Dataverkeer per gebruiker meten

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:58

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een programma dat onder Win2k het dataverkeer per gebruiker (ip-adres) kan bijhouden. De reden hiervoor is dat ik bij wil houden hoeveel elke gebruiker aan netwerkverkeer veroorzaakt.

Het gaat om een server met 2 nic's, 1 met een kabelmodem en 1 voor het interne netwerk. Winroute draait als sharing-programma, en ik wil dus kunnen zien hoeveel verkeer per ip-adres naar de externe nic wordt verstuurd en ontvangen.

Bestaat zoiets? Onder Linux had ik altijd Ipac, maar zoiets heb ik onder Windows nog niet kunnen vinden.

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Heeft niemand een idee?

Verwijderd

Naar zoiets ben ik eigenlijk ook naar op zoek.
Een programmaatje dat op de server draait en mij kan vertellen hoeveel data iedere gebruiker (ieder systeem dat op het netwerk zit) van het net af trekt.

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Superscout Monitor. :)

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Op woensdag 10 oktober 2001 09:58 schreef arjants het volgende:
Hmmm, ziet er goed uit! Zal die trial eens proberen.

Verwijderd

Netwerk monitor van Windows zelf

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

ik zoek eigenlijk naar een programma'tje voor op het workstation zelf, die kijkt hoelang de browser geopend is. aangezien bijv. messenger ook data genereerd, dan lijkt het net of iemand de hele dag loopt te internetten tewijl alleen messenger aanstaat.

mijn T.net systeemspecspagina

Verwijderd

Waarom wil je het data verkeer van workstation bekijken op workstation zelf, als je dat ook vanaf de server kunt?

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 16:11
Op woensdag 10 oktober 2001 10:30 schreef snapnie het volgende:
Waarom wil je het data verkeer van workstation bekijken op workstation zelf, als je dat ook vanaf de server kunt?
ik zoek ook zo'n programma maar kan het dus ook niet vinden.
de reden waarom ik het wil is omdat ik in de gaten wil houden hoeveel dataverkeer bepaalde personen in het netwerk verplaatsen wat ik dus nu niet kan zien.

heeft iemand dat netwerk scout al geprobeerd ? en werkt dat ?

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 07:56
Op woensdag 10 oktober 2001 09:58 schreef arjants het volgende:
wat is URL van dat proggie??

• NoReseth
superscout monitor kan ik nergens vinden, ik kon wel superscout web filter en dat is volgens mij niet het goede.

weet iemand een ander programma waarmee je per gebruiker in het netwerk het dataverkeer kan meten ( dus eigenlijk per ip) :? :? :?

Verwijderd

zonealarm geeft het wel weer, bij alerts, zie je de totale upload/download op die pc (mits je niet reboot)

• NoReseth
maar dan kan je niet vanaf de hoofd pc op alle 3 de pc's in het netwerk het dataverkeer meten , en dat is juist wat ik wil

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Het is mij met Superscout nog steeds niet gelukt. Zo'n soort functie zou eigenlijk in Winroute moeten zitten vind ik, zo ingewikkeld kan dat toch niet zijn?

• NoReseth
ik heb al meerdere malen gehoord dat er voor linux wel programma's zijn maarja ik draai geen linux :(
maar het lijkt mij opzich ook niet zo ingewikkeld en het lijkt me onwaarschijnlijk dat die niet bestaan

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Op donderdag 01 november 2001 10:29 schreef pvanwelt het volgende:
ik heb al meerdere malen gehoord dat er voor linux wel programma's zijn maarja ik draai geen linux :(
maar het lijkt mij opzich ook niet zo ingewikkeld en het lijkt me onwaarschijnlijk dat die niet bestaan
Iedd, Ipac is dat proggie voor Linux. Er moet toch gewoon zoiets bestaan voor onder Windows?

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Gebruik gewoon MRTG. Kan je nog veel meer mee meten dan alleen je netwerk verkeer.

Eat right. Stay fit. Die anyway.

• NoReseth
weet je zeker dat ik zoiezo het dataverkeer per pc kan meten ?
en waar kan ik daarvan een trial halen ?

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Ja kan met dat echt overal alles mee meten. Je kan het gewoon downloaden kost niks.... www.mrtg.org

Eat right. Stay fit. Die anyway.

Pagina: 1