Koe flusht niet automatisch? (Linux)

Pagina: 1
Acties:

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik heb eens rondgezocht met de welbekende search, maar ik haal er geen oplossing voor mijn probleem uit.

Ik heb op zowel mijn eigen PC (T-Bird 1333) als mijn nieuwe servertje (Duron 800) een koetje geinstalleerd. Onder Windows gaat het allemaal prima, ik heb de tweakers.net/review gebruikt om te configureren. Dit heb ik ook gedaan voor de Linux versie, maar volgens mij flusht mijn koetje niet automatisch..

Toen ik daarna dnetc -flush deed kon ie geen netwerkverbinding detecteren. Ik heb in de config ingesteld dat het interface to watch eth0 moest zijn (de netwerkkaart met internetverbinding) en toen kon ik wel flushen. Nu twee dagen later, moet ik alweer zelf flushen. Hoe kan dit automatisch?

Mijn .ini ziet er zo uit:

[parameters]
id=bla@bla.bla

[misc]
project-priority=RC5,DES=0,CSC=0,OGR=0

[display]
progress-indicator=auto-sense
detached=yes

[rc5]
preferred-blocksize=33

[networking]
dialup-watcher=disabled
interfaces-to-watch=eth0

Mis ik iets of staat er iets niet goed? Ik heb trouwens net dialup-watcher op disabled gezet, zou dat het probleem kunnen fixen?

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 19:25
Op woensdag 10 oktober 2001 09:52 schreef TripleM het volgende:
...
[networking]
dialup-watcher=disabled
interfaces-to-watch=eth0
Waarom doe je dit? ik neem aan dat je toch wel een permanente inet verbindng hebt, gezien je via je eth0 op inet wilt. Ik denk dat het probleem ligt aan je netwerk instellingen.
Het enigew at ik daar heb staan is: (en werkt gewoon goed)
[networking]
autofindkeyserver=no
keyserver=192.168.1.2:2065

Maar dat is dus alleen als je ergens dus een proxy server hebt draaien.
Je kan gewoon ook in linux de config draaien:
./dnetc -config

...

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik heb geen proxy..

Ik heb ./dnetc -config gebruikt om daar (net als in Windows) de instellingen te doen, ik begrijp niet goed waarom het daar wel werkt en hier niet..

Ik heb twee netwerkkaarten in die pc zitten, vandaar het interface-to-watch verhaal, zonder die instelling wilde ie helemaal niet flushen..

Dialup-watcher staat default op optie 0, dat is disabled, dus eigenlijk is dit hetzelfde als geen regel in de .ini..

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 19:25
je hoeft niet te specificeren op welke eth je inet verbinding hebt. Dat staat wel in andere config files.
Immers je geeft bij andere progs die op inet willen/moeten op welke eth ze moeten gebruiken. Dat gaat allemaal automatisch.

...