Sixpack 5.1 problemen!!!

Pagina: 1
Acties:

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:49
Ik heb sinds kort een terratec sixpack 5.1 en hij werkt crappy. Zowel onder 98SE als onder win2k speelt ie directsound uit software buffers met hoop geplop en gekraak. Unreal Tournament loopt alleen nog als ik directsound hardwareversnelling een stapje terugzet, dan heb ik overigens geen surround meer :-(. Voorts zit er een optie hardware mp3-versnelling bij de bijgeleverde tools en als ik die aanzet en hij wordt gebruikt komt er géén geluid uit de speakers.
Systeem is een TB1000, Epox 8KTA3+, 256Mb Siemens PC133, Viper v770 ultra, Realtek 100mbitje, 30GB IBM, Plexje en thats it...
DirectX 8.1, nieuwste bios-update, kaart heeft apart IRQ, nieuwste VIA drivers, kaart is bij de winkel al eens omgeruild voor een nieuwe (zelfde problemen) en uiteraard nieuwste drivers voor de 6pack zelf.
Heeft iemand enig idee waarom de boel niet werkt, terratec support weigert in elk geval om ook maar iets van zich te laten horen....:'(

Regeren is vooruitschuiven

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 20:44
Exact zelfde problemen hier! Ik merk het bij UT met 3D audio enabled: veel actie om me heen en ik ga van 70 naar 10 fps :( Met m'n oude Live nergens last van... Zelfde probleem en ook nog eens "plop en krak" herrie bij Red Faction en ongeveer alle andere games (zelfs Virtual Pool 3) :(:(

Bij de geluidskaartentest van augustus op Hardwareinfo.net kwamen ze al tot de conclusie dat de Sixpack in Quake 3 duidelijk lagere framerates gaf dan de andere kaarten. Het is dus geen uitzonderlijk probleem...

Ik ben het spuugzat!
Het ergste is nog dat andere kaarten met dezelfde DSP deze problemen niet (meer) hebben, waarom Terratec dan wel?!?

Ik heb net een redelijk giftige support request via hun website verstuurd...benieuwd of ik nu wel antwoord krijg (vorige vraag niks gehoord). Anders ga ik die support hotline maar es bellen en ze in hun moerstaal uitkafferen (handig als het je 2e taal is >:)). Ze blijven het flikken: slechte drivers uitbrengen en niet meer op of om kijken :r

Verwijderd

Ik heb hier denk ik soortelijke problemen. In sommige games is het geluid werkelijk crappy te noemen. Veel gekraak en geplop ut de speakers.
Is het iemand al gelukt om dit probleem op te lossen?

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:49
Stuur al je supportforms naar terratec - UK. Die reageren binnen een week. Terratec NL was mijn forms allemaal kwijt (stuk of drie in Nederlands en Engels), behalve de "zelfde problemen als vorige week". Daar kreeg ik (een maand later) de reactie op dat het probleem niet duidelijk was en dat ie mijn vorige mails kwijt (?) was....

Er komt een driver-update.... Wanneer is niet duidelijk, wel binnekort. De problemen hebben zich bij mij redelijk opgelost, na een keer of 6 directsoundversnelling een stapje terug te zetten voor het gamen, en daarna weer verhoogd naar maximaal, bleek het probleem opgelost toen ik het een keer vergat.... Nu UT ik weer met 70 FPS en 3Dsound :-)

Anyway succes met terratec support als het probleem blijft....

Regeren is vooruitschuiven

Verwijderd

Ik heb het nu aardig onder controle door nieuwe installatie van de drivers en nieuwe installatie van directX8a. Alleen doet nu mijn media player het niet meer goed. Geen beeld en geluid meer bij avi/divx.
Kijken wat dat nu weer is...