:

[..]

ja naturlijk is aids gemaakt door de mens, ik denk het ook (NOT!)!
man als de mens het zelf verzonnen heeft dan zouden we ook allang de oplossing weten
iets slopen is altijd makkelijker dan iets maken

Verwijderd

Op woensdag 10 oktober 2001 10:45 schreef morgoth het volgende:

[..]

En wat heb je er dan van gelezen als ik vragen mag?
Dat het door de sovjets was uitgevonden als Biologisch wapen. Maar doordat er wat mis ging is het perongeluk ontsnapt ofzo iets dergelijks. Is al een aantal jaar geleden.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-01 08:08

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Op woensdag 10 oktober 2001 10:46 schreef bl00dhound het volgende:

[..]

ja naturlijk is aids gemaakt door de mens, ik denk het ook (NOT!)!
man als de mens het zelf verzonnen heeft dan zouden we ook allang de oplossing weten
iets slopen is altijd makkelijker dan iets maken
Stel dat het gemaakt is door de westerse wereld. Wat zal dan het doel zijn geweest. Als oorlogswapen heeft het totaal geen zin veel te traag.
Het is meer een soort beperking op bevolkingsgroei. Hmm dat kunnen we best gebruiken in de 3e wereld waar aids de meeste slachtoffers maakt.
Dit wil niet zeggen dat ik tegen die mensen ben en zeg dat ze dood moeten gaan. Maar ik maak me best zorgen om de bevolkingsgroei in die landen. In dat opzicht zal je dat weer als een indirecte actie van de natuur zijn dat we zo intelligent zijn dat we op zulke slinkse wijzen bevolkingsgroei kunnen remmen. Wat anders onze ondergang wel eens zou kunnen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 oktober 2001 10:51 schreef Virtual-nobody het volgende:

[..]

Dat het door de sovjets was uitgevonden als Biologisch wapen. Maar doordat er wat mis ging is het perongeluk ontsnapt ofzo iets dergelijks. Is al een aantal jaar geleden.
goed, ik geloof er geen drol van anders zou er allang iemand geweest zijn met het medicijn voor aids..

nouja volgende dan maar
veteranenziekte verspreidt zich over water, dat kan ook veel levens kosten

• bierdop
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
de mens is technisch al zo gevorderd om wapens te maken die deze hele aarde kunnen vervagen, maar dan leven wij zelf ook niet meer
Een beetje een rare bewering. Op dit moment zijn wij idd volledig afhankelijk van de aarde, maar wie zegt dat dat in de toekomst ook zo zal zijn? Ikzelf denk dat wij (de mens) over +/- 1000 jaar niet allemaal meer in staat zijn op op de aarde te leven omdat deze of te vervuild is, te vol is, etc.
Tegen die tijd zit men ongetwijfeld lekker op de maand te bivakeren :-)
ik denk dat de natuur zelf ook een overlevingsdrang heeft, dus dat de mensheid deze wereld niet overleeft, dus alle leven op deze planeet doodmaakt en weer van voor af aan begint, misschien zelfs met mensen die veel meer kunnen dan wij nu kunnen verzinnen
Als de mens er in de toekomst achter zou kunnen komen waar deze overlevingsdrang vandaan komt, kun je erook op inspelen of misschien zelfs veranderen. Het staat voor mij trouwens vast dat wanneer we hier niet achterkomen wij of in de toekomst moeten verkassen naar een andere planeet of ten onder zullen gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 oktober 2001 10:54 schreef TrailBlazer het volgende:

[..]

In dat opzicht zal je dat weer als een indirecte actie van de natuur zijn dat we zo intelligent zijn dat we op zulke slinkse wijzen bevolkingsgroei kunnen remmen. Wat anders onze ondergang wel eens zou kunnen zijn.
dat is een nog diepere theorie!

dus dat de natuur gewoon getweakte mensen genereert om alles in evenwicht te houden, want er zullen altijd gekken blijven en er zullen altijd slechte mensen blijven

zonder slecht is er ook geen goed dus het kan wel >:)

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

bl00dhound schreef:
een manier om langs onze zon te komen om meer van dit heelal te ontdekken
Hoezo moeten we langs de zon om meer van heelal te ontdekken? Het is niet alsof het ding in de weg staat ofzo...

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 oktober 2001 11:02 schreef Fused het volgende:

[..]

Hoezo moeten we langs de zon om meer van heelal te ontdekken? Het is niet alsof het ding in de weg staat ofzo...
eeeh
eigenlijk wel as a matter of fact
met de kennis die de mens nu heeft staat de zon goed in de weg

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

bl00dhound schreef:
eeeh eigenlijk wel as a matter of fact
met de kennis die de mens nu heeft staat de zon goed in de weg
Waarom kunnen we niet van de zon af reizen?

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 oktober 2001 11:13 schreef Fused het volgende:

[..]

Waarom kunnen we niet van de zon af reizen?
omdat onze techniek ook nog niet goed genoeg is de kou te doorstaan die er is naarmate je verder van "de zon" af gaat

Verwijderd

Het volgende dominante ras wordt het ras dat het beste aan het geen dat de mens heeft vernietigd kan aanpassen. Dus als er een grote kernoorlog komt zullen kakkerlakken en mieren het dominante soort worden (bijen niet, die hebben bloemen nodig). Als de mensen uitsterven door een ziekte zullen de dieren die van lijken leven behoorlijk toenemen.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-01 08:08

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Op woensdag 10 oktober 2001 10:57 schreef bl00dhound het volgende:

[..]

dat is een nog diepere theorie!

dus dat de natuur gewoon getweakte mensen genereert om alles in evenwicht te houden, want er zullen altijd gekken blijven en er zullen altijd slechte mensen blijven

zonder slecht is er ook geen goed dus het kan wel >:)
Dit lijkt een beetje op de theorie dat we gestuurd worden door onze genen en dat we zelf geen eigen wil hebben maar dat alles (onbewust) wordt gestuurd door onze genen. Genen hebben geen moraal dus kunnen alles doen om hun soort in leven te houden dus ook miljoenen soortgenoten uitroeien :Y)

Verwijderd

Op woensdag 10 oktober 2001 11:18 schreef bl00dhound het volgende:

[..]

omdat onze techniek ook nog niet goed genoeg is de kou te doorstaan die er is naarmate je verder van "de zon" af gaat
Anders bind je toch gewoon een touwtje aan de zon vast en neem je hem mee :P

Verwijderd

Op woensdag 10 oktober 2001 10:07 schreef bl00dhound het volgende:
...op een wereld die ons probeert uit te laten sterven,...
De aarde probeert ons niet uit te laten sterven. De aarde kan niet denken en is geen uitvinder.
Op woensdag 10 oktober 2001 10:30 schreef bl00dhound het volgende:
Aids is niet uit het niets verschenen, maar geëvolueerd uit andere aids-varianten bijv. katten-aids of apen-aids. Of misschien gemaakt door mensen. Maar het is niet uit het niets verschenen.
Op woensdag 10 oktober 2001 11:18 schreef bl00dhound het volgende:
De kou is niet zo'n probleem hoor het is meer de ongelovelijke afstanden en de energie en tijdsduren die er voor nodig zijn om deze afstanden te overbruggen die ervoor zorgen dat het met ruimtereizen nog niet echt ver komt.

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-01 23:26

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik betwijvel ten sterkte dat wij in staat zijn om de aarde te vernietigen. Zelfs een meteoor van 1,5km in doorsnee zou het niet lukken. Wij zijn in staat om onszelf en alles wat op de planeet rondloopt te vernietigen ok... maar de bol zelf.... ik denk het niet. De arrogantie :7

Wel een interessante theorie.....zoals ik al zei in 1 van de andere topics, ik ben sinds kort weer begonnen met kijken naar de "oneindigheid" (de sterrenhemel) en nu denk ik bij mezelf als ik naar de oneindige lucht kijk... "wij als mensheid stellen zo weinig voor in die nietigheid" Ook al kan ik dit natuurlijk niet zeker weten maar, ver weg schuilen er vast rassen die minder/verder ontwikkelt zijn dan wij als die "nietige mensheid". In het grote heelal zullen elke seconde3 nieuwe planeten geboren worden en oude planeten verdwijnen. Nieuwe beschavingen worden geboren en oude verdwijnen met hun eeuwige kennis in het niets....En dat alles in seconden, uren, jaren, tijdsperiodes die wij als mens niet kunnen omvatten.

Wat probeer ik als jonge gek hiermee nou duidelijk te maken?
Uiteindelijk komt aan alles een einde alles wat een eeuwigheid heeft bestaan...zal ooit tot zijn einde komen, dit kun je de dood noemen of de definitie die jij erbij vind passen. Ik prefereer de passende verklaring: "nietig tot in de oneindigheid"

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Op woensdag 10 oktober 2001 19:15 schreef MaDLiVe het volgende:

Wel een interessante theorie.....zoals ik al zei in 1 van de andere topics, ik ben sinds kort weer begonnen met kijken naar de "oneindigheid" (de sterrenhemel) en nu denk ik bij mezelf als ik naar de oneindige lucht kijk... "wij als mensheid stellen zo weinig voor in die nietigheid" Ook al kan ik dit natuurlijk niet zeker weten maar, ver weg schuilen er vast rassen die minder/verder ontwikkelt zijn dan wij als die "nietige mensheid". In het grote heelal zullen elke seconde3 nieuwe planeten geboren worden en oude planeten verdwijnen. Nieuwe beschavingen worden geboren en oude verdwijnen met hun eeuwige kennis in het niets....En dat alles in seconden, uren, jaren, tijdsperiodes die wij als mens niet kunnen omvatten.

Wat probeer ik als jonge gek hiermee nou duidelijk te maken?
Uiteindelijk komt aan alles een einde alles wat een eeuwigheid heeft bestaan...zal ooit tot zijn einde komen, dit kun je de dood noemen of de definitie die jij erbij vind passen. Ik prefereer de passende verklaring: "nietig tot in de oneindigheid"
Dit komt misschien als een schok voor je, maar alles in het heelal is eindig. Het heelal heeft een eindig volume, fotonen komen in pakketjes m.a.w. tussen rood en blauw zitten maar een eindig aantal kleuren, de maximale snelheid is eindig (lichtsnelheid), het totale aantal deeltjes in het universum is eindig, de tijd is begonnen te lopen bij de big bang en alles wijst erop dat een lijn in de ruimte uit eindig veel punten en een seconde uit eindig veel tijdstippen bestaat.

Maar ik wil niet tegenspreken dat wij heel klein zijn vergeleken bij een cluster sterrenstelsels bijvoorbeeld, maar is dat een reden om je nietig te voelen, of juist een reden om je machtig te voelen dat je zoveel weet over dingen die zo groot zijn?

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-01 23:26

MaDLiVe

.-Observer-.

Dit komt als een schok aan een harde ook, maar zolang je niet alle uithoeken hebt bezocht zal ik het niet kunnen aannemen, sorry
Het heelal heeft een eindig volume, fotonen komen in pakketjes m.a.w. tussen rood en blauw zitten maar een eindig aantal kleuren, de maximale snelheid is eindig (lichtsnelheid), het totale aantal deeltjes in het universum is eindig,
Klinkt allemaal leuk en aardig, maar elke theorie dient bewezen te worden voordat het een feit is.
de tijd is begonnen te lopen bij de big bang en alles wijst erop dat een lijn in de ruimte uit eindig veel punten en een seconde uit eindig veel tijdstippen bestaat.
Wat zet de Big-Bang tot aanstalten?
Maar ik wil niet tegenspreken dat wij heel klein zijn vergeleken bij een cluster sterrenstelsels bijvoorbeeld,
Je hoeft het niet eens zo groot te zoeken besef ik net, je kunt ook gewoon klein zijn op onze planeet, aarde.
maar is dat een reden om je nietig te voelen,
Goeie vraag is dat een goeie reden om je nietig te voelen of juist oppermachtig? Eeuwig twistpunt denk ik, op de fysieke aanwezigheid zijn we eigelijk allemaal nietig denk ik zo, maar op geestelijk niveau ontwikkelt zich een waar individu, met eigen denkbeelden over de wereld om zich heen dit aanschouw ik als een groots iets dus verre van nietig.
of juist een reden om je machtig te voelen dat je zoveel weet over dingen die zo groot zijn?
Mijn vriend, als ik je zo mag noemen, hoeveel weten wij nou werkelijk? Is het weten van dingen niet voornamelijk gebaseerd op feiten, en kan een theorie pas 100% serieus worden genomen als hij bewezen is? Ik betwijfel namelijk de hoeveelheid feitelijke kennis over het gene wat zich buiten onze atmosfeer bevind.
Aan ons melkwegstelsel zal ook een eind komen zodra de zon klaar is met reageren......niet nu, niet morgen, maar wel over een X^x aantal jaren en dan gaat iedereen dood, elk levend wezen behoevend van de zon zal aan zijn einde komen.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Quote van Blue-eagle die ff niet online kan zijn, mijn mening ook btw:
• Voordat de natuur de mensheid heeft kapot gemaakt ben je eeuwen verder, zoniet millennia
• dit is omdat ik denk dat het enige wat ons goed kan uitroeien is of onvruchtbaarheid door de natuur, meer homosexuelen die zich dus niet voortplanten kunnen of gewoon een komeet met een grootte van de maan.
• de mens zal alles kunnen oplossen in elk geval - baby`s kunnen we maken in reageer buisjes, en een komeet zouden we ok wel uit de lucht kunnen halen, als we een planeet met kernwapens kunnen vernietigen (als we wilden)
• de mens gaat de komende eeuwen zeker meer uitvinden over hun geest en het geestelijke wereldje. Omdat imho de technologie een keer tot stilstand komt omdat alle mogelijkheden zijn gebruikt, moet je jezelf gaan verbeteren op een andere manier - telekinese ofzoiets dergelijks.

Dat is wat ik ervan denk, maar ik kan me ook voorstellen dat de gekke }:O }:O ziekte de mensheid uitroeit :+
Pagina: 1