Geforce3 koeler-mod

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 21:41

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Topicstarter
Ik werd doodziek van dat gejank van die standaard koeler dus plakte ik er een Zalman op. Deze werd ontzettend warm en de aanbevolen xtra fan kon ik niet kwijt in m'n kast. Bij de Zalman zat 2 componenten-lijm en daar had ik nog wat van over. Ik heb een metalen busje op de Zalman geplakt en heb daarop de fan van een Blorb vastgeschroeft. Deze fan draait op 5V en de zaak blijft lekker koel en is a-b-s-o-l-u-u-t stil.

Afbeeldingslocatie: http://www.groenebeestjes.nl/Div/Resources/dsc2.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://www.groenebeestjes.nl/Div/Resources/dsc4.jpeg

Izzie wreed of izzie wreed?

Specs

Verwijderd

ziet er gaaf uit! :)

• Gamer
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

nice, maar heb je die niet al een keer gepost ?

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Netjes hoor :)

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 23:24

bennierex

Pilot_Z

Idd, me=jaloers (alleen al op die GF3 :o)

Verwijderd

[droom-modus]

Had ik maar een Gforce 3 :9~

[/droom-modus]

Hardstikke goed gedaan man,dat is nou echt een tweaker oplossing !!

Verwijderd

dubbel-post :(

• Lamah
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
Nice! maareh op welke snelheden heb je dat ding nu lopen? Ik zat er namelijk zelf aan te denken om er een blueorb op te zetten.

Is er trouwens een manier om temperaturen van dat ding te krijgen?

[off-topic]
valt het mede GF3 eigenaren ook op dat de meeste van je vrienden ONTZETTEND jaloers zijn dat je een GF3 hebt? Het gros van m'n vrienden zei gelijk dingen in de trend van: "daar heb je toch nix aan" of "mijn videokaart is goed genoeg"(en dan kopen ze een maand later een GF2Ultra ofzo.)
aahhh, it's sweet to be a source of envy! ;)
[/off-topic]

Verwijderd

ik ben niet jaloers hoor =] ik heb strax een 8500 aiw

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Topicstarter
* kijkt schichtig om zich heen...

Heb een Mac dus het draait zo standaard als het maar kan. Helaas zijn er voor de Mac geen tweak utilities. Overclocken was dan ook niet de intentie van deze mod, dat was de herrie van de fan.

Snap dat trouwens nog niet, koop je een kaart die best duur is en dat zit er zo'n walgelijk kut coolertje op met een klein jenk-fannetje.

Ik geloof dat 99% van de mensen die zo'n kaart kopen dat ook wel doen als het een geeltje duurder is maar dan wel meteen met een behoorlijke cooler/fan komt.

Ja toch, niet dan?

Specs

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Op woensdag 10 oktober 2001 04:13 schreef nexor88 het volgende:
Nice! maareh op welke snelheden heb je dat ding nu lopen? Ik zat er namelijk zelf aan te denken om er een blueorb op te zetten.

Is er trouwens een manier om temperaturen van dat ding te krijgen?

[off-topic]
valt het mede GF3 eigenaren ook op dat de meeste van je vrienden ONTZETTEND jaloers zijn dat je een GF3 hebt? Het gros van m'n vrienden zei gelijk dingen in de trend van: "daar heb je toch nix aan" of "mijn videokaart is goed genoeg"(en dan kopen ze een maand later een GF2Ultra ofzo.)
[/off-topic]
Ik ken het ja :)

Verwijderd

heb je wat aan een gf3 in een mac dan?

oh btw ik wil ook wel een geile dual g4 en ik schaam me er niet voor =]

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
ziet er wel leuk uit

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op woensdag 10 oktober 2001 04:13 schreef nexor88 het volgende:

[off-topic]
[/off-topic]
Ja dit heb ik dus ook, alleen omdat ik een asus 8200 deluxe heb zegt opeens de rest: ja mijn kaart doet het nog goed hoor!
ja dat deed mijn ex videokaart ook wel :P

39

• Inferno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

* Inferno is trots op z'n GF3... en kan het niets schelen dat z'n vrienden em overdreven vinden :P

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05:59
Op woensdag 10 oktober 2001 12:34 schreef zork het volgende:

[..]

Ik ken het ja :)
ik ken het ook

• Avenger84
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-05 14:00
here too

;)

Verwijderd

Op woensdag 10 oktober 2001 13:23 schreef Inferno het volgende:
* Inferno is trots op z'n GF3... en kan het niets schelen dat z'n vrienden em overdreven vinden :P
Hahah...ik ken het..alleen ik heb geen GF3 :)
Mijn hele pc is volgens hen overdreven..en maakt VEEL te veel lawaai..vinden ze :) Ik hoor het al niet meer

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Topicstarter
Op woensdag 10 oktober 2001 12:35 schreef SuB het volgende:
heb je wat aan een gf3 in een mac dan?
Met OS9 alles max in Quake3 op 1280x1024, demo four , alleen mixahead op 0.05 -> 99FPS.

Met OSX alles max in Quake3 op 1280x1024, demo four , alleen mixahead op 0.1 -> 77FPS. (voelt ondanks lagere FPS soepeler aan dan bovenstaande)

Iznie rot toch?

Specs

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
hmmm kewl maar die van mij is dan misschien lomp maar ook lekker stil, fannetje hieronder was op 7 volt, verder zit er nu een 12V 50mm op die stiller is maar net zoveel lucht moved :)

Afbeeldingslocatie: http://www.chapeaux.demon.nl/frontview.jpg

zit er nu bijna 2 maanden op :)

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Verwijderd

[off topic]
En al die sukkels dalijk een radeon 8500 kopen.
Van-z'n-lang-zal-ze-leven komt die radeon in de buurt van de geforce 3.
Net zoals met de radeon 64 ddr. ,,Bijna dezelfde prestaties als de nvidia geforce 2 pro'' De maden op mn overgrootomas lijk is nog sneller als die klote radeon.
Ik heb die pokke radeon gehad en ben blij dak er vanaf ben.
De voodoo 3 met 16 mb presteerde beter. op windows 98/xp amd en intell getest met 5 spellen en 2 benchmark programmas
(max payne/red faction/sof/half life cs/C&c ra2)

Radeon is een klote chipset en dat blijft ook zo..
Die gene die geen geld hebben voor zoiets als een geforce 3 moeten niet verwachten voor de helft van het geld net zo'n goede prestatie te krijgen van een kaartje met een chipset van een ander merk als nvidia.

Ik heb geen aandelen in nvidia..jammer genoeg
[off topic]

• LopeZ
  • Nu online

LopeZ

Too much is never enough

Op woensdag 10 oktober 2001 19:43 schreef accessoverride het volgende:
[off topic]
Net zoals met de radeon 64 ddr. ,,Bijna dezelfde prestaties als de nvidia geforce 2 pro'' De maden op mn overgrootomas lijk is nog sneller als die klote radeon.
De voodoo 3 met 16 mb presteerde beter. op windows 98/xp amd en intell getest met 5 spellen en 2 benchmark programmas

Die gene die geen geld hebben voor zoiets als een geforce 3 moeten niet verwachten voor de helft van het geld net zo'n goede prestatie te krijgen van een kaartje met een chipset van een ander merk als nvidia.

[off topic]
Het zal eerder aan jou liggen dan aan die radeon, vd3 sneller? Dream on

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

[off topic]

[off topic]
Je had beter een cursus Nederlands kunnen kopen :D

Alle proemn in n drek

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025
Met OS9 alles max in Quake3 op 1280x1024, demo four , alleen mixahead op 0.05 -> 99FPS.

Met OSX alles max in Quake3 op 1280x1024, demo four , alleen mixahead op 0.1 -> 77FPS. (voelt ondanks lagere FPS soepeler aan dan bovenstaande)

Iznie rot toch?
ALs ik jou was, zou ik een hogere resolutie gaan spelen, of FSAA aangooien. die (excuses le mot) brakke G4 FPU kan niet harder dan die fps, dus in hogere resoluties haal je die ook. Als je dan zo'n ding hebt, gebruik hem dan ook! 1280x1024 spelen kan ik met m'n gf2MX ook ;)

nog steeds die twijfel... radeon8500 voor 700,- (truform!) of GF3 ti200 op HCC voor 400,- tot 500,-. Moeilijk.

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

Verwijderd

kep het getest...
trouwens..
test het zelf en kom maar vast verontschuldigen..

Jij baseerd je commentaar op wat???

Ik heb het gebaseerd op tests..

Bewijs dus..

Op een pentium 3 en amd systeem getest met eerste klas en vrijwel nieuwe hardware...

Jij gelooft natuurlijk ook dat die radeon 8500 net zo snel is als de geforce 3?

Ga jij maar lekker je zuur verdiende centjes uit geven aan troep.... tests geleverd door mensen die ze uitvoeren op hardware die voor de gemiddelde mens niet te betalen is of op ideale omstandigheden zoals het testen direct na installatie van windows en de nodige drivers.. in de praktijk werkt dat niet zo dus.

Met andere woorden. Neem es een keer wat aan wat een ander zegt.. of ben lekker ongelovig en test het zelf...
Het kan mij niet boeien.. ik onderbouw mijn commentaar tenminste..

PUNT

Verwijderd

Nouw, dat fint ik dus ook.
Mein Voedoe drie is veels te goet
voor die kloote Radeon.
En oja: Kloote Radeon2 is ook klote.
Heel goet gedaan Accessoverride :P!!

• LopeZ
  • Nu online

LopeZ

Too much is never enough

Op woensdag 10 oktober 2001 19:54 schreef accessoverride het volgende:
kep het getest...
trouwens..
test het zelf en kom maar vast verontschuldigen..
Vriend van me heeft een radeon, draait max payne op 1024x768x32bits alles max, dat doet jouw voodoo3 dus echt niet (heeft een pIII800 nix raars aan)
Jij gelooft natuurlijk ook dat die radeon 8500 net zo snel is als de geforce 3?
Jep dat geloof ik, nog even en we zulle het zien
Ga jij maar lekker je zuur verdiende centjes uit geven aan troep.... tests geleverd door mensen die ze uitvoeren op hardware die voor de gemiddelde mens niet te betalen is of op ideale omstandigheden zoals het testen direct na installatie van windows en de nodige drivers.. in de praktijk werkt dat niet zo dus.
Een beetje tweakers onderhoud z'n pc en dan zal het echt niet uit maken of je net geinstalled hebt of niet, ze testen hem schoon zodat ze geen conflicten met andere/ouwe drivers krijgen.
Met andere woorden. Neem es een keer wat aan wat een ander zegt.. of ben lekker ongelovig en test het zelf...
Het kan mij niet boeien.. ik onderbouw mijn commentaar tenminste..
Hoef nix aan te nemen van een ander, kan wel. Heb mezelf net onderbouwd.
PUNT
.

Verwijderd

Mein Voedoe 2 Bansjie ES.EL.IE. Trekt eg wel een Geeforge 3 eruit. Heb het getesd op een brandschoone harescheif. |:(

edit:
Typo's

(oeps sorry voor plagiaat klaasjong, had jouw reactie niet gezien :) )

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 16:34

Exirion

Gadgetfetisjist

Mensen, kunnen we hier misschien een beetje normale en volwassen discussies voeren zonder op elkaar te gaan zitten katten? En het is een beetje kinderachtig om te blijven doorgaan over iemand's spelling e.d.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Juist, sorry voor de afleiding. Mogen we dan nu de Benchmarks zien accessoverride?

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 13:25
He accessoverride, ik vind dat je zielig bezig bent hoor!

Reality beats fiction by far!

Verwijderd

waarom?
omdat ik iets getest heb en dat laat zien?

en dat ik moet lachen omdat er iemand hier is die niet gelooft in een vervuilde OS....

Of dat er gediscrimineerd wordt hier....
ja gediscrimineerd...

ooit aan gedacht dat ik niet volledig nederlands ben misschien? of dat ik lichamelijk klachten heb die het mij onmogelijk maken om Perfect ABN hier neer te planten.
Misschien vindt je me zielig omdat ik hier kwaad door wordt..

Ik ga deze flame nu beeindigen door niet meer te reageren.

Voor diegene die zich in hebben gelaten in het gezeik over mijn nederlands krijgen het nog wel te horen.
Voor diegene die een andere mening hebben over de prestatie van een radeon...het is jou mening en die respecteer ik..
Ik laat alleen zien wat ik gezien heb..

Verwijderd

[off topic]

[off topic]
Hoe weet jij dat nou man :(

Een Readon 64MB DDR is wel veel beter dan een Geforce3 in 2D :7

En je lult echt onzin ;(

Mensen zoals jij degraderen de Geforce gewoon, erg jammer :'(

Verwijderd

dubbelpost

Verwijderd

waar koop je zo'n cooler

• lawaai
  • Laatst online: 04-08 20:42

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Heb thuis (ouders) PIII 450 met Voodoo 3000 (errug blij mee geweest) en dat draait dus niet! met Max Payne ! Kan alles op laag (midden omdat hij overgeklokt is) zetten en op 640 x 480 draaien anders lukt je dat niet.

Heb zelf geen Radeon maar lijkt mij dat die dat toch beter doet.

Verders zijn er al benchmarks met een radeon 8500 en een geforce 3 en daar laat hij zien dat hij de Geforce best kan bijhouden...
Het is een feit sorry....

Ciao

• Lamah
  • Laatst online: 30-11-2025
allemaal leuk en aardig
MAAR NU WEET IK DUS NOG STEEDS NIET OP WELKE SNELHEID HIJ DAT DING HEEFT LOPEN :(

Verwijderd

gvd ik loop me hier een partij op te fokken over een bepaald persoon ik zeg verder nix maar jezus ...............................

Verwijderd

hehehe....
zeg het maar...
ik wist wel dat dit een flame zou worden...
test geslaagd....
Effe tussen door..
de voodoo 3 is inderdaad een traag ding en de radeon 64 mb ddr is sneller. (hogere kloksnelheid en andere technieken)
De radeon is met 2d beter als de geforce, maar niemand koopt een 3d kaart voor de beste 2d prestaties...anders zou een matrox voldoende zijn..je doet het tenslotten voor de spelletjes...een mooi uitziende windows is leuk, maar daar geeft een tweakende gamer geen reet om.(in vergelijking met 3d dan)
Geforce 3 met zijn technieken en kloksnelheid valt niet te vergelijken met andere kaarten die andere technieken en snelheden erop na houden.
Verder is het een kwestie van smaak en wat je zelf wilt.

Hehehe >:)

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

sorry hoor maar dit vindt ik echt zielig, komt gewoon terug op wat hij heeft gezegt omdat hij een flame wou beginnen? dat is nog zieker als wat ik doe aan de flame meedoen :)
Of weet je nu zeker dat wat je allemaal daarboven zei niet waar is? en opmerkingen zijn die je weer onderbouw met opmerkingen?

Hey zo'n koeler heeft dat nou echt zoveel effect? in mhz bedoel ik dan?

Click hier niet

Verwijderd

je trapt er nog steeds in....

HAHAHAHAHA

>:)

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

*zucht*

Click hier niet

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

[off topic]

[off topic]
Laat ook maar....

Geen inspiratie

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Op woensdag 10 oktober 2001 22:25 schreef accessoverride het volgende:
waarom?
omdat ik iets getest heb en dat laat zien?

Ik laat alleen zien wat ik gezien heb..
Je schreeuwt, das iets heel anders dan iets laten zien. Laten zien die je bijv. dmv screenshots, en ...... laat ook maar :(

Aan sommige mensen moet ik mijn woorden niet verspillen.
I totally agree with Sub.

Geen inspiratie

• Penetrator
  • Laatst online: 06-08 12:24
Laat em lachen straks hebben wij een kaart die:
- sneller is dan geforce 3
- betere 2d en 3d kwalitiet heeft
- truform heeft
- en goedkoper is

Verwijderd

Op dinsdag 09 oktober 2001 23:46 schreef Huigie het volgende:
Ik werd doodziek van dat gejank van die standaard koeler dus plakte ik er een Zalman op. Deze werd ontzettend warm en de aanbevolen xtra fan kon ik niet kwijt in m'n kast. Bij de Zalman zat 2 componenten-lijm en daar had ik nog wat van over. Ik heb een metalen busje op de Zalman geplakt en heb daarop de fan van een Blorb vastgeschroeft. Deze fan draait op 5V en de zaak blijft lekker koel en is a-b-s-o-l-u-u-t stil.

[afbeelding]

[afbeelding]

Izzie wreed of izzie wreed?
kan maar 1 ding zeggen het ziet er niet uit

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 16:28
ziet er echt wel cool uit !

Flickr PSN ID= cheironnl

Verwijderd

Sorry,

Het was niet mijn bedoeling om te schreewen.
Het begon met een eigen test waarbij ik een mening had die ik wou laten 'zien'. Toen het op een flame begon te lijken ben ik er op in gesprongen en heb wat mensen geirriteerd....
expres.
Blijkbaar kunnen mensen het niet laten toch nog te reageren ondanks dat een flame is afgelopen. Vind ik wel lachen.
Maar eventjes terug naar die mod. Wie heef er nog meer gemod met zijn video kaart. Ik heb nog een coolermaster cpu cooler fan liggen. Misschien een idee. Ik weet alleen niet zo waar ik dat ding moet aansluiten.
Misschien iets leuks voor een nieuwe topic. Wat ervaringen en plaatjes uitwisselen.
Was toch wel leuk die flame... >:)

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
koel... ik zal de fan uit mijn superorb's ff eruit schroefen en op mijn gf2 pleuren... die dingen draaien op 7000 rpm... zal ook ff wat modden.

Verwijderd

Hee Accessoverride,

Volgens mij ben je toch wel een goei gastje.
Lekker opkrikken dat gesprek hier.
Peper in de reet >:).
Deze is ook leuk, van mij.
(oud + GESLOTEN topic)

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/70660

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 13:25
Op donderdag 11 oktober 2001 18:36 schreef strontvlieg het volgende:
Laat em lachen straks hebben wij een kaart die:
- sneller is dan geforce 3
- betere 2d en 3d kwalitiet heeft
- truform heeft
- en goedkoper is
Die 8500 lijkt mij ook wat, maar wij zijn tweaker, is ie ook goed over te klokken?

Reality beats fiction by far!

Pagina: 1