waarom stopt iedereen er atic zilver tussen? een beetje van die bagger zilverpasta die bij de nieuwste spire coolers zit, of een beeje van die witte shit is ook wel goed volgens mij, in mijn optiek kan dit nooit een heel erg groot verschil opleveren!
Euhh ja..het scheelt behoorlijk..vooral voor de tweakers onders ons..kijk de arctic silver (let op arctic)is gebaseerd op silver...deze kan de warmte beter kwijt zodat de temp. omlaag gaat (ja hehe).
Dit scheelt in praktijk echt, het gaat er wel om dat je niet vergeet om er een dun laagje erop smeert...zo dun dat je net niet de core meer ziet...dan heb je de goede verhouding..
Dit scheelt in praktijk echt, het gaat er wel om dat je niet vergeet om er een dun laagje erop smeert...zo dun dat je net niet de core meer ziet...dan heb je de goede verhouding..
het gaat mij erom of er echt verschil zit tussen het echte of het nepspul, volgens mij kan dit nooit veel schelen
scheelt ook meestal geen zak, misschien een graad of 1/2 die dan mooi zijn mee genomen. Mensen die zeggen dat het 5/8 graden scheelt hadden er dus eerst geen pasta tussen zitten of veel te veel.Op woensdag 10 oktober 2001 01:57 schreef harryslinger het volgende:
het gaat mij erom of er echt verschil zit tussen het echte of het nepspul, volgens mij kan dit nooit veel schelen
waarom kopen ze die dure shit dan?Op woensdag 10 oktober 2001 02:17 schreef salvador4 het volgende:
[..]
scheelt ook meestal geen zak, misschien een graad of 1/2 die dan mooi zijn mee genomen. Mensen die zeggen dat het 5/8 graden scheelt hadden er dus eerst geen pasta tussen zitten of veel te veel.
Het scheelt wel, waarom omdat de nep silever een andere samenvoeging heeft van verschillende stoffen...blah blah...heel indrukwekkend allemaal maar het is echt geen bullshit...er komt hier dagelijks systemen voorbij met allemaal artic silver ertussen en geen problemen...we hebben het dus ook werkelijk getest met normale poep(pasta) en dat scheelt echt tot bijna 10c daarbij komt ook dat je de bios ook echt goed instelt( en natuurlijk de temp sensor(lip) naar beneden drukt en niet tegen de CPU aan zit(zo'n temp sensor die je afmeet in de bios of progje is echt bullshit klopt nooit)(ervaring))
Maar ja nep artic silver heeft een andere samenstelling...en dat scheelt een paar graden....daar komt bij dat je wel een goede verdeling moet hebben over de core...wat ik al heb uitgelegt...en neem van mij aan dit is geen onzin tweak zelf wekelijks nieuwe mobo's en CPU's met deze Koelers en Poep...
Maar ff real...kijk het maakt helemaal geen reet uit hoe warm je CPU wordt als hij onder de 75 blijft is er geen probleem en zal de CPU geen levensverkortende situatie beleven...sterker nog tot 100c zal het nog niet zo zijn...heb laatst hier een gesprek gehad met de TD van AMD
Maar ja nep artic silver heeft een andere samenstelling...en dat scheelt een paar graden....daar komt bij dat je wel een goede verdeling moet hebben over de core...wat ik al heb uitgelegt...en neem van mij aan dit is geen onzin tweak zelf wekelijks nieuwe mobo's en CPU's met deze Koelers en Poep...
Maar ff real...kijk het maakt helemaal geen reet uit hoe warm je CPU wordt als hij onder de 75 blijft is er geen probleem en zal de CPU geen levensverkortende situatie beleven...sterker nog tot 100c zal het nog niet zo zijn...heb laatst hier een gesprek gehad met de TD van AMD
nee ik heb geen amdOp woensdag 10 oktober 2001 02:43 schreef wimmetje het volgende:
Oh ja....heb je een instabiel systeem...flikker je volt omhoog
Maar waarom zoveel geld voor dat spul? mijn vraag is dus ook of het de meerprijs waard is?
ja inderdaad...dat vraag ik mezelf ook af...kijk als je en opgevoerde amd hebt (1400@1600) dan gaat ie sneller dan een p4 2.0 ghz..maar ja je moet wel meer moeite doen voor een goede koeling...ik weet in een handomdraai hoe maar de meeste niet..maar ja je kunt lullen wat je wilt de intel cpu's zijn veel koeler..en de CPU winst ligt bij de AMD hoger...als je Gamed zie je echt geen verschil met blote oog
ja maar als ik b.v.die p4 op 2 gig pak zal ie met een standaard intel koeler misschien iets van 45 a 50 graden max worden, je gaat mij dan niet vertellen dat als je dit artic shit ertussen gooid dat ie dan in 1 keer 10 graden lager is!Op woensdag 10 oktober 2001 02:50 schreef wimmetje het volgende:
ja inderdaad...dat vraag ik mezelf ook af...kijk als je en opgevoerde amd hebt (1400@1600) dan gaat ie sneller dan een p4 2.0 ghz..maar ja je moet wel meer moeite doen voor een goede koeling...ik weet in een handomdraai hoe maar de meeste niet..maar ja je kunt lullen wat je wilt de intel cpu's zijn veel koeler..en de CPU winst ligt bij de AMD hoger...als je Gamed zie je echt geen verschil met blote oog
Nee dat zeg ik ook niet inderdaad...artic siler plakken wij alleen tussen AMD'S....weet niet wat het verschil is tussen de core van intel en amd qua cooling met artic ilver...heb wel eens een p4 gekoeld met artic silver..ging wel wat lager ja..niet denderend...maar dan nog intel heeft de koeling eisen veeeeeeel lager
Verwijderd
Hype....pure hype.Op woensdag 10 oktober 2001 02:25 schreef harryslinger het volgende:
[..]
waarom kopen ze die dure shit dan?
Iedereen heeft het erover en moet het hebben, terwijl een standaard koelpasta net zo goed of slecht voldoet. Ik heb zelf Arctic Silver II en merkte absoluut geen tempverschil met gewone koelpasta. En dan heb ik het allebei flinterdun toegepast.
Zonde van je geld denk ik, maar ja....iedereen wil erover mee kunnen praten en de echte Tweakert ken niet zonder AS
Verwijderd
Er is wel degelijk verschil met normale geleidings pasta! zoals de naam al zegt is de pasta op zilverbasis .. zilver geleidt nu eenmaal beter dan lucht (dUh!) en je CPU temp zal omlaag gaan .. ook in vergelijking met normale pasta!Op woensdag 10 oktober 2001 10:26 schreef Kees_Mot het volgende:
[..]
Hype....pure hype.
Iedereen heeft het erover en moet het hebben, terwijl een standaard koelpasta net zo goed of slecht voldoet. Ik heb zelf Arctic Silver II en merkte absoluut geen tempverschil met gewone koelpasta. En dan heb ik het allebei flinterdun toegepast.
Zonde van je geld denk ik, maar ja....iedereen wil erover mee kunnen praten en de echte Tweakert ken niet zonder AS
Bij mij was het ongeveer 4 graden lager!
Verwijderd
Zoiets heet ArCtic Silver!!!
En waarom?? Scheelt graden.
En waarom minder graden??
Tss als je dat niet begrijpt weet je niet wat een tweaker is en dan vraag ik me af wat doe je hier??
Tss als je dat niet begrijpt weet je niet wat een tweaker is en dan vraag ik me af wat doe je hier??
Ik vind die arctic prut helemaal niet zo relex.
Ik heb een Zalman en daarbij krijg ik hogere temperaturen met Arctic prut dan met gewone koelprut die ook nog us goedkoper is.
Ik heb een Zalman en daarbij krijg ik hogere temperaturen met Arctic prut dan met gewone koelprut die ook nog us goedkoper is.
There is no magic.
En sommige mensen zouden wat * Cr3ator subtieler kunnen reageren.Op woensdag 10 oktober 2001 16:22 schreef jordyb het volgende:
Zoiets heet ArCtic Silver!!!
Mijn ervaring: AS2 koelt beter en droogt niet uit.
Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926
wat een bullshit sla jij uitOp woensdag 10 oktober 2001 02:46 schreef harryslinger het volgende:
[..]
nee ik heb geen amdgelukkig niet!
Maar waarom zoveel geld voor dat spul? mijn vraag is dus ook of het de meerprijs waard is?
waarom "gelukkig niet" ??
een AMD is echt net zo stabiel als de intels hoor, zolang je er maar een goeie koeler op zet en een goed mobo hebt.
het is de meerprijs waard als je aan overclocken doet. Voor jou dus niet (intels kunnen toch niet veel overgeclocked worden op de celeron na dan)
Verwijderd
Ik heb de CPU hier al een keer of 30 er uit gehad. AS of gewone pasta, weinig verschil. Het doet pas wat als je een mindere kwaliteit koeler met een niet goed gladde onderkant gebruikt, of een AMD met een beschadigde core hebt.Op woensdag 10 oktober 2001 02:40 schreef wimmetje het volgende:
Het scheelt wel, waarom omdat de nep silever een andere samenvoeging heeft van verschillende stoffen...blah blah...heel indrukwekkend allemaal maar het is echt geen bullshit...er komt hier dagelijks systemen voorbij met allemaal artic silver ertussen en geen problemen...we hebben het dus ook werkelijk getest met normale poep(pasta) en dat scheelt echt tot bijna 10c
Ja, zo kan ik het ookdaarbij komt ook dat je de bios ook echt goed instelt( en natuurlijk de temp sensor(lip) naar beneden drukt en niet tegen de CPU aan zit(zo'n temp sensor die je afmeet in de bios of progje is echt bullshit klopt nooit)(ervaring))
En in de BIOS de temp veranderen kan dus helemaal niet.
"Deze Koelers" is waarschijnlijk waar het om gaat, de oorzaak van het probleem. Wat voor koeler dan ?Maar ja nep artic silver heeft een andere samenstelling...en dat scheelt een paar graden....daar komt bij dat je wel een goede verdeling moet hebben over de core...wat ik al heb uitgelegt...en neem van mij aan dit is geen onzin tweak zelf wekelijks nieuwe mobo's en CPU's met deze Koelers en Poep...
De temperatuur uitlezing verschilt een beetje per merk, ASUS wil nogal eens 10 graden hoger aangeven dan Abit.Maar ff real...kijk het maakt helemaal geen reet uit hoe warm je CPU wordt als hij onder de 75 blijft is er geen probleem en zal de CPU geen levensverkortende situatie beleven...sterker nog tot 100c zal het nog niet zo zijn...heb laatst hier een gesprek gehad met de TD van AMD
Vooral op een KT7 serie bordje zal je niet snel een temp van 80 graden zien bij een werkend systeem, de CPU is dan al lang vastgelopen meestal.
Dit vind ik dus van "wel of niet zin ASII" :
de kwaliteit van de afwerking van de koeler, de onderkant dus, en de 'onbeschadigde' bovenkant van de core, bepalen of je wat hebt aan een super hoogwaardige koelpasta. Het heeft dus lang niet altijd zin.
Arctic Silver is gewoon veel cooler, en als je je systeempje hebt dat wat warm wordt en je kunt voor die paar tientjes (kom zeg zo duur vind ik 2 tientjes ook weer niet, en voor die 2 tientjes kun je een jaar vooruit) toch een paar graden omlaag krijgen vind ik dat toch mooi (voor relatief weinig moeite en geld), het is gewoon goed spul -punt- en als je nou die paar tientjes teveel vind en je vind het allemaal niet zo nodig koop je het toch gewoon niet?
je weet niet wat je zegt, Intel spot met de prijzen en levert nog steeds processors met een bugOp woensdag 10 oktober 2001 02:46 schreef harryslinger het volgende:
[..]
nee ik heb geen amdgelukkig niet!
Verwijderd
Goed, het verschil is dat de AS zilverdeeltjes bevat, maar qua temperatuurverschil dus nul komma nakko! En ik ben zeer zeker niet de enige met deze conclusie...Op woensdag 10 oktober 2001 13:37 schreef n0va^ het volgende:
[..]
Er is wel degelijk verschil met normale geleidings pasta! zoals de naam al zegt is de pasta op zilverbasis .. zilver geleidt nu eenmaal beter dan lucht (dUh!) en je CPU temp zal omlaag gaan .. ook in vergelijking met normale pasta!
Bij mij was het ongeveer 4 graden lager!
Ik heb meerdere malen AS en gewone pasta aangebracht en telkens was het temperatuursverschil nihil.
Erg prettig dat het in ieder geval bij jou scheelde, bij mij helaas niets. Maar ja, het is het proberen waard toch?
Ik heb er in ieder geval weinig baat bij en op grond van mijn ervaringen adviseer ik gewone koelpasta in plaats van AS.
Ik d8 dat we het hier over temperatuur hebben, ik heb namelijk geen wordt gerept over de stabiliteit, prijs en snelheid dus wil je alstublieft de volgende keer je ogen open doen en lezen!!! en es ON-topic gaan reageren!Op woensdag 10 oktober 2001 17:02 schreef epsilon het volgende:
[..]
wat een bullshit sla jij uit
waarom "gelukkig niet" ??
een AMD is echt net zo stabiel als de intels hoor, zolang je er maar een goeie koeler op zet en een goed mobo hebt.
het is de meerprijs waard als je aan overclocken doet. Voor jou dus niet (intels kunnen toch niet veel overgeclocked worden op de celeron na dan)
En ja ik heb liever een intel!
Verwijderd
Ik heb de CPU hier al een keer of 30 er uit gehad. AS of gewone pasta, weinig verschil. Het doet pas wat als je een mindere kwaliteit koeler met een niet goed gladde onderkant gebruikt, of een AMD met een beschadigde core hebt.Op woensdag 10 oktober 2001 02:40 schreef wimmetje het volgende:
Het scheelt wel, waarom omdat de nep silever een andere samenvoeging heeft van verschillende stoffen...blah blah...heel indrukwekkend allemaal maar het is echt geen bullshit...er komt hier dagelijks systemen voorbij met allemaal artic silver ertussen en geen problemen...we hebben het dus ook werkelijk getest met normale poep(pasta) en dat scheelt echt tot bijna 10c
Ja, zo kan ik het ookdaarbij komt ook dat je de bios ook echt goed instelt( en natuurlijk de temp sensor(lip) naar beneden drukt en niet tegen de CPU aan zit(zo'n temp sensor die je afmeet in de bios of progje is echt bullshit klopt nooit)(ervaring))
En in de BIOS de temp veranderen kan dus helemaal niet.
"Deze Koelers" is waarschijnlijk waar het om gaat, de oorzaak van het probleem. Wat voor koeler dan ?Maar ja nep artic silver heeft een andere samenstelling...en dat scheelt een paar graden....daar komt bij dat je wel een goede verdeling moet hebben over de core...wat ik al heb uitgelegt...en neem van mij aan dit is geen onzin tweak zelf wekelijks nieuwe mobo's en CPU's met deze Koelers en Poep...
De temperatuur uitlezing verschilt een beetje per merk, ASUS wil nogal eens 10 graden hoger aangeven dan Abit.Maar ff real...kijk het maakt helemaal geen reet uit hoe warm je CPU wordt als hij onder de 75 blijft is er geen probleem en zal de CPU geen levensverkortende situatie beleven...sterker nog tot 100c zal het nog niet zo zijn...heb laatst hier een gesprek gehad met de TD van AMD
Vooral op een KT7 serie bordje zal je niet snel een temp van 80 graden zien bij een werkend systeem, de CPU is dan al lang vastgelopen meestal.
Dit vind ik dus van "wel of niet zin ASII" :
de kwaliteit van de afwerking van de koeler, de onderkant dus, en de 'onbeschadigde' bovenkant van de core, bepalen of je wat hebt aan een super hoogwaardige koelpasta. Het heeft dus lang niet altijd zin.
Pagina: 1