Andere manier van WaterBlock bouwen

Pagina: 1
Acties:

• GreenPictures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-12-2021
I heb de laaste dagen wat site langs gebladert opzoek naar een goed waterblock voor m,ij toekomstige waterkoeling, ik zit op het moment weer op school dus de financien zijn niet wat het geweest is dus ik was opzoek naar een goedkopere oplossing dan $50...

Mijn idee was om ipv een massief blok koper/aluminium uit te hollen een U-profile stuk te pakken en dan de "muren" die zorgen dat het water door het hele blok circuleert erop te lassen/solderen/epoxyen. Het makkelijkste lijkt me om er zoals bij de Danger-den Maze 3 "muren" in te maken.

Donkerbruin: ongeveer 0.5x2x5cm stukken
LichtBruin: 5x5cm stuk U-profiel

Boven aanzicht:

Afbeeldingslocatie: http://faceweb-004.facelink.com/edit/raw/rawimage/27/2262227.jpg

Zijaanzicht zonder zijkanten en bovenkant:

Afbeeldingslocatie: http://faceweb-004.facelink.com/edit/raw/rawimage/21/2262221.jpg

De tekeningen zijn wat simpel en maar met 2 "muren" maar het idee is wel duidelijk dacht ik.

De bovenkant kan van allerlei soorten materiaal zijn zoals doorzichtig acryl :)

Iemand commentaar of beter ideeen?

ps. planet heeft op het moment wat problemen met de homepages dus als je de pics wil hebben als ze er niet staan mail maar ff, ze zijn nog geen 100K.

Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis

• If8022n2IOk1Z8
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-01-2023
<edit>
Ik was te voorbarig met mijn reactie
</edit>

AsRock 690FX Deluxe3 - AMD X4 640, 4GB PC6400 DualChannel Kingston - 1x OCZ 60GB SSD - Samsung SpinPoint 1TB

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

En ik zie geen foto's, alleen kruisjes. Maak anders ff een acount aan bij 12move met een mooie homepageruimte :) werkt fantastisch! Gebruk ik ook altijd igg terwijl ik bij HCCnet zit

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• GreenPictures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-12-2021
Redeye__ het:
<edit>
Ik was te voorbarig met mijn reactie
</edit>
Alle reacties zijn welkom....

Ik heb de pics maar ff bij facelink gedumpt :)

Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis

Verwijderd

In dit geval komt het water niet ter hoogte van de core het waterblok in (wat bij de MaZe-2 wel het geval is) .. Dus het water zal al wat opwarmen voordat het bij de core is..

Afbeeldingslocatie: http://www.overclockwatercool.com/products/work_of_artb.jpg

Ik heb zelf geen ervaringen met het maken van waterbloks, maar misschien is dit te proberen

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 11:56
nadelen van waterkoeling is dat een blok zelf maken erg lastig is.

En er eentje kopen kost al gauw 125 a 150 gulden, de goedkope zijn 100.

Maar uithollen zal heel veel werk zijn.
je kunt beter (zag ik een paar maanden geleden) een blok kopen, die al uitgehold is (elctroblokje voor onder de grond zijn het geloof ik) deze zijn waterdicht (ruberring) hierin kun je dan gewoon je profiel leggen. klaar.

Dus succes ermee.

Verwijderd

Je kunt ook zo'n aluminium spuitgietboxje nemen.
Onderkant perfect vlak schuren/polijsten.
Twee aansluitingen op het deksel en wat schotjes in het doosje, en klaar is kees.
Werkt goed genoeg als je niet maximaal wilt overklokken.

Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.nl/pix/541/G1/541613G1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.gainta.com.tw/pics/p1b.jpg

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-05 10:48
Bovengenoemde oplossing werkt inderdaad ook heel goed..

Verder kun je als je het goedkoop wilt doen een luchtkoelertje ombouwen door er gewoon zijkanten op te lijmen (met epoxylijm).

Maar wat jij wilde met het koperblokje zal ook wel goed lukken.. Alleen vraag ik me af hoe je simpel het blokje wilt uithollen.. Dat lijkt me namelijk nog niet zo makkelijk.

Als je niet echt heel zwaar wilt koelen zijn er vele mogelijkheden die niet echt duur zijn.. Gewoon een koperen onderplaat, en daarbovenop iets van plexieglas werkt ook al goed!)

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Dat koper-idee is goed te doen, als je aan U-profiel kan komen. (dan heb je maar vast 2/3 van je blok te pakken, en het scheelt soldeerwerk)

Maar als ik dan even verder denk: Je kan ook smallere U-profielen nemen, en deze aan elkaar solderen. Moet je alleen van te voren wat wegzagen voor de flow.

Het plexiglas blok is ook goed te maken. Je kan een scharnier-boor kopen, en dit in een dik stuk plexiglas zetten. (reststuk ergens vandaan). Dan koperplaat erop, en klaar is u.
Die scharnierboren worden gebruikt voor keukenkast-scharnieren. Te koop bij elke bouwmarkt.

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kan je met zo'n scharnierboor een blokje plexiglas uithollen? Dat zou wel een uitkomst zijn, gewoon een koperen koelrib nemen en encasen met plexiglas, beetje kit ertussen en pompen maar!

I reject your reality, and substitute my own.

Pagina: 1