Toon posts:

Is hardware in Belgie of Duitsland goedkoper???

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is de hardware daar nu goekoper of duurder? Wie weet er misschien een paar goede shops in Duitsland of Belgie?(links) :P

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
In uitslang behoorlijk goedkoper.

www.bora-computer.de
www.computer-cash-carry.com
www.aha-computer.de

Allemaal te Aken

Nothing to see here

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
check snogard.de :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoeveel gulden is 1 DM?
Heoveel belgische franc gaan er in 1 gulden?

• itsme
  • Niet online
1 Gulden is ongeveer 1.13 DM (eigenlijk iets goedkoper)

Nothing to see here

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12 21:38

qless

...vraag maar...

Hardware is in Belgie duurder (hogere BTW 21 % ipv 19)
1 gulden = 18,3 frank (+/-)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• real_jd
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 16:19

real_jd

Go ahead punk... Make my day!

Hardware is in Duitsland inderdaad stukken goedkoper. Ik heb deze week bij Computer-cash-carrie nog 3 pc's gehaald voor een cursus ruimte met als specs MIDITOWER ATX 300 WATT, ECS K7S5A SIS735 DDR+SDRAM SOUND o.L, CPU-KÜHLUNG GOLDENORB SOCKET A, AMD DURON 800 MHZ SOCKET A, DIMM 128 MB S-DRAM PC-133, MAXTOR 20,4 GB 92041/32049 5400rpm, 52x A-OPEN, 3,5'' TEAC, KOSTENPAUSCHALE PC-FERTIGUNG / TEST, TNT2-M64 AGP 32MB (toetsenbord, muis en monitor hadden we nog van oudere pc's) voor 810 DEM per stuk!

Nu zijn het systemen die tegen de ondergrens aanzitten, maar voor een 180 mark meer heb je al een 1,4 Ghz met 256 MB intern geheugen. Da's dus voor 1000 mark. Ook koop ik vaak bij AHA en ook deze zijn erg voordelig. Hun prijzen verschillen van dag tot dag (op homepage vind je laatste prijzen, zie hierboven voor url's).

De service is ook prima. Als ik een probleem heb met een onderdeel doen ze zelden moeilijk bij het direct omruilen.

Als over enkele maandjes de Euro komt kun je al helemaal goed vergelijken. Nu heb je behalve de wisselkoers nog kosten van de bank e.d. Maar Duitsland is veel en veel goedkoper.

Aangezien ik in het grensgebied tussen D'land en België woon kan ik gemakkelijk vergelijken. België is op het niveau van de prijzen van Nederland en soms iets hoger. In België doet de overheid echter veel aan het stimuleren van aanschaf van pc's waardoor de belastingvoordelen voor de mensen in België een stuk voordeliger zijn dan bij ons. Voor Belgen is de aanschaf van een pc dan ook goedkoper dan voor ons.

Verwijderd

Jepz, duitsland is stukken goedkoper, alleen de pc's zijn irri omdat je een duits toetsenbord krijgt.

• real_jd

real_jd

Dat is onzin. Alle winkels bieden ook US-toetsenborden aan. Er zijn zelfs een aantal winkels (b.v. Mediamarkt) die Nederlandstalige software erbij kunnen doen. Je moet natuurlijk bij beiden wel ff aangeven dat je geen Duitser bent.

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 15:39
waar kan ik een verzamelsite van duitse comp. winkels vinden?

ik woon in groningen dus ik moet er 1 in de buurt vinden anders wordt het niet rendabel.

Ik heb uitgerekend dat als ik mijn computer in duitsland bij die winkel in aachen zou kopen ik inclusief benzine en omwisselkosten nog steeds goedkoper uit ben!!!!!

is er ook een mogelijkheid voor die winkels om het per post naar nederland op te sturen? en het liefst zonder gezeik met creditcards en gewoon onder rembours ofzo.

• Fatalharry
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-12 15:15
Op woensdag 10 oktober 2001 10:22 schreef bas_konings het volgende:
1 Gulden is ongeveer 1.13 DM (eigenlijk iets goedkoper)
nee, 1DM is ongeveer 1.13 gulden :D

• real_jd

real_jd

Ik geloof dat CCC ook verzend naar het buitenland, maar zeker weten doe ik dat niet. Gewoon eens ff een mailtje sturen.

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-12 22:37

Copyman

Dode muis

Op woensdag 10 oktober 2001 12:54 schreef fatalharry het volgende:

[..]

nee, 1DM is ongeveer 1.13 gulden :D
Ik wilde ook al zeggen... :)

En 88 pfennig = 1 gulden :)

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:19
Snogard.de is wel lekker, 't lijkt net op 'n McDonalds, allemaal in de rij, bestelling doorgeven en aan 't magazijn gaan oppikken.

Daar komt enorm veel volk maar 't gaat vrij snel vooruit.
Wel geen plek voor de untrained computer abuser. Uitleg / hulp moet je er niet verwachten.

Cheap compared to Belgian prices.

This space intentionally left blank.

• Atomsk
  • Laatst online: 02-12 22:32
Op woensdag 10 oktober 2001 12:52 schreef Goldme het volgende:
waar kan ik een verzamelsite van duitse comp. winkels vinden?
Verzamelsite? een soort duitse pricewatch? Zal er best zijn, maar weet ik niet zo 123. Via www.fireball.de kun je er ws. wel 1 vinden.
ik woon in groningen dus ik moet er 1 in de buurt vinden anders wordt het niet rendabel.

Ik heb uitgerekend dat als ik mijn computer in duitsland bij die winkel in aachen zou kopen ik inclusief benzine en omwisselkosten nog steeds goedkoper uit ben!!!!!
Dan moet je dat doen. Reserveer je spullen echter wel van te voren. Van grote voorraden hebben ze bij CCC en AHA-computer nog nooit gehoord. Als je zomaar een keer langsgaat heb je dus kans dat er onderdelen uitverkocht zijn.

Over Snogard trouwens: die hebben niet zo'n beste reputatie. Zaken zoals Alternate e.d. zijn zowieso dozenschuivers, maar Snogard probeert je bij bijv. RAM-geheugen nogal eens af te schepen met slecht werkend rommel en hun complete pc's zijn ook niet altijd even goed geconfigureerd. Zelf geen ervaring mee overigens, maar ze staan vaak negatief in de C't.

_██_
(ಠ_ృ)

Verwijderd

Alleen jammer dat het tegenwoordig niet meer mogelijk is om het te declareren met pc privé (jaar geleden wel).
Eén Europa. :(

• metalant
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-12 22:41
[quoteis er ook een mogelijkheid voor die winkels om het per post naar nederland op te sturen? en het liefst zonder gezeik met creditcards en gewoon onder rembours ofzo.
[/quote]

Bij AHA niet. Daar kun je wel bestellen, dan leggen ze het klaar. Maar ze versturen niet naar het buitenland.
Pagina: 1