Toon posts:

Database in Acces exporteren naar html en bewerken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een database gemaakt voor een basisschool waar ik stage loop, in die database staat onder andere de inventarisatie van computers, probleem formulieren, registratie formulieren etc....
Ik weet dat je de formulieren, tabellen enz.. kan exporten naar een html bestand, maar ik weet niet hoe je ze daaruit kan bewerken.
Mijn vraag is of je de html bestand kunt bewerken die je hebt geexporteerd, met bewerken bedoel ik verwijderen, invoeren.
Kan dat????

Bij voorbaat dank. :)

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:34

Basszje

Reisvaap!]

Wat wil je precies? :?

Als je bedoeld of de tabellen in HTML nog bewerkt kunnen worden met gebruik van SQL oid , dan is het antwoord dus duidelijk nee.

Tis meer voor rapport doeleinden bedoeld .

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 oktober 2001 09:39 schreef BaSSzje het volgende:
Wat wil je precies? :?

Als je bedoeld of de tabellen in HTML nog bewerkt kunnen worden met gebruik van SQL oid , dan is het antwoord dus duidelijk nee.

Tis meer voor rapport doeleinden bedoeld .
Niet met behulp van SQl, maar als je bijvoorbeeld de inventarisatie opent in html formaat, dat je in de internetbrowser iets bewerkt.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 17:42

Gerco

Professional Newbie

Op woensdag 10 oktober 2001 09:41 schreef msoete het volgende:
Niet met behulp van SQl, maar als je bijvoorbeeld de inventarisatie opent in html formaat, dat je in de internetbrowser iets bewerkt.
Nee dat kan niet. Dan zal je een ASP frontend moeten maken voor die database. Of op iedere PC een client proggie zetten voor die db.

Als je het exporteert naar HTML is het view-only geworden.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Banpei
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 08:48
[..]
Nee dat kan niet. Dan zal je een ASP frontend moeten maken voor die database. Of op iedere PC een client proggie zetten voor die db.

Als je het exporteert naar HTML is het view-only geworden.
Je kan natuurlijk wel alle documenten in een dir kwakken en naar deze linken via html. Dan opent ie als het goed is wel dingen in of je browser of de programma's waarmee ie geassocieerd wordt. Nadeeltje is dat je het dan daarna op een andere plek weer moet opslaan. Maar wel handig als je veel templates ergens online wil zetten... :)

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-09 17:34
Yep... ASP heb je dan nodig. Zoiets laatst nog gemaakt, artikelen met prijzen in een Access DB en de gegevens zijn dan te wijzigen d.m.v. een ASP/HTML-pagina. Tis niet zo heel erg moeilijk, maar je moet je er wel even in verdiepen.

http://www.w3schools.com/

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 oktober 2001 10:01 schreef Canard het volgende:
Yep... ASP heb je dan nodig. Zoiets laatst nog gemaakt, artikelen met prijzen in een Access DB en de gegevens zijn dan te wijzigen d.m.v. een ASP/HTML-pagina. Tis niet zo heel erg moeilijk, maar je moet je er wel even in verdiepen.

http://www.w3schools.com/
oke ik zal er even naar kijken
Pagina: 1