Pioneer DVD-305S doet errug raar

Pagina: 1
Acties:

• CitrusJuicer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:42

CitrusJuicer

In Search Of Sunrise

Topicstarter
Heyz,

Ik heb een hele vage probleem met mijn Pioneer DVD-Rom.
Vorige vrijdag had ik de DVD-Rom gekocht, ik natuurlijk meteen testen en er kwam perfect beeld uit.
Maar omdat ik ook veel regio 1 DVD's heb, zocht ik dus naar een RPC1 firmware, die ik ook heb gevonden ((DVD-305S/DVD-U05S) 1.03 RPC-1).
CDVDInfo gaf voor de patch aan dat de drive gelocked was.
Ik dus de instructie gevolgd, booten in dos, firmware gepatch en voila, ik had een regio vrije DVD-Rom.
Nog een keertje in CDVDInfo kijken, en ja hoor, het programma gaf aan: "no lock detected".

Dus ik meteen een zooi DVD'tjes uitgetest, zowel regio 1 als 2, en ik kon eindeloos switchen, en het belangrijkste het beeld was erg strak.

Nou denk je, mooi toch?

Jaha, totdat ik vandaag de nieuwe Creative Audigy Platinum ging installeren.
De installatie verliep soepel, het geluid deed het ook prachtig, totdat ik de Dolby Digital wilde uittesten door ff de Gladiator te bekijken in PowerDVD 3.0.
En tot mijn grote verbazing, was het beeld helemaal f***ed up!
Er hangt nu zo'n soort van groene "matrix" waas over de film heen, heel errug iritant zoals je hieronder kan zien.

Afbeeldingslocatie: http://www.nicko.nl/files/DSC00984.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.nicko.nl/files/DSC00985.jpg

Ik dacht dat het aan PowerDVD lag, dus ik WinDVD uitproberen, en precies hetzelfde.
Hmm mischien lag het aan de DVD van de Gladiator, dus snel een ander DVD erin gedaan, en ja hoor nog steeds die groene matrixlaag.
Zo heb ik nog meer DVD'tjes uitgetest, en nog meer Software DVD players, maar het probleem blijft.

Ik vond het raar dat dit nou net gebeurde na de installatie van de Audigy, en vooral omdat de Audigydrive net onder de DVD Rom gemonteerd was dacht ik dat die mischien storing gaf. Ik alles wat met de audigy te maken had losgeschroefd en het nog maar een keer geprobeerd, maar nee nog steeds hetzelfde probleem.

Daarna heb ik de SCSIkaart in een andere PCIslot gedaan, en toen ik powerdvd opstarte was de groene waas opeens weg!
Tot die na een seconde of 3 opeens weer terug kwam, maar wel minder trouwens...

Uit wanhoop heb ik dus maar Win2000 Pro opnieuw geinstalleerd met alleen maar de videodrivers en directx.
Maar nog geeft die groen beeld.

Ben nu dus echt radeloos.
Ik twijfel nu steeds of het aan de audigy kaart ligt (terwijl, als ik die eruit haald dat die nog steeds de groene waas laat zien) of dat de DVD-Rom defect is.
En als die defect is, of het dan aan de nieuwe firmware ligt, wat ook raar zou zijn, want met die nieuwe firmware had ik een week lang geen problemen mee gehad TOTDAT die Audigy erin ging.

Ik hoop dus dat iemand me hiermee zou kunnen helpen, mischien iemand die zo'n soortgelijk probleem ooit ook weleens heeft gehad, en er een oplossing voor gevonden heeft?

Of zal ik de DVD-Rom weer gewoon opsturen naar de zaak waar ik hem vandaan gehaald hebt? en als ik dat doe, kunnen ze dan moeilijk doen omdat ik hem regiovrij heb gemaakt?
Of ligt het aan de SCSI controller? (Adaptec 2904). Ik weet het allemaal niet meer, ben nou al bijna 6 uurtjes ermee bezig... need sleep... :Z

Thanks alvast.

• CitrusJuicer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:42

CitrusJuicer

In Search Of Sunrise

Topicstarter
Anyone?