NTSC naar PAL met de Nintendo GC.

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gister de Nintendo GameCube, ik heb 'm geimporteerd uit Japan.
Nu zit er wel een mooie 'step-down converter' voor de stroom bij, en dat werkt dan ook perfect, maar op m'n televisiescherm heb ik zwart/wit beeld.
Nu dacht ik dat mijn tv wel NTSC aankon, maar dat blijkt dus niet zo te zijn, en de GC via mijn video laten lopen is ook geen optie omdat die 'blijkbaar' geen NTSC naar PAL converteerd. (de video converteerd alleen videobanden met een NTSC-signaal naar een 'pseudo-PAL' signaal', dus niet een signaal wat via de scart- of RGB aansluitingen wordt gestuurd)

Nu heb ik al een beetje op internet gezocht naar wat oplossingen en ben ook al bij winkels in de stad geweest en ik heb dan ook een paar oplossingen gezien, namelijk de NTSC-PAL booster (bij PSXSHOP) maar die is alleen voor de PSX of Dreamcast :(
Bestaan deze dingen ook voor de GC, of is er een universele NTSC-PAL booster, zodat je gewoon de tulpstekkers in de booster steekt ipv de console-stekker?

Is er een oplossing voor, zo ja waar kan ik die 'oplossing' kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben misschien een beetje ongeduldig, maar weet niemand me hier iets over te vertellen :'(

/me W. Bush wil met z'n GameCube spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik weet wel dat we een NTSC > PAL converter hadden voor onze videocamera

dus ze moeten er zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En hoe zo'n converter was dat dan?

Was het een kastje waar de 3 tulpstekkers in kunnen, of was het een stekker/kastje die specifiek op de aansluiting v/d videocamera paste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
moet je ff op google zoeken naar 'NTSC to PAL converter'

de 3 die ik ben tegengekomen kosten 905, 770 en 703 gulden exclusief verzendkosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar dat ga ik daar echt niet aan uitgeven hoor, die dingen had ik trouwens zelf ook al gezien.
Voor dat geld koop ik dan wel een mooie nieuwe tv die wel NTSC ondersteund.
Iig wel bedankt hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:39
je moet hem anders laten ombouwen dat ie geschikt is voor alle soorten games en tv's! rgb fix :) geloof dat het ook bij psxshop was maar dat zal ik nog wel ff nakijken! yep kijk daar maar ff! ik hoop dat, dat oplossing is! alleen zou ik denk ik daar og maar ff mee w8en! als het 50 piek kost oke maar als het meer kost zu ik w8en tot er een goede mod chip voor de gc. zodat je ook backups kan spelen en daar zit vaak die fix dan ook al bij! twee vliegen in een klap! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOCACE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 22:35

DOCACE

Whut's up

Ik ken het probleem, heb zelf een US N64 en die geeft ook zwart-wit beeld op mijn tv. Er zijn speciale converters te verkrijgen die in je cube passen en het signaal omzetten naar PAL. Deze zijn niet origineel van Nintendo en kosten ergens rond de 60 dollar.

Ik weet niet waar je ze kunt bestellen, maar onder de zoekterm "NTSC converter" heb ik hem ooit op google gevonden.

Veel zoeksuc6 toegewenst,

DOC.

DOC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan die 'ntsc converter' niet vinden, laat staan 1 voor de GameCube.
Welke tv's van tegenwoordig kunnen allemaal NTSC aan by the way, want voor een paar honderd gulden koop ik dan wel een nieuwe tv, ben zo langzamerhand toch wel aan een nieuwe toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand anders die nog tips heeft?

Ik wil met de GC spelen, ...make no mistake about it :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke spellen heb je dan?
Voor hoeveel heb je die GC gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:55

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Tegenwoordig kan zo'n beetje elke tv welk NTSC aan. De vraag is alleen of je TV ook het NTSC kleursignaal snapt als je geen echte SCART RGB kabel hebt. EN die heb je niet want de GC heeft geen echte RGB uitgang (net als de N64.. maar de N64 was zo aan te passen (=solderen) dat ie dat wel indersteund). Misschien is de GC ook aan te passen. dat weet ik niet..

Als je nu al zwart/wit beeld hebt, ondersteunt je TV dus WEL NTSC.. alleen snapt ie het kleursignaal niet..

Sleep je GC mee naar een TV zaak.. en vraag of je em daar aan mag sluiten, net zolang totdat je een TV hebt die kleur geeft :) (heeft een vriend van me jaren terug gedaan met z'n USA PSX)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Kijk ff op www.lik-sang.com

Volgens mij hadden ze daar een ding voor rond de $25,- ofZo weet niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 oktober 2001 schreef Laptopdude het volgende:
Welke spellen heb je dan?
Voor hoeveel heb je die GC gekocht?
Ik heb het volgende nu:

-Nintendo GameCube console
-Nintendo GC Memorycard (een "heel" klein ding)
-Nintendo GC Gamepad
-Nintendo GC AV kabel
-Nintendo GC Stepdown-converter (om 'm te kunnen aansluiten op 220 :) )

Spellen:

-Luigi's Mansion
-Wave Race: blue storm

Dit is alles was 1 pakket, een zgn starterskit die je bij Lik-Sang kunt kopen voor een totaal van:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Qty  Product name             Price 
1    Nintendo Game Cube Starter Set  $ 439.00  Fl 1,054.86 
                         ---------------------
                    Total: $ 439.00  Fl 1,054.86
            Shipping cost: (UPS) $  52.00  Fl   124.95
                         ---------------------
                    TOTAL: $ 491.00  Fl 1,179.81

Ik had trouwens mazzel dat ik op de 1 of andere manier geen invoersrechten hoefde te betalen :7

Ik vindt het op zich nog geen dure aankoop als je in je achterhoofd houd dat de PS2 ook zo duur was, en dat zonder importkosten en zonder spellen. (in het begin, later met GT3)
...en de GameCube komt hier pas halverwege 2002, en zolang kan ik niet wachten hoor, ...en er komt toch wel een modchip B-)
Op woensdag 10 oktober 2001 16:43 schreef Creepy het volgende:
Tegenwoordig kan zo'n beetje elke tv welk NTSC aan. De vraag is alleen of je TV ook het NTSC kleursignaal snapt als je geen echte SCART RGB kabel hebt. EN die heb je niet want de GC heeft geen echte RGB uitgang (net als de N64.. maar de N64 was zo aan te passen (=solderen) dat ie dat wel indersteund). Misschien is de GC ook aan te passen. dat weet ik niet..

Als je nu al zwart/wit beeld hebt, ondersteunt je TV dus WEL NTSC.. alleen snapt ie het kleursignaal niet..

Sleep je GC mee naar een TV zaak.. en vraag of je em daar aan mag sluiten, net zolang totdat je een TV hebt die kleur geeft :) (heeft een vriend van me jaren terug gedaan met z'n USA PSX)
De uitgang v/d Gamecube is idd geen echte RGB uitgang omdat het een 'analoge uitgang' is (dat staat er ook bij), maar er zit wel een digitale uitgang naast, maar daarvoor is geen kabel bijgeleverd :(

M'n tv snapt dus idd wel NTSC, maar blijkbaar het kleursignaal niet omdat het geen echte RGB is, wat jij ook zegt. (thanx voor de info :) )

Maar als ik binnen een dag nog geen andere oplossing heb ga ik idd ook gewoon met m'n gamecube ff naar de Megapool of iets dergelijks en probeer 'm daar gewoon op verschillende tv's, netzolang totdat ik een goede werkende (en een niet al te prijzige) tv heb gevonden :7

Die Sony breedbeeld tv's, kunnen die allemaal NTSC aan? (dus ook volledig, dwz ook die kleurcode) (die kleinere breedbeeldtv's heb ik het over)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:55

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ik gok dat de laatste sony's het wel kunnen, maar zeker weten doe ik dat niet. Mijn oude sony tv (37 cm.. jaartje of 10 oud nu) geeft ook zwartwit beeld. Gelukkig heb ik bij mijn MSX (!! :) ),PSX en DC een scart-rgb kabel.

Mijn TV daarvoor (gekocht voor 5 piek op een rommelmark) kon helemaal geen NTSC aan. Dat geeft een leuk effect :) (een snel rollend beeld zodat het net lijkt alsof je 4 keer tegelijk hetzelfde beeld ziet)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mmmmmm, 't moet natuurlijk niet een al te dure tv worden. (dwz, niet ver over de Fl 1000 grens :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takahandar
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:50
Onze philips breedbeeld(nederlandse tv) tv beneden heeft aansluiting voor die rood,gele,witte kabel. Mijn US n64 werkt daar gewoon perfect op. Alhoewel... het lijkt iets minder kleur te hebben dan op mijn Amerikaanse Sharp tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 oktober 2001 09:50 schreef BLC_Twan het volgende:
Onze philips breedbeeld(nederlandse tv) tv beneden heeft aansluiting voor die rood,gele,witte kabel. Mijn US n64 werkt daar gewoon perfect op. Alhoewel... het lijkt iets minder kleur te hebben dan op mijn Amerikaanse Sharp tv.
Iedere moderne tv van tegenwoordig heeft van die rode, witte en gele aansluitingen, en ondersteunen bijna altijd NTSC.
Maar dat heb ik dus ook, alleen de RGB aansluiting v/d GameCube is analoog en dus begrijpt de tv het kleursignaal niet. (wat bij digitale RGB wel het geval is)

Maar welk type tv is het wat jij hebt, want dan kan ik een beetje kijken in die serie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takahandar
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:50
Die van Sharp is een 27h-s60
geloof een 27"

misschien dat je die via Ebay ofzo (:D) goedkoop kan krijgen. Is een heerlijk tv'tje voor 4 speler splitscreen.

Die philips is zo een 100hz breedbeeld tv.. Is alweer 2 jaar oud denk ik,zwart en geen vlakke beeldbuis. De grootste versie (niet dat dat boeit maar ja:P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:57

jasjenl

Liab A Tymo

Op donderdag 11 oktober 2001 10:06 schreef George-dubbeljoe-Bush het volgende:

[..]

Iedere moderne tv van tegenwoordig heeft van die rode, witte en gele aansluitingen, en ondersteunen bijna altijd NTSC.
Maar dat heb ik dus ook, alleen de RGB aansluiting v/d GameCube is analoog en dus begrijpt de tv het kleursignaal niet. (wat bij digitale RGB wel het geval is)

Maar welk type tv is het wat jij hebt, want dan kan ik een beetje kijken in die serie :)
Eeh.. digitale RGB bestaat niet bij een tv, dat is in principe net zo analoog als een composiet of s-video signaal. Bij RGB heb je qua kleurinfo niks meer te maken met PAL of NTSC en is het enige verschil dat je dan nog tussen die twee systemen hebt de refreshrate (50 of 60 hz). Als er op die gamecube toevallig drie tulpconnectors zitten die rood, groen en blauw zijn zal dat waarschijnlijk component video zijn (is weer wat anders, zit tussen RGB en s-video qua kwaliteit in), dat wordt in Amerika en Japan veel vaker gebruikt dan RGB. De Playstation 2 geeft ook component video ipv RGB via Scart als je een dvd wilt afspelen (dat even terzijde :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOCACE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 22:35

DOCACE

Whut's up

Bij ons staat een Sony tv beneden, een van de laatste modellen (weet model zo ff niet). En deze ondersteund ook alle NTSC standaarden.

Hellaas mijn tv op mijn kamer niet, maar een asus kaart met tv in en out doet ook wonderen :)

DOC.

DOC.

Pagina: 1