Toon posts:

DDR ram probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok na men laatste fiasco met DDR ram
[topic=227567/1/25]
heb'k er weer last mee

dus na men laatste voorval heb een replacement moederbord gekregen, en 'k had nog een extra latje 256DDR besteld. Ik steek alles ineen doe een paar benches in sisoft sandra, een paar Q3a benches enzo alles werkt perfect tot als is online wat ging Fraggen, na 5 minuten BSOD en een vage error over USB, ok USB disabled in bios, nog eens proberen, blam terug BSOD (winip.sys fout ofzo) nog wat Bios settings geprobeerd enzo, onboard sound disabled enz maar niks helpte crash iedere keer dus dan maar de proc underclocked naar 100FSB, beetje spelen geen probleem alles bleeft stabiel.

FSB terug op 133 en vastlopers all around. Was ten einde rade, dus ging'k maar wat met de DDR ram experimenteren, met 1 van de 2 geen probleem op 133FSB met het andere altijd vast. het zijn 2 vershillende types weliswaar. zou't kunnen dat zo'n DDR module kapotgaat? 't is een PC2100 256MB DDR/CL2.5 (is toch geschikt voor 133/266FSB right?).

Ook raar is dat, na het afsluiten van men PC daarjuist bij het terug opzetten een terugkerende beep kwam en het systeem niet meer wou starten, ik steek de DDR module die crasht erin en systeem werkt weer wel, probeer terug de goeie DDR en niks, probeer het ander slot met de goeie DDR en alles werkt weer. Ik snap er dus echt niks meer van maw. In het boekje van men mobo staat wel een vage uitleg waar ik dacht dat het mischien aan zou kunnen liggen, maar na dit voorval weet'k het ook niet meer.

"3.3V at 15amps is necesarry too guarantee full loading operation because some AGP cards and memory modules have high current consumption"

Wilt dit dus zeggen dat men voeding het mischien niet kan trekken, het is nochtans een 300W voeding als'k me niet vegis. Maar 'k heb wel al gezien dat men Vcore we iets lager staat dat ie zou moeten zijn. weet niet juist meer hoeveel.
... iemand een idee ???

specs: AMD 1.4Ghz, Chaintech 7CTKJD, 2x256MB DDR, 300W Voeding uit een nieuwe Aopen kast, Geforce2, UMDA100-40GB & UDMA66-45GB, Plexwriter 16/10/40A, Aopen DVD, Soundblaster Live & onboard sound.

pff wat een lange post

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Ik maak uit je post niet op waarop je je DDR sim hebt staan (CAS latency). Jouw nieuuwe chip is C2.5, CAS 2.5 dus. Mijn zuig-crucial strip is 2.5, die wil ook niet op cas 2... Dan krijg ik ook explorerfouten ensow >:) Probeer es je CAS op 2.5 te zetten, of zelfs op drie.

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op woensdag 10 oktober 2001 08:45 schreef Scyth het volgende:
Ik maak uit je post niet op waarop je je DDR sim hebt staan (CAS latency). Jouw nieuuwe chip is C2.5, CAS 2.5 dus. Mijn zuig-crucial strip is 2.5, die wil ook niet op cas 2... Dan krijg ik ook explorerfouten ensow >:) Probeer es je CAS op 2.5 te zetten, of zelfs op drie.
maar als je betaald om een DDR reepje te krijgen van cas2,5 dan moet hij het ook gewoon doen op 2,5 en niet dat je hem op 3 misschien moet zetten om hem stabiel te krijgen.

39

Verwijderd

Topicstarter
'k heb nog een geprobeerd om de latency op 2.5 te zetten in bios, maar de zelfde crash blijft altijd gebeuren. btw de werkende DDR ram is van Samsung, de slechte staat geen naam op alleen spd3808

Niemand die een ideetje heeft??