Toon posts:

Bestuur je mousepointer met je hoofd!

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is dit wat? Het klinkt wel gaaf! Je kan nu je hoofd (lekkerlijk) gebruiken om je muis mee te besturen. Geen last meer van RSI zou ik zeggen...maar mischien wel van nekkklachten?
Afbeeldingslocatie: http://www.naturalpoint.com/corp/kit/birch2_432x432.jpg

Heeft iemand zo'n ding? Zo ja, is het wat?

http://www.naturalpoint.com/prod/product.htm

• El_BingO
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-08 20:06
Wel geinig, maar als je wilt dubbelkikken dan gaat je voorhoofd toch wel erg veel pijn doen denk ik |:(
;)

Er was ooit ook zo'n helm die je als joystick kon gebruiken. Dat was echt helemaal nix!

Wie weet wordt dit wat...

Verwijderd

Topicstarter
Nee het klikken gebeurt met de keyboard. Er zijn ook wat filmpjes te zien op de site. Een gast die zit te quaken. Voor die hard FPS'ers is dit geen echte oplossing. Reactie vermogen is veel sneller met de muis. Maar voor gewoon ander gebruik lijkt het wel ideaal. Moet je wel steeds die stip op je hoofd weghalen als je klaar bent. Anders lijk je wel een hindoe :)

• wimmetje
  • Laatst online: 30-09-2025
Als je pc crasht...ram je dan ook met je bek op je toetsenbord?

• wimmetje
  • Laatst online: 30-09-2025
hahaha ;)

• Oviparous
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
heb familie met RSI (teveel de tiepmiep uitgehangen) en die heeft nu zo'n ding. Werkt prima, ze heeft erg veel last als ze tikt, maar hiermee gaat het goed. Dit zal dus ook wel werken ter voorkoming van.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 oktober 2001 01:58 schreef Oviparous het volgende:
heb familie met RSI (teveel de tiepmiep uitgehangen) en die heeft nu zo'n ding. Werkt prima, ze heeft erg veel last als ze tikt, maar hiermee gaat het goed. Dit zal dus ook wel werken ter voorkoming van.
Cool! Het schijnt ook best betaalbaar te zijn. Rond de 300 piek?

Verwijderd

Yep is 300 piek en iets vaan 12 gulden verzendkosten :-)
heb zelf zo een ding 2 weken geleden gekocht en ik moet zeggen.. ik ben er erg tevreden over :-) kheb zelf 2 22" monitoresn in dualhead modes en ik moet eerlijk zeggen .. zelfs dat weerkt prima .. dus het is absoluut een aanrader voor de mensen die al last hebben van RSI.. ik dus ook :-(
Voor spelletjes zoals UT vind ik het te omslachtig maar gewoon werk gaat het prima.... :-) Diablo 2 vind ik btw wel weer lekker spelen met da5t ding duszz.. :-) miscvhien ook wel eeen kwestie van wennen...

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-08 16:23

CasGas

.

Op woensdag 10 oktober 2001 02:10 schreef Hirogen_hunter het volgende:
Yep is 300 piek en iets vaan 12 gulden verzendkosten :-)
heb zelf zo een ding 2 weken geleden gekocht en ik moet zeggen.. ik ben er erg tevreden over :-) kheb zelf 2 22" monitoresn in dualhead modes en ik moet eerlijk zeggen .. zelfs dat weerkt prima .. dus het is absoluut een aanrader voor de mensen die al last hebben van RSI.. ik dus ook :-(
Voor spelletjes zoals UT vind ik het te omslachtig maar gewoon werk gaat het prima.... :-) Diablo 2 vind ik btw wel weer lekker spelen met da5t ding duszz.. :-) miscvhien ook wel eeen kwestie van wennen...
typen bij jou is zeker ook nog een kwestie van wennen :) :) :)

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Verwijderd

Ik zag laatst iets op Discovery wat hier ook op lijkt.
Namelijk de muis aansturen met je ogen. Een apparaat houd je oog in de gaten en kan op die manier dus de muis aansturen. Echt cool. Ook zag ik iets van een interface apparaat wat met hollogrammen werkt en dus 3d is. Veels te vaag om uit te leggen, maar als wat ze daar lieten zien de toekomst word dan kan ik eigenlijk niet meer wachten.

Ik heb zelf ook (best ernstige en ver gevorderde) RSI, en ik vind dat het trouwens de hoogste tijd word voor wat nieuwe interface apparaten. Het toetsenbord en muis mogen voor mij zsm verdwijnen en plaats maken voor iets nieuws.

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:22
Hier ook nog een RSI gevalletje; dus geïnteresseerd.

Wat ik even mis is die stip. Die moet je steeds op je hoofd plakken? Valt dat er dan niet na een uur af? En als je een zweterig hoofd hebt?

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• real_jd
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04-2025

real_jd

Go ahead punk... Make my day!

Ik zag laatst iets op Discovery wat hier ook op lijkt.
Namelijk de muis aansturen met je ogen. Een apparaat houd je oog in de gaten en kan op die manier dus de muis aansturen.
Ik heb inderdaad ook eens zoiets gezien. Was een bril waarmee je via je pupillen de muispointer kon besturen. Kostte alleen iets van 45.000,- toen geloof ik...
Hier ook nog een RSI gevalletje; dus geïnteresseerd.

Wat ik even mis is die stip. Die moet je steeds op je hoofd plakken? Valt dat er dan niet na een uur af? En als je een zweterig hoofd hebt?
Dit vroeg ik me ook af. Moet je soms die stip af en toe vervangen ofzo?

Verwijderd

Nou en ik vraag me dus af of dit wel daadwerkelijk een oplossing is, gezien het feit dat je nog steeds de knoppen met de hand moet bedienen.
Dat betekent dat je nog steeds de arm(en)/hand(en) op de knop(pen) houdt en dus steeds in dezelfde houding zit en alleen die drukbeweging maakt.
En juist die drukbeweging gaat het volgens mij om. Ook het scrollwheeltje is volgens mij op de huidige muizen DODELIJK.
En ja, hier spreekt een RSI-geval himself. Met weinig vertrouwen in bovenstaande 'oplossing'.

Verwijderd

Het ziet er best wel een aangenaam "ding" uit om mee te werken . Heb zelf ook lichte last van RSI en wat ik ook kan aanraden zijn meridiaankogels en goede Ergo-stuff like Logitech toetsenbord en een Boomslang 1000 met Everglide en polssteun . Beter voorkomen dan genezen !

Vele bedankjes naar Bulddog die me terug een kans geeft :*

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-08 13:01

Dark

who tweaked the light?

hehe leuk voor indiers die al zo'n stipje hebben....

Smash forehead on keyboard to continue... >:)

• real_jd
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04-2025

real_jd

Go ahead punk... Make my day!

Ik had eens ff gezocht en hij is ook hier http://www.rightthing.nl/frameset.htm?products/trackIR/eyetracker.html~mainFrame te kopen voor 135 Euro.

Maar nou wil ik graag nog steeds weten hoe dat met die stipjes zit. Voor 4 dollar heb je 60 nieuwe stipjes, maar hoe lang gaat zo'n ding mee?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op woensdag 10 oktober 2001 13:01 schreef real_jd het volgende:
Maar nou wil ik graag nog steeds weten hoe dat met die stipjes zit. Voor 4 dollar heb je 60 nieuwe stipjes, maar hoe lang gaat zo'n ding mee?
De echte tweaker kan je als volgt herkennen: zoek het stipje achterop zijn oor :P

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1