Probleempje met soundcard

Pagina: 1
Acties:

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 08:58
Dit probleem heeft een vriend van mij:

Hardware:

MSI K7T266 Pro
AMD Athlon 1200 MHZ DDR
512MB DDR RAM
IBM ATA-100 30 Gigb
IOMEGA ZIP-100
Liteon 52x
Liteon 12x-10x-32x Burnproof
ASUS V7700 Pure 64MB DDR
Realtek RTL8139(A) PCI Fast Ethernet Adapter
Creative SB Live! Value (WDM)
Sudio PCTV (Pinnacle - MiroVideo PCTV pro)
HP ScanJet 3400C
Canon BJC-3000
Wingman Force

Software:

Win2000 Pro
VIA 4in1432v
Directx 8.0a
SB Live!Ware 3.0
PCTV 4.01 nl

Het probleem:

Wanneer ik mijn netwerkadapter gebruik samen met mijn PCTV kaart gebruikt en mijn soundblaster live voor het geluid crasht mijn pc volledig. Als ik verschillende irq's gebruik heeft dit geen invloed hierop. Dit probleem heb ik ook met win98, win98se, winME. Als ik me Soundblaster Live uitschakel is dit probleem verholpen. Maar ik wil wel het geluid horen van mijn pctv kaart (van de tv).

Wie weet een oplossing hiervoor?

ps: het is een geluidsprobleem, maar omdat het toch voor het merendeel over hardware gaat heb ik hem maar hier gepost.

Alvast bedankt!

BF1: Don-Panio

Verwijderd

Zet je sound- en of tv-card eens in een ander pci-slot.
Dit kan al redelijk wat problemen oplossen.

Wat ook kan werken is de soundblaster16 emulatie uit te schakelen in 'device manager'

Verwijderd

Ik heb al eens geprobeert om mijn SB emulatie uitgezet. En hielp niets

;(

Verwijderd

Op woensdag 10 oktober 2001 10:14 schreef StannieV het volgende:
Ik heb al eens geprobeert om mijn SB emulatie uitgezet. En hielp niets

;(
Dan zou je mijn eerste oplossing eens kunnen proberen.

• bertje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-01 14:21
zit op dat msi mobo geen on-board geluid. Zo ja dan mot je die ff uitschakelen in de bios. Oh ja..speel eens wat met pci sloten, irq'tjes e.d. misschien helpt het niet maar je kunt het altijd proberen! Suc6 met tweaken. :)

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-08 11:57

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

ff wat offtopic geblaat verwijderd

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

In mijn Bios staat alles van het geluid uit en mijn kaarten in een andere volgorde zetten maat niet uit!

Verwijderd

Ik weet niet of het een optie is maar misschien wil het wel functioneren in win2K...
Windows 9x/mil wil nog wel eens vreemd doen met hardware terwijl windows 2000/XP wel met dergelijke problemen om kunnen gaan.

Mocht je die netwerkkaart gebruiken voor je internetverbinding dan is een USB-netwerkkaart ook een oplossing.

Verwijderd

Ik ben er nu achter dat het zoiezo mijn SB Live.Want als ik heb uitzet gaat alles perfect. Dus ik denk dat ik die klote LIVE er maar uit trek sloop!!!!!!!!!

Verwijderd

kan zijn maar als je je netwerkkaart uitzet dan werkt het geluid toch wel goed dus lijkt het me dat het toch een conflict is tussen je soundcard en netwerkkaart.Dus vrees ik als je een andere (pci)geluidskaart erin drukt het probleem nog niet verholpen is.

Verwijderd

Ik zal het eens proberen met een andere geluidskaart.

Verwijderd

uhh ja. Eerst toen ik mijn Sb Live uit had geschakeld dan deed netwerk en TV het samen goed. Nu heb ik mijn SB Live er uit getrokken en dan doen ze het opeens niet meer samen. Maar het leuke is als ik mijn SB Live weer terug zet en weer uitschakel doen de netwerk en TV kaart het nog niet! Ik wordt er echt helemaal knetter gek van!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:28

GaMeOvEr

Is een hork.

Deze mag wel naar A&V toe, met Sblive topics is JvS namelijk altijd blij. ;)

Move HA -> A&V.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Uhh hoe doe ik dat?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zaterdag 13 oktober 2001 14:31 schreef StannieV het volgende:
Uhh hoe doe ik dat?
:D :D :D :+ :?
Dat heeft hij voor je gedaan. :z

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Volgens mij gaat het sowiezo niet werken met die versie software die je hebt geinstalleerd staan voor de tv kaart. Versie 4.01 deed bij mij ook altijd vervelend, meen dat er inmiddels een nieuwere versie is verschenen, probeer die eens.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Ja die nieuwere versie wil er niet op. Hij geft dan een foutmelding!
Pagina: 1